• Pro+
  • Pro-kassa
29.6. klo 14:51

Vuosilomalaki muuttui huhtikuun alussa. Sen jälkeen työntekijä ei ole voinut neljä viikkoa ylittävän lomaoikeuden osalta siirtää vuosilomaansa ilman kuuden päivän omavastuuaikaa.

– Nyt näyttää, että lakimuutos onkin EU:n työaikadirektiivin vastainen, kertoo lakimies Jaana Asikainen Prosta.

29.6. klo 09:11

Vielä on paljon tehtävää, jotta työelämä olisi yhdenvertainen. Yhdenvertaisuusvaltuutettu Kirsi Pimiä kertoo, että työpaikoilla välitöntä syrjintää seksuaalisen suuntautumisen takia on saatu kitkettyä, mutta silti epäasiallista käytöstä ja piiloasenteita on paljon.

27.6. klo 10:27

Pron jäsenkortilla lomailet edullisesti ja saat alennusta useista upeista lomapaikoista. Tutustu Pron lomaetuihin, mutta katso myös pysyvät tarjoukset osoitteesta Proplus.fi. Pron jäsenpalvelupäällikkö Sirpa Lappi kertoo kesäeduista lisää ProTV:n videolla.

27.6. klo 07:00

Pron puhelinpalvelut neuvovat kesäviikoilla kello 9 ja 14 välillä.

27.6. klo 06:18

Joka päivä yksi suomalainen sairastuu ja viisi suomalaista joutuu rikoksen uhriksi ulkomailla. Pron jäsenenä lomailet levollisin mielin, sillä liitto on ottanut jäsenilleen Turvasta jäsenvakuutuksen, joka sisältää matkustajavakuutuksen vapaa-ajan matkoille. Jäsenkortti toimii matkalla matkavakuutuskorttina.

22.6. klo 17:01

– RMC:n saama uusi tilaus Rauman telakalle on myönteinen osoitus toimialan kovasta kilpailukyvystä. Turun telakka on Meyerin omistuksessa lähtenyt vahvaan nousuun. Näyttää siltä, että tälle on mahdollisuuksia saada Raumalta jatkoa, arvioi Pron puheenjohtaja Jorma Malinen.

22.6. klo 13:56

Pron palvelunumerot palvelevat torstaina 23. kesäkuuta kello 14 saakka.

22.6. klo 12:12

Rohkeus ja ahkeruus ovat menestyksen eväät, sanoo peliyrityksen johtaja ProTV:ssä.

21.6. klo 08:30

Asiantuntijat ja esimiehet lomailevat paperilla noin viisi viikkoa vuodessa. Lomarauha kuitenkin toteutuu puutteellisesti, kun viikko lomasta saattaa kulua työasioita hoitaessa. Mobiilityön lisääntyessä työaika ei ole menettänyt merkitystään, vaan sen hallinta on yhä tärkeämpi osa työpaikan johtamista.

20.6. klo 16:44

Suomalaiset ja eurooppalaiset kenkiä teettävät yritykset eivät varmista elämiseen riittäviä palkkoja tai raaka-aineiden tuotannon vastuullisuutta tuotantoketjuissaan. Suomessa kenkiä valmistava Sievi erottui positiivisesti selvityksessä.

20.6. klo 08:00

Pro oli valmis viemään kiistan jäsenen sairausajan palkasta oikeuteen. Miten kävi? Katso ProTV.

17.6. klo 08:00

​Pakkolakien ikävinä kyytipoikina tunnetut koeajan pidentäminen, perusteeton määräaikaisuus pitkäaikaistyöttömille ja takaisinottovelvollisuuden lyhentäminen ovat edenneet lakiesityksiksi. Pron johtajat eivät usko heikennysten nostavan työllisyyttä, vaan lisäävän epävarmuutta ja polkevan työntekijöiden työehtoja.

16.6. klo 14:24

– Pidän täysin järjettömänä, että laivanrakennusalan ammattitutkinto ja erityisammattitutkinto ovat lakkautusuhan alla. Ala tarvitsee 3 500 uutta osaajaa vuoteen 2020 mennessä alan kasvun ja eläköitymisten vuoksi, toteaa Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen.

16.6. klo 10:17

Tavat tehdä työelämää koskevia sopimuksia muuttuvat kaikissa maissa ajan myötä, sanoo Kansainvälisen työjärjestön ILOn pääjohtaja Guy Ryder ProTV:n Kahvilla-sarjassa.

15.6. klo 23:05

– Kuljetusalalla Euroopassa esiintyy järkyttävän paljon sosiaalista polkumyyntiä ja suoranaista hyväksikäyttöä niin maalla, merellä kuin ilmassa, kertoo kuljetusliittojen hankkeen vetäjä Juha Häkkinen.

15.6. klo 14:42

Konepaja irtisanoo 100 työntekijää ja 83 toimihenkilöä.

– Suomen kilpailukykyloikilla ei tässä tilanteessa tehdä mitään, toteaa luottamusmies Vaasasta.

Irtisanomisista 172 kohdistuu Vaasaan, 8 Turkuun ja 3 Helsinkiin.

15.6. klo 11:09

Suomen hienoin keikkapaikka Järvenpäässä odottaa Puistobluesia ja kesä–heinäkuun vaihdetta. – Puistoblues sopii kaikenikäisille ja musiikillisestikin löytyy jokaiselle jotakin, lupaa järjestävän seuran prolainen puheenjohtaja Miikka Porkka. Prolaiset ostavat lippunsa pro-hintaan.

15.6. klo 10:34

Työministeriön analyysin mukaan vuonna 2015 syntyi noin 216 000 uutta työpaikkaa ja hävisi 10 000 vanhaa työpaikkaa enemmän. Uusista työpaikoista kolme neljästä oli kokoaikaisia.

14.6. klo 10:59

– Moni ajattelee, että se mitä työehtosopimuksessa ja työlaissa on, pysyy siellä aina. Näin ei ole. Silloin kun poliittinen enemmistöhallitus ja parlamentti haluaa poistaa laista jotain, se onnistuu. Toivoisin, että tämä jäisi prolaisille mieleen kilpailukykysopimuksesta, sanoo puheenjohtaja Jorma Malinen Ammattiliitto Prosta.

14.6. klo 08:01

– Jokainen voi pohtia, mistä silloin vähennetään, kun ict-panostuksiin käytetään seuraavan viiden vuoden aikana jopa 2 miljardia euroa, toteaa henkilöstöyhdistys Opryn puheenjohtaja Riitta Suonpää.

• Kaveri kans! -tempaus vielä huomisen! Käsillä ovat viime hetket hyötyä Kaveri kans! -tempauksestamme – se päättyy kuun lopussa eli torstaina. Muistathan myös ilmoittaa jäsenten tiedot viim... Read more
    Kaveri kans! | Ammattiliitto Pro proliitto.fi

Tuo kaverisikin Pron jäseneksi. Saat kiitoksena jokaisesta ajalla 1.2.–30.6.2016 hankkimastasi jäsenestä 40 euron arvoisen lahjakortin.

Keskiviikko 15:06

Pikakysely