• Pro+
  • Pro-kassa
24.9. klo 18:15

Pohjoisessa pantiin tuulemaan. Napapiirin Pro tavoittaa jäsenet määrätietoisesti ja saa ihmiset mukaan.

24.9. klo 11:37

Millainen toiminta vetää prolaisia mukaan tapahtumiin? Pron yhdistystoiminnan kehittäjät kokoontuivat viikonloppuna kuulemaan uutta ja vaihtamaan ideoita risteilylle.

23.9. klo 08:43

Milja Saari väitteli elokuussa valtiotieteen tohtoriksi aiheesta "Samapalkkaisuus – neuvoteltu oikeus." Eivätkö naiset osaa neuvotella palkoistaan? Katso haastattelu ProTvstä.

23.9. klo 07:55

Perhevapaa on ihana asia, mutta muutama kiemura siitä helposti syntyy.

– Suurimmassa osassa Pron tekemistä työehtosopimuksissa on määräys lyhyestä tilapäisestä vapaasta, jolloin on oikeus olla palkallisesti pois sairaan lapsen hoidon takia, sanoo lakimies Asikainen Prosta.

Pro järjestää kysymyksiä varten perhevapaaillan Helsingissä.

22.9. klo 17:42

Pro kannustaa osallistumaan Peli poikki! – loppu hiljaisuudelle -mielenilmaisuun Helsingissä lauantaina.

20.9. klo 08:11

Asiakaspalvelusihteeri ehti työskennellä koeajalla vain yhdeksän päivää, ennen kuin joutui sairauslomalle. Syynä olivat vaikeat hengitystieoireet, jotka johtuivat työpaikan epäillyistä sisäilmaongelmista.

19.9. klo 10:00

Ammattiliitto Pron tänään julkaisema tutkimussivusto tarjoaa poikkeuksellisen kokonaisvaltaisen välineen havainnoida yksityisen sektorin asiantuntijoiden ja esimiesten työpaikkoja ja toimialoja.

19.9. klo 08:00

Prolainen joutui uuden toimitusjohtajan silmätikuksi ja tilanne kärjistyi jäsenen irtisanomiseen. Pron asiamies puuttui asiaan, katso video ProTV:stä.

16.9. klo 07:15

Työhyvinvoinnista puhutaan paljon. Ollaanko teillä valmiita tekemään asialle jotain? Katso ProTV:n videolta, miten teidän yrityksenne voi lähteä mukaan.

15.9. klo 11:00

Sotien ja luonnonkatastrofien uhreille voi Nälkäpäivänä lahjoittaa myös Pron verkkosivuston kautta.

15.9. klo 08:02

Viime aikoina mediassa on keskusteltu työmarkkinajärjestöjen yleishyödyllisyydestä. Joitakin tahoja on erityisesti närästänyt se, että yhdistysmuotoiset työmarkkinajärjestöt eivät maksa sijoitusomaisuutensa tuotosta samalla tavalla veroja kuin esimerkiksi yksityishenkilöt tai yritykset.

15.9. klo 07:51

Korkea teknologia työllistää Oulussa jo enemmän ihmisiä kuin ennen Nokian suuria irtisanomisia. Nuoria houkutellaan nyt alan opintoihin.

14.9. klo 18:09

– Tämä on hyvä uutinen suomalaisen telakkateollisuuden sekä suunnittelu- ja valmistusosaamisen kannalta, myhäilee teollisuussektorin johtaja Markku Palokangas Ammattiliitto Prosta

14.9. klo 14:04

Syksyllä  työpaikoilla sovitaan paikallisesti. – Tämä kurssi kuuluu kaikille työssäkävijöille, napauttaa sopimusalavastaava ja lakimies Totti Brunila Ammattiliitto Prosta. Pro tarjoaa webinaarin.

14.9. klo 13:14

– Työtöntä aktivoivat esimerkiksi kouluttautumismahdollisuudet ja työnhakuun liittyvän tarpeettoman byrokratian purkaminen. Työpaikat ja työttömät on saatava kohtaamaan ja siihen tarvitaan esimerkiksi verokannusteita, puheenjohtaja Antti Palola toimihenkilökeskusjärjestöstä linjaa.

14.9. klo 06:02

Ammattiliitto Pron palvelunumerot ovat kiinni keskiviikkona 14.9. kello 14 asti. Työttömyyskassan palvelunumerossa palvellaan normaalisti kello 9–15.

13.9. klo 13:53

Edustajistoon valitut sata varsinaista jäsentä ovat saaneet tänään sähköpostin valinnastaan. Valittujen nimet löytyvät uutisen linkistä.

13.9. klo 08:01

Jos työnantaja kohtelee kaltoin, onko varaa oikeudenkäyntiin? Liitot maksavat työriitojen oikeuskuluja vaihtelevasti. Pron jäsenellä on kattava ja maksuton oikeusturva, selvisi Kuluttajaliiton vertailusta.

12.9. klo 08:00

Ylityökorvauksista laistaminen ei kannata, jos kysymys on Pron jäsenestä. Katso ProTV:n videolta, miten kävi.

9.9. klo 14:24

VVO on otsikoissa, koska sen omistajat päättävät lisäosingosta syyskuun puolivälissä. Yhtiö myi 8 000 asuntoa Y-säätiölle ja on nyt aikeissa palauttaa myytyjen asuntojen pääomaa omistajille. Ongelma tuntuu olevan se, että omistajiin kuuluu työeläkeyhtiöiden lisäksi ammattiliittoja. Pro on yksi niistä.

• Jos perheestä ja työstä olisi kysyttävää, ilmoittaudu perhevapaailtaan ke 28.9. Helsingin Ruoholahdessa, tai myöhemmin Tampereella, Oulussa tai Jyväskylässä.
    Pääseekö isä perhevapaalle? Maksetaanko sairaan lapsen hoidosta palkkaa? | Ammattiliitto Pro proliitto.fi

Perhevapaa on ihana asia, mutta muutama kiemura siitä helposti syntyy. – Suurimmassa osassa Pron tekemistä työehtosopimuksissa on määräys lyhyestä tilapäisestä vapaasta, jolloin on oikeus olla...

Sunnuntai 19:08

Pikakysely

Nyt on liikkujan viikko - pyöräiletkö koskaan töihin?