• Pro+
  • Pro-kassa

Jäsenrekisterijärjestelmät Proplus ja Kilta ovat huollon takia kiinni pe 27.5. noin kello 14–19.

25.5. klo 13:14

– Eivät amerikkalaiset osanneet laittaa tätä lentoon, toteaa toimihenkilöiden luottamusmies Harri Määttänen.

24.5. klo 16:32

Ammattiliitto Pron ensimmäinen kikyn mukainen neuvottelutulos on syntynyt kemian alan toimihenkilöille. Enää vähän yli 50 Pron sopimusalaa on auki!

24.5. klo 15:43

Prolaiset kisailivat lauantaina 21.5. Extreme Runissa Vantaalla. Katso ProTV:stä, millainen meininki tapahtumassa oli.

24.5. klo 14:43

Pro ja Ylemmät toimihenkilöt samoilla linjoilla ict-alan neuvottelutilanteesta.

24.5. klo 12:59

Outokummun yt:t päättyivät tänään. Toimihenkilöiden luottamusmies kertoo tunnelmien olevan odottavat, koska irtisanomislappuja ei ole vielä jaettu.

24.5. klo 10:15

Työttömyys on hienoisessa laskussa, mutta työvoimatoimistossa on edelleen yli 340 000 työnhakijaa. Pro-kassassa nähtiin käänne parempaan.

23.5. klo 11:13

Kesätyöntekijä, mietityttääkö palkkaus, työajat tai muut työsuhteeseen liittyvät asiat? Työelämän asiantuntijamme Mari neuvoo kesällä WhatsAppissa ja puhelimessa työsuhdeasioissa.

23.5. klo 10:25

– Neuvottelujen jumituksen syynä on kiista vuokratyöntekijöitä koskevista määräyksistä. Pro edellyttää, että vuokratyöntekijöiden asemaa ICT-alalla parannetaan suhteessa vakinaiseen työvoimaan EU-tuomioistuimen ratkaisun mukaan, sanoo ICT- ja viestintäsektorin johtaja Anssi Vuorio Ammattiliitto Prosta.

23.5. klo 06:00

Pron jäsen oli palaamassa perhevapaalta töihin. Työnantaja ilmoitti, ettei hänelle ole enää työpaikkaa. Katso ProTV:stä, miten asia ratkesi.

21.5. klo 09:32

Tuhat Nokian työntekijää saa kesällä potkut Suomessa

- Nokian irtisanomisten laskun maksajiksi jäävät suomalaiset veronmaksajat, sanoo puheenjohtaja Jorma Malinen Ammattiliitto Prosta.

20.5. klo 21:34

Uudelle työntekijälle työsopimuksessa ja työpaikan arjessa käytettävät termit ovat usein outoja. Pron julkaisema Uuden työntekijän opas helpottaa oikean tiedon löytämistä. Lataa omasi jo tänään!

20.5. klo 15:44

Sen tietää Maija Vilkkumaa, jonka keikkabussiin Pro-lehti hyppää. Vastailmestyneessä lehdessä treenataan reisiä ja työnhakua sekä selvitetään, miten työmarkkinaneuvotteluissa päästään maaliin.

19.5. klo 13:51

Norjalaisen Orkla-konsernin Taffel-perunalastutehdas Ahvenanmaan Haraldsbyssä välttyy alasajolta.

19.5. klo 07:18

Terrafamen kaivoksella odotetaan valtioneuvoston linjausta kaivoksen kohtalosta. Pääluottamusmies Tero Pulkkinen toivoo, että ratkaisu pohjautuisi faktoihin eikä mielikuviin. Moni asia on nyt eri tavalla kuin vuonna 2012.

18.5. klo 17:29

Työajan pidentäminen sujuu parhaiten, kun työaika pitenee muutamia minuutteja joka päivä tai liukuvan työajan kautta. Työajan lisäksi kesälomasuunnitelmat ja lomapaikat kiinnostivat pääkaupunkiseudun työpaikoilla tänään.

18.5. klo 10:42

Tänään keskiviikkona 18. toukokuuta Pron väki tempaisee ja valloittaa 22 pääkaupunkiseudun työpaikkaa vieden Pron viestiä hyvästä ja reilusta työelämästä sekä avaimia onnistuneeseen paikalliseen sopimiseen.

17.5. klo 17:30

– Työttömien määrän tasainen vähentyminen alkoi toukokuusta 2015, kertoo Työttömyyskassa Pron johtaja Mervi Ruokola.

17.5. klo 07:22

Rahoitusalan asiantuntijamiehet saavat noin kolme kertaa suuremmat tulospalkkiot kuin asiantuntijanaiset. Toimihenkilöiden ansiokehitys on heikkoa verrattuna johtoon, esimiehiin tai asiantuntijoihin.

16.5. klo 13:38

Suomen Pankin pääjohtaja Liikanen antaa vahvan tuen vientivetoisen Suomen mallin luomiselle.

16.5. klo 06:56

Prolaiset äänestävät sata henkilöä edustajistovaaleissa elokuussa. Ehdokkaat saavat pian lisätietoa äänestysnumeroista.

• Liian nuori, liian vanha, liian kokematon, liian rutinoitunut – onko sopivaa ikää olemassakaan?
    Paras työikä on nyt! | Ammattiliitto Pro proliitto.fi

Pieni lapsi on onnellinen näyttäessään sormilla oman ikänsä, mutta milloin ja miksi ikä muuttuu tabuksi?

Keskiviikko 20:18

Pikakysely

Tuleeko työpaikallesi kesätyöntekijöitä? Tai edes yksi?