Ammattiliitto Pro
  • Pro+
  • Pro-kassa
22.2. klo 10:00

Startup-yrityksiä kannustavaa Slush-tapahtumaa johdetaan puutarhurin opein. Toimitusjohtaja Marianne Vikkulan  mielestä hyvä johtaja antaa muille tilaa kasvaa. Vikkula kertoo urastaan ja johtamisperiaatteistaan ProTV:n Huippunuoria-sarjassa.

21.2. klo 14:50

Yleissitovuus ei ole perustuslain vastaista, toisin kuin Suomen Yrittäjät väittävät. Ammattiliitto Pro pyysi työoikeudellisen asiantuntijan lausunnon asiasta. – Yleissitovuusjärjestelmä on nimenomaan perustuslain mukaista, toteaa oikeustieteen tohtori, työ- ja sosiaalioikeuden dosentti Jaana Paanetoja.

20.2. klo 15:39

Huhtikuun kuntavaalit ovat kulman takana ja jo 120 prolaista on asettunut ehdolle. Liitto tukee ehdokkaiden kampanjaa näkyvyydellä ja taloudellisella tuella.

20.2. klo 10:55

– UPM kiittää työntekijöitään ennätystuloksesta erikoisella tavalla, toteaa paperiteollisuuden sopimusalavastaava Jari Uschanov Ammattiliitto Prosta.

17.2. klo 14:43

Työnantajien neuvotteluhalut testataan jo keväällä. - Muita neuvotteluja emme aloita, ennen kuin keskusjärjestösopimuksin sovitut asiat sisältyvät Pron työehtosopimuksiin, puheenjohtaja Jorma Malinen Prosta painottaa.

17.2. klo 14:08

Työnantajan kikkailu työvuoroilla johtamassa laajempaan lentolakkoon. – Lakon siirtäminen antoi Airprolle mahdollisuuden murtaa lakko vuoronmuutoksilla. Meidän oli pakko reagoida tähän, toteaa johtaja Kirvesniemi Prosta.

17.2. klo 10:32

Palkansaajakeskusjärjestöt STTK, Akava ja SAK ehdottavat, että toimialat voisivat neuvotella keskusjärjestösopimusten siirtämisestä jo keväällä. Järjestöt ovat huolissaan levottomasta syksystä.

17.2. klo 09:48

88 000 työtöntä sai töitä vuonna 2015.

16.2. klo 15:45

– Onko Soneran johdolla erilainen eettinen koodisto kuin henkilöstöllä, kysyvät eri henkilöstöryhmien edustajat.

16.2. klo 13:20

Palta ja Pro pääsivät neuvottelutulokseen ict-alan alihankinnasta. Työtaistelun uhka väistyi Baronan ja Manpowerin toimipaikoissa.

16.2. klo 11:26

Ennätystuloksen pamauttanut metsäyhtiö suunnittelee lähes 50 työpaikan vähentämistä. – Koko porukan hiihtolomaviikko 9 vietetään vähän eri tunnelmissa kuin oli ajateltu, toteaa prolaisten luottamusmies.

16.2. klo 06:49

Vaikka keskitetyt sopimukset on kuopattu, vientialoilla lyödään silti lukkoon muidenkin alojen palkankorotusten enimmäistaso. Näin uskoo Teknologiateollisuus ry:n varatoimitusjohtaja Eeva-Liisa Inkeroinen ProTV:n haastattelussa.

15.2. klo 17:38

EK poistuu pelikentältä. Osa keskusjärjestösopimuksissa sovituista asioista on kuitenkin jo aiemmin kirjattu Pron työehtosopimuksiin.

14.2. klo 12:11

Keskusjärjestö esittää yt-lakiin merkittävää rakenteellista uudistusta. Tavoitteena on luoda tosiasialliset mahdollisuudet paikallisen sopimisen edistämiseen. STTK:n hallitus hyväksyi tänään tavoitteet.

14.2. klo 06:40

Pankin tiliote muistuttaa siitä kerran kuussa. Onko se liian pieni? Onko muilla isompi? Ennen kuin sovit ajan palkkaneuvotteluun, kannattaa tutkia, mikä oma palkka on ja mistä se koostuu.

13.2. klo 17:15

– Ovatko lomalennot todella sellainen yhteiskunnan elintärkeä toiminto, jonka takia lakkoa voidaan lain nojalla siirtää? Päätös rajoittaa räikeästi työtaisteluoikeutta ja on mielestämme työriitalain vastainen toimenpide, kommentoi Ammattiliitto Pron palvelusektorin johtaja Else-Mai Kirvesniemi.

13.2. klo 07:00

Jäsen halusi vaihtaa työpaikkaa, mutta pelkäsi joutuvansa maksamaan kilpailukieltosopimuksen takia vanhalle työnantajalleen korvauksia. Miten asia ratkesi?

11.2. klo 06:37

Helsingin Sanomien pääkirjoituksessa 9.2.2017 väitettiin, että Airpron lakossa olisi kyse liittojen välisestä valta- ja jäsenosuuskampanjasta sekä toimintatapojen murroksesta. Kumpikin väitteistä on väärä, oikaisee palvelusektorin johtaja Kirvesniemi Prosta.

10.2. klo 14:54

Millaista kesätyötä kemian alan opiskelijat etsivät? Entä millaisia kokemuksia töistä heillä jo on? Pro tapasi opiskelijoita Kemian kesätyöpäivässä Turussa.

9.2. klo 13:56

Tampereen prolaiset oppivat kovan kautta, mitä tapahtuu, kun luottamus petetään. – Tilintarkastus kannattaa teettää huolella valitulla asiantuntijalla, on tamperelaisen neuvo yhdistysten vuosikokouksiin.

• Kustavin Lootholma on saariston helmi. Tiesitkö, että prolaiset saavat kaiken majoituksen Lootholmassa puoleen hintaan eli -50 % hinnastonmukaisista normaalihinnoista? Aihetta kesäreissuun? Lootho... Read more
    LOOTHOLMA lootholma.fi

Saaristomatkailijalle

Keskiviikko 17:24

Pikakysely

Flunssa iski – voitko sairastaa ilman lääkärintodistusta?