Pron jäsenmaksu 2017 | Ammattiliitto Pro
  • Pro+
  • Pro-kassa

Pron jäsenmaksu 2017

Ammattiliitto Pron jäsenmaksu on 1,4 prosenttia veronalaisesta palkkatulosta ja enintään 57 euroa kuukaudessa.

Jäsenmaksua peritään 1,4 prosenttia kaikesta veronalaisesta palkkatulosta, joista maksetaan eläke- ja sosiaaliturvamaksut. Ennakkoveron alaista palkkatuloa ovat myös luontoisedut, lomarahat ja lomakorvaukset sekä irtisanomisajan palkat. Maksu on enintään 57 euroa kuukaudessa. Liikaa maksettua jäsenmaksua ei palauteta.

Jäsenmaksu peritään myös liiton hoitaman työsuhderiidan tuloksena maksetuista saatavista tai korvauksista.

Jäsenmaksua ei makseta

• kertaluontoisista palvelu- ja juhlavuosipalkkioista

• aloite- ja keksintöpalkkioista

• syntymäpäivälahjoista

• erorahasta

• muista korvauksista, joita ei katsota palkkatuloksi

• muista Kelan maksamista etuuksista tai tuista

• palkattomalta ajalta: opiskelu, ase- tai siviilipalvelus, sairaus- tai kuntoutustuki sekä äitiys-, isyys- tai vanhempainloma ja hoitovapaa.

Jäsenmaksua ei peritä lainkaan sellaiselta kalenterikuukaudelta, jona henkilö ei saa palkkaa eikä kassan maksamaa veronalaista etuutta.

Jäsenen tulee ilmoittaa palkattomien aikojen alku- ja loppupäivämäärät Proplus-jäsenpalvelukanavan kautta jäsenpalveluun. Pron jäsenpalvelu ei tarvitse työttömyysajalta ilmoitusta, jos ansiosidonnaisen päivärahan maksaa Työttömyyskassa Pro.

Ulkomailla työskentelevä maksaa saman

Ulkomailla työskentelevänkin jäsenmaksu Prossa on 1,4 prosenttia työstä maksettavasta palkkatulosta. Maksu on enintään 57 euroa kuukaudessa.

Töihin ulkomaille?