• Pro+
  • Pro-kassa
14.7. klo 08:01

Työttömyys uusiutuu ja pitkittyy herkästi. Suurin osa prolaisista ei kuitenkaan ole kokenut työttömyyttä tai lomautusta edes taantumassa.

13.7. klo 08:02

Asiantuntijoiden ja esimiesten työttömyysriski kohoaa pian sen jälkeen, kun viisikymppiset on juhlittu.

12.7. klo 13:04

​Ammattiliitto Pro kampanjoi lomarauhan ja vapaa-ajan paremman suojelun puolesta.

12.7. klo 08:00

– On tuhlausta, että koulutettu väki istuu kotona työttömänä tai lomautettuna, sanoo tutkija Petri Palmu.

11.7. klo 17:35

Suomi Areena lähti käyntiin vilkkaasti. – Väkeä on ollut välillä jonoksi asti, kertoi Pron edustajiston puheenjohtaja Osmo Salo Pron teltalla Porin torilla.

4.7. klo 13:58

Järvenpään Puistobluesissa 29.6.–3.7.2016 prolaiset näkyivät talkoohommissa ja omalla teltalla. Aurinkoinen sää ja hyvä esiintyjäkattaus keräsi lauantaina noin 5 500 kävijää.

1.7. klo 14:00

Uuden rahapeliyhtiö Veikkauksen оп tarkoitus aloittaa toimintansa 1.1.2017. Uudistus on massiivinen ja se vaikuttaa merkittävästi nykyisten rahapeliyhteisöjen henkilöstöön.
– Uudessa Veikkauksessa on erityisen tärkeää, että koko henkilöstön näkemys uuden yhtiön toimintatavoista on käytettävissä kaikilla tasoilla. Jos uudessa yrityksessä halutaan sopia paikallisesti, se edellyttää hallintoedustusta myös henkilöstön edustajille, linjaa Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen.

29.6. klo 14:51

Vuosilomalaki muuttui huhtikuun alussa. Sen jälkeen työntekijä ei ole voinut neljä viikkoa ylittävän lomaoikeuden osalta siirtää vuosilomaansa ilman kuuden päivän omavastuuaikaa.

– Nyt näyttää, että lakimuutos onkin EU:n työaikadirektiivin vastainen, kertoo lakimies Jaana Asikainen Prosta.

29.6. klo 09:11

Vielä on paljon tehtävää, jotta työelämä olisi yhdenvertainen. Yhdenvertaisuusvaltuutettu Kirsi Pimiä kertoo, että työpaikoilla välitöntä syrjintää seksuaalisen suuntautumisen takia on saatu kitkettyä, mutta silti epäasiallista käytöstä ja piiloasenteita on paljon.

27.6. klo 10:27

Pron jäsenkortilla lomailet edullisesti ja saat alennusta useista upeista lomapaikoista. Tutustu Pron lomaetuihin, mutta katso myös pysyvät tarjoukset osoitteesta Proplus.fi. Pron jäsenpalvelupäällikkö Sirpa Lappi kertoo kesäeduista lisää ProTV:n videolla.

27.6. klo 07:00

Pron puhelinpalvelut neuvovat kesäviikoilla kello 9 ja 14 välillä.

27.6. klo 06:18

Joka päivä yksi suomalainen sairastuu ja viisi suomalaista joutuu rikoksen uhriksi ulkomailla. Pron jäsenenä lomailet levollisin mielin, sillä liitto on ottanut jäsenilleen Turvasta jäsenvakuutuksen, joka sisältää matkustajavakuutuksen vapaa-ajan matkoille. Jäsenkortti toimii matkalla matkavakuutuskorttina.

22.6. klo 17:01

– RMC:n saama uusi tilaus Rauman telakalle on myönteinen osoitus toimialan kovasta kilpailukyvystä. Turun telakka on Meyerin omistuksessa lähtenyt vahvaan nousuun. Näyttää siltä, että tälle on mahdollisuuksia saada Raumalta jatkoa, arvioi Pron puheenjohtaja Jorma Malinen.

22.6. klo 13:56

Pron palvelunumerot palvelevat torstaina 23. kesäkuuta kello 14 saakka.

22.6. klo 12:12

Rohkeus ja ahkeruus ovat menestyksen eväät, sanoo peliyrityksen johtaja ProTV:ssä.

21.6. klo 08:30

Asiantuntijat ja esimiehet lomailevat paperilla noin viisi viikkoa vuodessa. Lomarauha kuitenkin toteutuu puutteellisesti, kun viikko lomasta saattaa kulua työasioita hoitaessa. Mobiilityön lisääntyessä työaika ei ole menettänyt merkitystään, vaan sen hallinta on yhä tärkeämpi osa työpaikan johtamista.

20.6. klo 16:44

Suomalaiset ja eurooppalaiset kenkiä teettävät yritykset eivät varmista elämiseen riittäviä palkkoja tai raaka-aineiden tuotannon vastuullisuutta tuotantoketjuissaan. Suomessa kenkiä valmistava Sievi erottui positiivisesti selvityksessä.

20.6. klo 08:00

Pro oli valmis viemään kiistan jäsenen sairausajan palkasta oikeuteen. Miten kävi? Katso ProTV.

17.6. klo 08:00

​Pakkolakien ikävinä kyytipoikina tunnetut koeajan pidentäminen, perusteeton määräaikaisuus pitkäaikaistyöttömille ja takaisinottovelvollisuuden lyhentäminen ovat edenneet lakiesityksiksi. Pron johtajat eivät usko heikennysten nostavan työllisyyttä, vaan lisäävän epävarmuutta ja polkevan työntekijöiden työehtoja.

16.6. klo 14:24

– Pidän täysin järjettömänä, että laivanrakennusalan ammattitutkinto ja erityisammattitutkinto ovat lakkautusuhan alla. Ala tarvitsee 3 500 uutta osaajaa vuoteen 2020 mennessä alan kasvun ja eläköitymisten vuoksi, toteaa Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen.

• Kylpylähotelli Levitunturin kolmen vuorokauden lomapaketin arvonta suoritettiin perjantaina. Arvonnan suoritti lahjomaton virkavallan edustaja konstaapeli Leskinen. Olemme voittajaan, Aleksi Lehtisee... Read more
    10 päivää 11 h ago

Pikakysely