• Pro+
  • Pro-kassa

Jäsenrekisterijärjestelmät Proplus ja Kilta ovat huollon takia kiinni pe 27.5. noin kello 14–19.

27.5. klo 14:43

Kuusikymmentä ICT-alan luottamusmiestä kokoontui Ammattiliitto Prohon puimaan ajankohtaista neuvottelutilannetta ja syksyn mahdollista liittokierrosta.

26.5. klo 13:09

Terrafamen kaivoksella otettiin sekavin tuntein vastaan päätös kaivoksen tulevaisuudesta. Kaivoksen ylösajo jatkuu, sijoittajia haetaan ja kaivoksen alasajoon valmistaudutaan.– Meillä on vuoden loppuun asti aikaa näyttää, sanoo pääluottamusmies.

25.5. klo 13:14

– Eivät amerikkalaiset osanneet laittaa tätä lentoon, toteaa toimihenkilöiden luottamusmies Harri Määttänen.

24.5. klo 16:32

Ammattiliitto Pron ensimmäinen kikyn mukainen neuvottelutulos on syntynyt kemian alan toimihenkilöille. Enää vähän yli 50 Pron sopimusalaa on auki!

24.5. klo 15:43

Prolaiset kisailivat lauantaina 21.5. Extreme Runissa Vantaalla. Katso ProTV:stä, millainen meininki tapahtumassa oli.

24.5. klo 14:43

Pro ja Ylemmät toimihenkilöt samoilla linjoilla ict-alan neuvottelutilanteesta.

24.5. klo 12:59

Outokummun yt:t päättyivät tänään. Toimihenkilöiden luottamusmies kertoo tunnelmien olevan odottavat, koska irtisanomislappuja ei ole vielä jaettu.

24.5. klo 10:15

Työttömyys on hienoisessa laskussa, mutta työvoimatoimistossa on edelleen yli 340 000 työnhakijaa. Pro-kassassa nähtiin käänne parempaan.

23.5. klo 11:13

Kesätyöntekijä, mietityttääkö palkkaus, työajat tai muut työsuhteeseen liittyvät asiat? Työelämän asiantuntijamme Mari neuvoo kesällä WhatsAppissa ja puhelimessa työsuhdeasioissa.

23.5. klo 10:25

– Neuvottelujen jumituksen syynä on kiista vuokratyöntekijöitä koskevista määräyksistä. Pro edellyttää, että vuokratyöntekijöiden asemaa ICT-alalla parannetaan suhteessa vakinaiseen työvoimaan EU-tuomioistuimen ratkaisun mukaan, sanoo ICT- ja viestintäsektorin johtaja Anssi Vuorio Ammattiliitto Prosta.

23.5. klo 06:00

Pron jäsen oli palaamassa perhevapaalta töihin. Työnantaja ilmoitti, ettei hänelle ole enää työpaikkaa. Katso ProTV:stä, miten asia ratkesi.

21.5. klo 09:32

Tuhat Nokian työntekijää saa kesällä potkut Suomessa

- Nokian irtisanomisten laskun maksajiksi jäävät suomalaiset veronmaksajat, sanoo puheenjohtaja Jorma Malinen Ammattiliitto Prosta.

20.5. klo 21:34

Uudelle työntekijälle työsopimuksessa ja työpaikan arjessa käytettävät termit ovat usein outoja. Pron julkaisema Uuden työntekijän opas helpottaa oikean tiedon löytämistä. Lataa omasi jo tänään!

20.5. klo 15:44

Sen tietää Maija Vilkkumaa, jonka keikkabussiin Pro-lehti hyppää. Vastailmestyneessä lehdessä treenataan reisiä ja työnhakua sekä selvitetään, miten työmarkkinaneuvotteluissa päästään maaliin.

19.5. klo 13:51

Norjalaisen Orkla-konsernin Taffel-perunalastutehdas Ahvenanmaan Haraldsbyssä välttyy alasajolta.

19.5. klo 07:18

Terrafamen kaivoksella odotetaan valtioneuvoston linjausta kaivoksen kohtalosta. Pääluottamusmies Tero Pulkkinen toivoo, että ratkaisu pohjautuisi faktoihin eikä mielikuviin. Moni asia on nyt eri tavalla kuin vuonna 2012.

18.5. klo 17:29

Työajan pidentäminen sujuu parhaiten, kun työaika pitenee muutamia minuutteja joka päivä tai liukuvan työajan kautta. Työajan lisäksi kesälomasuunnitelmat ja lomapaikat kiinnostivat pääkaupunkiseudun työpaikoilla tänään.

18.5. klo 10:42

Tänään keskiviikkona 18. toukokuuta Pron väki tempaisee ja valloittaa 22 pääkaupunkiseudun työpaikkaa vieden Pron viestiä hyvästä ja reilusta työelämästä sekä avaimia onnistuneeseen paikalliseen sopimiseen.

17.5. klo 17:30

– Työttömien määrän tasainen vähentyminen alkoi toukokuusta 2015, kertoo Työttömyyskassa Pron johtaja Mervi Ruokola.

17.5. klo 07:22

Rahoitusalan asiantuntijamiehet saavat noin kolme kertaa suuremmat tulospalkkiot kuin asiantuntijanaiset. Toimihenkilöiden ansiokehitys on heikkoa verrattuna johtoon, esimiehiin tai asiantuntijoihin.

• "Uskallan unelmoida ja olla naiivi. Ajattelen kaiken olevan mahdollista, mihin aikuiset vastaavat ”ei muuten ole”. Luonnonlapseksi kuvailtu Euroviisuedustajamme Sandhja esiintyy Maailma kylässä... Read more
    Voittajan asenteella maailmankuvalehti.fi

Suomen euroviisukarsintojen voittajaa Sandhja Kuivalaista, 25, on kuvattu luonnonlapseksi ja lämpimäksi auringonpaisteeksi.

Perjantai 20:30

Pikakysely

Tuleeko työpaikallesi kesätyöntekijöitä? Tai edes yksi?