Valitse paras - valitse Pro | Ammattiliitto Pro
18.10. klo 14:31

Yhteinen näkemys työnantajapuolen kanssa on saatu jostain tekstikysymyksistä, mutta palkoista ei ole vielä puhuttu. ​ Osapuolten yhteinen tahto on, että jatkamme Hyvää huomista -ohjelmaa, sillä hyvinvointi työpaikoilla on kemianalojen yhteinen asia, kertovat neuvottelijat.

18.10. klo 12:08

Vuonna 2020 käydään enemmän keskusteluja chattibottien, kun puolison kanssa, kertoi LähiTapiola-ryhmän tietohallintojohtaja Mikko Vastela. Asiantuntijoiden tuottama asiakaskokemus antaa palvelulle kasvot ja sitouttaa asiakkaan yritykseen.

18.10. klo 11:51

–  Jotta isät voisivat jatkossa pitää enemmän perhevapaita, vain isille kohdistettavien kiintiöiden kasvattaminen on välttämätöntä. Vanhemmuudesta aiheutuvien kustannusten on jakauduttava tasaisemmin nais- ja miesvaltaisten alojen kesken. Uudistuksen tulisi mahdollistaa myös nykyistä laajempi osa-aikatyö, STTK:n puheenjohtaja Antti Palola linjaa.

18.10. klo 10:30

Ensimmäisen vuoden työsuojeluvaltuutettu Heli Illikainen kertoo vinkit, millainen on hyvä työsuojeluvaltuutettu ja kuinka asiat hoidetaan yhteistyössä. Kohta on taas työsuojeluvaalien aika, sillä ensi vuoden valtuutettujen vaalit pidetään 1.11.–31.12.

17.10. klo 12:14

Finnwatch julkaisi tänään Wärtsilän yritysvastuuta selvittäneen seurantaraportin, joka paljasti useita haasteita mutta myös hyvää kehitystä. SASK ja teollisuusliitot ovat huolissaan siitä, että työntekijän ihmisoikeudet jäävät edelleen liian usein toteutumatta kehittyvissä maissa.

16.10. klo 18:26

​Manpower Group harkitsee Loimaan toimintojen tai osan toiminnoista siirtämistä Turun seudulle. Yt:t ovat päättyneet, mutta luottamusmiehet toivovat lisää neuvotteluaikaa. – Jos työnantaja päätyy toimipisteen siirtämiseen, tarkoittaa se pahimmillaan kolmen tunnin työmatkaa loimaalaisille. Töitä tullaan tarjoamaan kaikille, mutta monelle asuntolainalliselle ja perheelliselle voi olla sula mahdottomuus käydä töissä Turussa, kertoo luottamusmies.

16.10. klo 16:35

Yhä turvallisempaa matkaa – prolaisten lapsenlapset mukaan Turvan matkustajavakuutukseen vuoden 2018 alusta.

16.10. klo 09:48

- Jäsenet arvostavat nopeaa palvelua, kassan palvelupäällikkö Nyyrölä arvioi. Sähköisen asioinnin järjestelmämuutoksen ansiosta Pron työttömyyskassa käsittelee jatkohakemukset kahden arkipäivän kuluessa entisen kolmen sijaan.

16.10. klo 09:46

– Nollakorotus olisi palkanalennus, sillä inflaatio on nousussa ja myös sosiaaliturvamaksuja on siirretty palkansaajien maksettavaksi. Viesti jäseniltä on selvä: käteen jäävä palkka ei saa pienentyä ja jäsenet ovat valmiita tukemaan neuvottelijoita myös järjestöllisin keinoin, kertoo johtaja Anssi Vuorio Prosta.

16.10. klo 08:01

Irtisanomisten jälkeen yrityksessä aukesi työpaikka, mutta kuka siihen palkattiinkaan?

13.10. klo 15:49

Kirjanpitäjien, palkanlaskijoiden ja tilitoimistoissa työskentelevien työehtoja koskevat neuvottelut alkoivat perjantaina 13. lokakuuta.

13.10. klo 11:38

Palkalla saa vähemmän kuin ennen. Kuluttajahinnat nousivat nopeammin kuin ansiotaso.

12.10. klo 12:59

ProStoori-uutiskirjeen lukija, vastaa ja voita kylpyläloma kahdelle Levillä.

12.10. klo 10:37

Kiinnostaako hiihtolomareissu tai pääsiäisen vietto liikkuen ja leväten? Haku PHT:n alkuvuoden 2018 1.askel -hyvinvointijaksojille alkaa 15. lokakuuta PHT:n verkkosivuilta.

12.10. klo 09:55

Onko Pron mobiilisovellus sinulle tuttu? – Kannattaa ladata, niin matkavakuutuskortti on aina mukanasi. Jos jotain sattuu, teet korvaushakemuksen parilla pyyhkäisyllä, vinkkaa jäsenpalvelupäällikkö Lappi Prosta

12.10. klo 09:49

Parannamme lomaetuja entuudestaan ja nyt voit ostaa Pron RCI-pisteitä omaan käyttöösi. Säästät lomamatkassa selvää rahaa, näin helppoa se on!

10.10. klo 18:25

Ammattiliitto Pron jäsenet voivat vuokrata Holiday Clubin lomahuoneistoja sekä Pron omia lomakohteita edulliseen jäsenetuhintaan. Toimi viimeistään 23. lokakuuta.

10.10. klo 14:30

Esitys uudeksi työaikalaiksi sai lausuntokierroksella täystyrmäyksen. Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen vaatii blogissaan hallitukselta nopeutettua valmistelua lakiesitykselle. Nykyisen lakiluonnoksen tulkinnanvaraisuus vaikeuttaa keskeisistä työehdoista sopimista edessä olevissa työehtosopimusneuvotteluissa.

10.10. klo 11:15

– Luottamusmiesten tunnelma on huono, kertoo prolaisten luottamusmies.

10.10. klo 09:55

Tuotanto kasvoi eniten metalliteollisuudessa.

• Aloilla halutaan panostaa hyvinvointiin ja Hyvää huomista -hankkeeseen.

Pikakysely

Mobiilisovellus Ammattiliitto Pro on ilmestynyt – oletko jo?