Jäsenedut | Ammattiliitto Pro
  • Pro+
  • Pro-kassa

Jäsenedut

Pron jäsenet voivat tutustua jäsenetuihin tarkemmin Proplussan. Sivuston käyttö edellyttää kirjautumista.

Kiitettyä palvelua työuran eri vaiheissa

Pro tarjoaa henkilökohtaista valmennusta ja tukea työuran eri vaiheissa. Uravalmentajan kanssa voit keskustella tilanteestasi ja osaamisesi parantamisesta tai työn ja muun elämän yhteensovittamisesta. Voit pyytää sparrausta kehityskeskusteluun tai työhakemuksen laadintaan. Neuvot ovat tarpeen myös muutostilanteissa. Urapalvelu on saanut sitä käyttäneiltä jäseniltä paljon kiitosta. Varaa aika henkilökohtaiseen neuvontaan.

UP Partners Oy

Pron jäsenet voivat tutustua jäsenetuihin tarkemmin Proplussassa (Jäsenyys ja jäsenedut). Sivuston käyttö edellyttää kirjautumista.

Kattava ja maksuton oikeusturva työssä

Tuliko työsuhteessa erimielisyyttä? Pron jäsenet saavat apua liiton omilta lakimiehiltä. Heillä on vuosien kokemus työoikeudesta toisin kuin tavallisilla asianajajilla. Oikeudenkäyntikulut voivat nousta tuhansiin euroihin, mutta jos liiton jäsenyysehto täyttyy, ei niitä joudu itse maksamaan.

Jäsenelle oikeusapu on maksutonta ja riskitöntä. Häviötapauksessa vastapuolen oikeudenkäyntikulut korvataan.

Oikeusapu käsittää lainopillisen neuvonnan, sovintoneuvottelut ja oikeusavun tuomioistuimessa, josta päättää Pron lakiasiainpäällikkö. Katso lisää Proplussasta.

Neuvoja yksityiselämän lakiasioissa

Saat maksutonta luottamuksellista puhelinneuvontaa Eversheds Asianajotoimisto Oy:n kautta yksityiselämään kuuluvissa oikeudellisissa kysymyksissä, kuten perhe-, perintö- ja yksityisoikeusasioissa.

Neuvonnan piiriin eivät kuulu työsuhteeseen, työtehtäviin, elinkeino-, sijoitus- tai ansiotoimintaan eivätkä luottamustehtäviin liittyvät kysymykset. Katso lisää Proplussasta.

Vakuutukset turvanasi

Pro turvaa jäsentensä selustan. Työelämäturvan lisäksi saat maksuttoman matkustajavakuutuksen, joka sisältää mukana matkustavat alle 20-vuotiaat perheenjäsenet. Vakuutus ei sisällä matkatavaravakuutusta. Oma kotivakuutuksesi saattaa kattaa myös matkatavaroille sattuvat vahingot. Pro on vakuuttanut jäsenensä myös vapaa-ajan tapaturmavakuutuksella, ammatillisella vastuuvakuutuksella sekä järjestötehtävissä voimassa olevalla järjestövakuutuksella.  Lisäksi on tarjolla alennusta Turvan koti-, auto- ja henkilövakuutuksista sekä mahdollisuus omistaja-asiakasalennuksiin. Lisätietoa vakuutuksista ja Turvan tarjoamista eduista Proplussasta tai Turvasta.

Alennusta polttoaineista

Saat Teboil-huoltamoilta ja -automaattiasemilta lukuun ottamatta Express-asemia alennusta: bensiinistä ja dieselöljystä 2,1 snt/litra ja 10 % voiteluaineista ja kampanjoissa jopa vieläkin edullisemmin. Lisäksi saat alennusta 5 % autokemikaaleista, nestekaasusta ja auton pesusta. Katso lisää Proplussasta.

Lomapaikkoja ja hyvinvointia

Hyvinvointi ja aika läheisten kanssa on tärkeää. Pro tarjoaa laajan valikoiman Holiday Clubin lomaviikko-osakkeita sekä liiton omia lomapaikkoja. Holiday Clubin kohteissa on mahdollisuus jäsenetuhintaisiin laskettelulippuihin. Lisäksi saat Holiday Club Resortsin omien lomahuoneistojen vuokrauksesta 25 % alennuksen sekä alennusta monista hotelleista ja lomakohteista, myös laivamatkoista. Katso lisää Proplussasta.

Koulutusta tosielämään

Jäsenille tarkoitettu koulutus on käytännön työelämätietoutta. On hyvä kiinnostua työpaikan yhteisistä asioista, tuntea omat oikeutensa ja työsuhteen ehtonsa ja sitä kautta vahvistaa yhteistä edunvalvontaa.

Liitto kouluttaa jatkuvasti luottamusmiehiä, työsuojeluvaltuutettuja ja muita aktiiveja mutta myös muille on kiinnostavaa ja innostavaa koulutusta. Jäsenkoulutus on tarkoitettu kaikille jäsenille. Noin kolme tuntia kestäviä tilaisuuksia järjestetään iltaisin.  Aiheita ovat muun muassa vuosiloma, työaika, palkkausjärjestelmä ja työhyvinvointi. Koko koulutustarjonta on Proplussassa Pro koulutus ja tapahtumat -sivuilla.

Satoja etuja myymälöistä ja verkkokaupoista

Ammattiliitto Pro tarjoaa jäsenilleen veloituksetta Jäsenedut.fi-palvelun. Rekisteröitymällä palveluun Pron jäsen tai hänen perheenjäsenensä saa satoja jäsenetuja verkkokaupoista ja kivijalkamyymälöistä. Alehinnat saat käyttöösi näin:

• Mene osoitteeseen www.jasenedut.fi. Lue Info-sivu rekisteriselosteineen.
  • Klikkaa Rekisteröinti-linkkiä. Syötä tiedot.
  • Jos haluat tarjoukset sähköpostiisi pari kertaa kuussa, tilaa Jäsenedut.fi-palvelun uutiskirje.
  • Leikkaa väliaikainen jäsenetukorttisi kesäkuun Ammatissa Pro -lehdestä, tulosta Proplussasta (edellyttää palveluun kirjautumista). Proplussasta löydät myös ohjeet, kuinka saat puhelimeesi näyttökortin, jolla saat alennusta myymälöistä.
  • Verkkokauppoihin tarvittavat alennuskoodit saat Jäsenedut.fi-palveluun kirjautumalla.

Ammattiliitto Pro ei vastaa Jäsenedut.fi-palvelun toiminnasta eikä neuvottele jäsenalennuksista. Vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin  löydät Jäsenedut.fi-sivuilta.

Lisäksi paljon muuta

Pron jäsenenä saat muitakin rahanarvoisia jäsenetuja. Vain jäsentemme käytössä on Proplus: vuorovaikutus- ja palvelu -sivut sekä tietopankki. Liiton ja yhdistysten järjestämät koulutus- ja virkistystilaisuudet ovat myös etuja, joita et muualta saa.

Jäsenetujen käyttö on kerrottu jäsenten omassa Proplussassa.

Jos sinulla on lisää kysyttävää – olemme täällä sinua varten!

Kysy lisää jäseneduista