Ammattiliitto Pro
  • Pro+
  • Pro-kassa
26.5. klo 10:17

Myös Työttömyyskassa Prossa työttömyys vähenee, mutta samalla pitkäaikaistyöttömyys kasvaa. Suurin osa prolaisista ei ole kokenut työttömyyttä lainkaan.

26.5. klo 10:01

Hyvä uutinen on, että työttömyys vähenee. Huono uutinen, että joka viides työtön oli yli vuoden yhtäjaksoisesti työttömänä vuonna 2016.

24.5. klo 16:03

– Hyvä päätös parintuhannen prolaisen kannalta, toteaa rahoitusalan sopimusalavastaava Jarmo Paananen Ammattiliitto Prosta

24.5. klo 14:01

Onko työsopimus pakko tehdä kirjallisena? Onko suullinen työsopimus yhtä pätevä? ProTV:n Pulma-tietoisku kertoo vastauksen.

23.5. klo 15:40

– Työn keskittyminen pääkaupunkiseudulle jatkuu, samoin kuin toimintojen ulkoistaminen Liettuaan. Positiivista on, että monet työnsä menettävät ovat hakeutuneet toisiin tehtäviin, toteaa pääluottamusmies.

22.5. klo 07:00

Nollatuntisopimus, palkka, työaika... Mitä kesätyöntekijän kannattaa tarkastaa työsopimuksesta ennen sen allekirjoittamista?

20.5. klo 12:05

Työllisyys paranee. Prolaisten asiantuntijoiden työttömyysaste pieneni ja oli 8,1% vuonna 2016, kun se oli 9,8% vuonna 2015.

20.5. klo 11:16

Ammattiliitto Pron toiminta pyörii 25 miljoonan euron vuosibudjetilla eli samassa kokoluokassa kuin noin 4 000 asukkaan kunnan budjetti.

19.5. klo 15:43

Ammattiliitto Pron edustajiston mukaan nollalinja ei käy tulevissa sopimusneuvotteluissa. Prossa on parhaillaan käynnissä tulevan syksyn työehtosopimusneuvotteluiden valmistelu. Sopimusten teksteihin liittyviä tavoitteita käsitellään parhaillaan ja yleisiä neuvottelutavoitteita esitellään jäsentilaisuuksissa. Pron neuvottelukunnat määrittelevät toimialakohtaiset palkankorotustavoitteet syksyn neuvottelukierrokseen mennessä.

19.5. klo 14:17

- Keskitettyä sopimista ei enää ole, mutta pitää muistaa, ettei se keskitetty mallikaan aina toiminut. Sopiminen kehittyy, totesi SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta Ammattiliitto Pron edustajistossa.

19.5. klo 12:18

Hallitus on tänään ehdottanut 21 miljoonan euron valtuutta Turku–Uusikaupunki -junaradan sähköistämiseen. – Sähköistys on erinomainen asia ja sitä on ajettu ainakin kymmenen vuotta. Sillä on suuri merkitys alueen kehityksen kannalta, kertoo Pon puheenjohtaja Malinen.

19.5. klo 11:04

Kesätyöläinen tekee kesällä työsopimuksen. Mutta mikä on työehtosopimus, josta jatkuvasti puhutaan uutisissa?

18.5. klo 20:04

Suomen hallitus on tarttunut vanhaan ideaan ”palkat valtion maksettaviksi” ja ehdottaa pitkäaikaistyöttömiä töihin yrityksiin työttömyystuella. – Tämä menee liian pitkälle. Hallitus haluaa nöyryyttää työttömiä ja pakottaa ihmiset ilmaiseksi työvoimaksi, tätä ei tule missään nimessä hyväksyä, toteaa puheenjohtaja Jorma Malinen Prosta. Pro kutsuu kaikki suomalaiset ammattiliitot mukaan vastustamaan hallituksen edesvastuutonta työllisyyspolitiikkaa.

18.5. klo 14:57

Uuden Teollisuusliiton puheenjohtajat valittiin tänään.  Hienoa, että ammattiyhdistysliike yhtenäistyy muuttuvassa maailmassa ja hakee suurempia hartioita neuvottelupöytään, onnittelee Pron puheenjohtaja Jorma Malinen

18.5. klo 14:06

Delta Auton huolto hiljeni, kun toimihenkilöt ja mekaanikot marssivat ulos yhdeksästä toimipisteestä. Syynä on huono henkilöstöpolitiikka.

17.5. klo 17:39

Laturien valmistaja Salcomp rakentaa parhaillaan uutta tehdasta Guigangiin, Kiinaan, ja palkkaa sinne kuusituhatta työntekijää. Millaista työ siellä on?

17.5. klo 17:17

821 Nokialta irtisanottua saa tukea EU:n globalisaatiorahastosta, päätti Euroopan parlamentti tänään.

17.5. klo 11:00

Hyvä sijoitus ei takaa, ettei syrjintää tapahtuisi. – On huolestuttavaa, että vain harva ottaa yhteyttä luottamusmieheen, ammattiliittoon tai syrjintäviranomaiseen kokemastaan syrjinnästä, sanoo Pron tasa-arvoasiantuntija Lehtoranta.

17.5. klo 10:00

Yli puolet avoimista työpaikoista oli määräaikaisia pestejä. Kesätyöpaikat näkyvät alkuvuoden 2017 tilastoissa.

16.5. klo 07:15

Tuhannet nuoret kesätyöntekijät aloittavat lähiaikoina pestinsä työpaikoilla. Miten paljon palkkaa voi pyytää?

• Suurin osa prolaisista ei ole työttömyyttä kokenut. Toisaalta työttömien määrä väheni, toisaalta pitkäaikaistyöttömyys oli entistä sitkeämpää.
    Myös prolaisten työttömyys vähenee ja pitkittyy | Ammattiliitto Pro proliitto.fi

Myös Työttömyyskassa Prossa työttömyys vähenee, mutta samalla pitkäaikaistyöttömyys kasvaa. Suurin osa prolaisista ei ole kokenut työttömyyttä lainkaan.

Perjantai 10:48

Pikakysely

Saitko kesäloman toivomaasi aikaan?