• Pro+
  • Pro-kassa
25.8. klo 14:59

Ammattiliitto Pron opiskelijayhdistys ja liiton työelämäasiantuntijat jalkautuvat syyskuusta lokakuuhun Suomen ammattikorkeakouluihin. Tule paikalle!

24.8. klo 19:48

Työaika pitenee noin 25 000:lla rahoitusalan ammattilaisella.  – Pidän finanssialalla Hyvinvoiva Finanssiala -hankkeen muodossa käytävää toimialavuoropuhelua erittäin tärkeänä, toteaa finanssisektorin johtaja Antti Hakala Ammattiliitto Prosta.

24.8. klo 19:12

Pron lippu liehui komeasti 1 400 metrissä ja ihastutti lauantaina 20. elokuuta monisatapäistä markkinaväkeä Kurikassa.

24.8. klo 06:00

Onko murtunut jalka riittävä syy työsuhteen päättämiseen? Katso ProTV:n videolta, miten asia päättyi.

23.8. klo 17:14

Työttömyysaste oli heinäkuussa 7,8 prosenttia eli 0,6 prosenttiyksikköä matalampi kuin kesällä 2015.

22.8. klo 06:00

Ovatko valtion budjettisäästöt kiveen hakattuja, vai voitaisiinko niitä vielä muuttaa? Valtiovarainministeriön kansantalousosaston ylijohtaja Markus Sovala vastaa kysymyksiin ProTV:n Kahvilla-sarjassa.

19.8. klo 07:05

Kun Juha Vingisaarin työt loppuivat menestyksekään työrupeaman päätteeksi, hän päätti käyttää ajan hyödykseen ja treenata täysmatkalle. Seuraavaksi hän aloittaa kuntosaliyrittäjänä Easyfit-ketjun pian avattavassa liikuntakeskuksessa Ruoholahdessa.

18.8. klo 16:09

Euroports Rauman toimihenkilöt ja työnjohtajat marssivat ulos. Yritys suunnittelee enimmillään 15 toimihenkilön tai työnjohtajan irtisanomista. – Kamelin selkä katkesi, sillä kurmootusta on jatkunut jo puoli vuotta, kertoo sopimusalavastaava Kai Nieminen Ammattiliitto Prosta.

18.8. klo 15:50

Paikallinen sopiminen alentaa naisten palkkoja ilman työehtosopimuksen ja luottamusmiehen turvaa. – Heikossa neuvotteluasemassa olevalle on turha sanoa, että vaadipa nainen lisää liksaa ja ole rohkeampi, toteaa väitöksessään tutkija Milja Saari.

18.8. klo 06:57

– Siellä missä liikkuu isännätöntä rahaa, tehdään myös talousrikoksia, tietää rikoskomisario Kari Lintilä.
Verot jäävät maksamatta myös, kun teetetään töitä noudattamatta työehtosopimuksia, teetetään ylitöitä pimeästi eikä makseta työnantajamaksuja.

Omien etujen valvonta on palkansaajan tapa torjua harmaata taloutta.

17.8. klo 15:44

– Työttömän saavutettavissa olevan ja työllistymisen kannalta relevantin koulutuksen laiminlyönti on yksiselitteisesti huonoa talouspolitiikkaa, sanoo Pron puheenjohtaja.

Jorma Malisen mukaan erityistoimia tarvitaan myös työuran alku- ja loppupäässä olevien työttömien, ja työttömyysuhan alla olevien, tilanteen helpottamiseksi.

17.8. klo 13:07

Maan hallituksen tärkein tehtävä on työttömyyden taklaaminen, arvioi tänään kokoontunut STTK:n hallitus. Hyvinvointiyhteiskunnan palvelujen ja etujen säilyttäminen sekä velkaantumisen taittaminen ovat mahdottomia ilman parempaa työllisyystilannetta.

16.8. klo 11:08

Naisen keskimääräinen palkka yksityissektorilla on yli 700 euroa pienempi kuin miehen palkka. Alalla, jossa on syrjintää, mies ehtii tienata työurallaan jopa 250 000 euroa enemmän kuin nainen.

15.8. klo 12:41

Lähde yhdeksi illaksi maksuttomaan työeläkekouluun. Tänä vuonna kerrotaan erityisesti työeläkekuntoutuksesta ja uusista eläkelajeista, joita työeläkeuudistus tuo mukanaan.

15.8. klo 06:00

Pron jäsenen työpaikalla ei noudatettu minkäänlaista työehtosopimusta, ja asioista päätettiin henkilöstöä kuulematta. Katso ProTV:stä, miten asia ratkesi.

11.8. klo 17:08

Ministeri Petteri Orpo (kok.) esitteli tänään hallituksen budjettiesityksen.  STTK:n mukaan hallituksen työllisyyspolitiikassa käytetty jo tarpeeksi keppiä.

- Työttömyyttä voidaan alentaa esimerkiksi lisäämällä aikuisten oppisopimuspaikkoja ja parantamalla mahdollisuuksia opiskella työttömyysturvalla, sanoo pääekonomisti Ralf Sund STTK:sta.

11.8. klo 10:13

Valtiovarainministeriön vero-osaston ehdottama henkivakuutuskorvausten veronkiristys vaikuttaisi kaikkiin suomalaisiin työntekijöihin työntekijäin ryhmähenkivakuutuksen kautta. Työntekijäin ryhmähenkivakuutuksesta maksetut korvaukset ovat olleet saajilleen verovapaita. Kiristys osuisi erityisesti pienituloisiin palkansaajiin.

10.8. klo 09:02

Vaalikirjeet postitetaan tänään äänioikeutetuille Pron jäsenille. Äänestysohjeet ja -tunnukset löytyvät kirjeestä.

9.8. klo 07:00

Työuupumuksesta kärsivä jäsen kääntyi avuntarpeessa liiton puoleen. Katso ProTV:stä, miten asia ratkesi.

8.8. klo 12:35

– Matalammin koulutetuilla on enemmän työkyvyttömyyseläkeaikaa kaikissa sairausryhmissä. Erityisen suuri ero on tuki- ja liikuntaelinsairauksissa, kertoo erikoistutkija Mikko Laaksonen Eläketurvakeskuksesta.

• Minä olen pro -ämpärit olivat suuressa suosiossa Kankaanpään torilla. 😊Paikallinen toritapahtuma on osa taideviikkoa, jonka aikana muun muassa valitaan vuoden Hörhiäinen. Tämä kunnianimi... Read more
    Perjantai 20:07

Pikakysely