Valitse paras - valitse Pro | Ammattiliitto Pro
23.10. klo 14:50

Suomalainen digikeskustelu on edelleen liian teknologiavetoista ja siinä keskitytään vain ohjelmointialan osaajapulaan. Huippukoodari tarvitsee tulevaisuudessakin rinnalleen toimialan syväosaajat kehittämään ja toteuttamaan uusia ratkaisuja, muistuttaa Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen.

23.10. klo 11:40

Oletko miettinyt yrittäjyyttä? Kolmessa verkkokoulutuksessa saa tietopaketin oman idean tuotteistamisesta, itsensä johtamisesta ja myynnistä.

23.10. klo 08:00

Eläkkeelle jääneen työntekijän työt siirrettiin Pron jäsenelle, mutta lisätyöt eivät kuitenkaan näkyneet hänen palkassaan. Katso ProTV:n videolta, mitä tapahtui, kun Pron asiamies puuttui asiaan.

20.10. klo 13:40

Melkein kahdeksantuhatta prolaista on jo ladannut Ammattiliitto Pron sovelluksen. Pyysimme prolaisilta sovelluksesta palautetta ja näin he vastasivat.

20.10. klo 13:14

Tänään teknologiateollisuuden työehtosopimusneuvotteluissa aloitettiin keskustelut palkkaratkaisusta. Pro tavoittelee ostovoimaa lisäävää palkankorotusta kaikille teknologiateollisuuden toimihenkilöille.

19.10. klo 15:28

– Toivomme, että voimme jatkaa Ovi hyvään työpäivään -kehittämisohjelmaa, joka sisältää jo nyt Työturvallisuuskeskuksen kanssa yhteistyössä järjestettyä koulutusta sekä oppaan, jossa selvitetään mitä työhyvinvointi on ja miten se näkyy työpaikoilla, kertoo alan sopimusalavastaava Iris Schiewek Ammattiliitto Prosta.

19.10. klo 13:24

– Aikaisemmissa neuvotteluissa olemme puhuneet työajasta, matkustamisesta ja poissaolosta. Palkkaesityksiä emme vielä ole jättäneet, kertoo sopimusalavastaava Jarmo Paananen Ammattiliitto Prosta.

19.10. klo 08:00

Miten säilyttää työkunto? Katso vinkit ProTV:n videolta.

18.10. klo 14:31

Yhteinen näkemys työnantajapuolen kanssa on saatu jostain tekstikysymyksistä, mutta palkoista ei ole vielä puhuttu. ​ Osapuolten yhteinen tahto on, että jatkamme Hyvää huomista -ohjelmaa, sillä hyvinvointi työpaikoilla on kemianalojen yhteinen asia, kertovat neuvottelijat.

18.10. klo 12:08

Vuonna 2020 käydään enemmän keskusteluja chattibottien, kun puolison kanssa, kertoi LähiTapiola-ryhmän tietohallintojohtaja Mikko Vastela. Asiantuntijoiden tuottama asiakaskokemus antaa palvelulle kasvot ja sitouttaa asiakkaan yritykseen.

18.10. klo 11:51

–  Jotta isät voisivat jatkossa pitää enemmän perhevapaita, vain isille kohdistettavien kiintiöiden kasvattaminen on välttämätöntä. Vanhemmuudesta aiheutuvien kustannusten on jakauduttava tasaisemmin nais- ja miesvaltaisten alojen kesken. Uudistuksen tulisi mahdollistaa myös nykyistä laajempi osa-aikatyö, STTK:n puheenjohtaja Antti Palola linjaa.

18.10. klo 10:30

Ensimmäisen vuoden työsuojeluvaltuutettu Heli Illikainen kertoo vinkit, millainen on hyvä työsuojeluvaltuutettu ja kuinka asiat hoidetaan yhteistyössä. Kohta on taas työsuojeluvaalien aika, sillä ensi vuoden valtuutettujen vaalit pidetään 1.11.–31.12.

17.10. klo 12:14

Finnwatch julkaisi tänään Wärtsilän yritysvastuuta selvittäneen seurantaraportin, joka paljasti useita haasteita mutta myös hyvää kehitystä. SASK ja teollisuusliitot ovat huolissaan siitä, että työntekijän ihmisoikeudet jäävät edelleen liian usein toteutumatta kehittyvissä maissa.

16.10. klo 18:26

​Manpower Group harkitsee Loimaan toimintojen tai osan toiminnoista siirtämistä Turun seudulle. Yt:t ovat päättyneet, mutta luottamusmiehet toivovat lisää neuvotteluaikaa. – Jos työnantaja päätyy toimipisteen siirtämiseen, tarkoittaa se pahimmillaan kolmen tunnin työmatkaa loimaalaisille. Töitä tullaan tarjoamaan kaikille, mutta monelle asuntolainalliselle ja perheelliselle voi olla sula mahdottomuus käydä töissä Turussa, kertoo luottamusmies.

16.10. klo 16:35

Yhä turvallisempaa matkaa – prolaisten lapsenlapset mukaan Turvan matkustajavakuutukseen vuoden 2018 alusta.

16.10. klo 09:48

- Jäsenet arvostavat nopeaa palvelua, kassan palvelupäällikkö Nyyrölä arvioi. Sähköisen asioinnin järjestelmämuutoksen ansiosta Pron työttömyyskassa käsittelee jatkohakemukset kahden arkipäivän kuluessa entisen kolmen sijaan.

16.10. klo 09:46

– Nollakorotus olisi palkanalennus, sillä inflaatio on nousussa ja myös sosiaaliturvamaksuja on siirretty palkansaajien maksettavaksi. Viesti jäseniltä on selvä: käteen jäävä palkka ei saa pienentyä ja jäsenet ovat valmiita tukemaan neuvottelijoita myös järjestöllisin keinoin, kertoo johtaja Anssi Vuorio Prosta.

16.10. klo 08:01

Irtisanomisten jälkeen yrityksessä aukesi työpaikka, mutta kuka siihen palkattiinkaan?

13.10. klo 15:49

Kirjanpitäjien, palkanlaskijoiden ja tilitoimistoissa työskentelevien työehtoja koskevat neuvottelut alkoivat perjantaina 13. lokakuuta.

13.10. klo 11:38

Palkalla saa vähemmän kuin ennen. Kuluttajahinnat nousivat nopeammin kuin ansiotaso.

• Pron jäsen sai hoitaakseen eläkkeelle siirtyneen kollegan tehtävät, mutta palkkaa muutos ei tuonut lisää. Prolainen yritti keskustella asiasta tuloksetta työnantajan kanssa. Asiames Varila liit... Read more

Pikakysely

Mobiilisovellus Ammattiliitto Pro on ilmestynyt – oletko jo?