Valitse paras - valitse Pro | Ammattiliitto Pro
15.2. klo 11:18

Euroopan unionin on aktiivisemmin puolustettava eurooppalaista sosiaalista mallia, työntekijöiden oikeuksia, ympäristöä, tasa-arvoa ja kansalaisyhteiskuntaa, todetaan Pron EU-vaalilinjauksessa. Voit vaikuttaa äänestämällä vaaleissa.

14.2. klo 15:03

Tehoduo Mirka ja Johanna tubettavat Pron Youtube-kanavalla elämästään. Tilaa Pron YouTube-kanava tästä.

14.2. klo 11:37

Työttömäksi jäänyt yli 50-vuotias finanssialan asiantuntija sai unelmatyöpaikan Pro Nosteen avulla. – Unelmani oli, että saisin uudessa työpaikassa uusia haasteita, siihen hyvän koulutuksen ja että voisin myös hyödyntää jo aiempaa laajaa osaamistani, kertoo Pirjo Watia.

14.2. klo 11:00

Osaamisen päivittämiseen suhtaudutaan ICT-alan työpaikoilla myönteisesti, selviää ICT-alan työn tulevaisuus -hankkeen osaamiskyselystä. Uutta osaamista hankitaan usein vertaisoppimisen kautta oman organisaation sisällä. Tulevaisuuden työelämätaitoina pidetään uuden oppimista, kykyä sopeutua muutokseen sekä itsensä johtamista ja vuorovaikutustaitoja.

13.2. klo 12:50

– Kävimme työnantajan kanssa perustelut kertaalleen avoimesti läpi. Neuvotteluiden edetessä pyrimme hakemaan muita keinoja, joilla irtisanomisilta voidaan välttyä ja yrityksen tuloskunto saadaan paremmaksi, kertoo luottamusmies.

12.2. klo 11:47

Jäikö jäsenkirje saapumatta tai haluatko tietää lisää jäseneduista? Kokosimme vinkit, joiden avulla otat Pron sähköiset palvelut haltuun.

8.2. klo 15:20

DNA valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place To Work -tutkimuksen suurten työpaikkojen sarjassa. Vuonna 2018 DNA ylsi toiselle sijalle.

7.2. klo 15:27

Teollisuuden palkansaajat TP:n uudessa Edistys-julkaisusarjassa tutkitaan keväällä 2019 työntekijöiden hallintoedustusta, sopimisen edistämistä työmarkkinoiden murroksessa sekä politiikkatoimien vaikutusarviointia. Julkaisut ajoittuvat maalis- huhti- ja toukokuulle.

6.2. klo 15:06

HKScan aloittaa yt-neuvottelut. Toimien perustana on pyrkimys kustannustehokkuuden parantamiseen. Yhtiön arvion mukaan neuvottelut voivat johtaa 220 henkilön vähennyksiin koko konsernissa.

4.2. klo 12:54

– Odotamme nykyaikaista ja ajassa kehittyvää ammattiliiton toimintaa, jossa on runsaasti vuorovaikutusta sekä hyvien toimintatapojen jakamista ja kehittämistä, kertoivat viikonloppuna Yhdistystoiminnan palvelut tutuksi -tilaisuuteen osallistuneet aktiivit.

4.2. klo 12:33

Valtiovarainministeriö on julkaissut arvionsa tulevan vaalikauden talouskehityksestä ja haasteista. STTK:n mielestä on erittäin tärkeää arvioida ja käydä vuoropuhelua tulevan politiikan sisällöistä.

1.2. klo 13:26

Pron jäsenkortti on todellinen VIP-kortti! Nyt jäsenkortilla pääset edullisemmin kuntoilemaan, aktiviteettipuistoon, syömään, yökerhoon, yöpymään ja kylpylähoitoihin.

1.2. klo 12:00

Stora Enso aikoo sulkea Imatralla paperikoneen ja aloittaa yhteistoimintaneuvottelut, jotka voivat johtaa 80 hengen irtisanomiseen. – Yhtiö on tehnyt kahdeksan kvartaalia historiansa parasta tulosta ja säästötarve vain kasvaa – ennätystulosten tekijöitä kiitetään jälleen potkuilla: missä on järki? kysyy Pron sopimusalavastaava.

31.1. klo 17:08

Viestintäalan murros haastaa alan yritykset ja työntekijät sekä toimintatavat. Liittojen yhteistyö pehmentää muutoksen vaikutuksia ja auttaa kaikkia työpaikalla varautumaan haasteisiin.

31.1. klo 11:55

​Nuoressa Myanmarissa versoo sinnikäs ay-liike, jonka juurtumista Ammattiliitto Pro tukee. Työ vaatii vahvoja ihmisiä. Kyi Kyi Tun ompeli ennen vaatteita tehtaassa, mutta sitten siitä ei vain enää tullut mitään.

30.1. klo 11:52

Wärtsilä aloittaa säästöohjelman ja aikoo vähentää maailmanlaajuisesti 1 200 työpaikkaa. – Odotamme todellakin, että yhtiö panostaa huomattavasti irtisanottavien työllistymiseen, Pron teollisuussektorin johtaja kommentoi uutista.

29.1. klo 14:19

OP:n Keskusyhteisökonserni sai kaksi kuukautta sitten yt:t pakettiin. Nyt noin kuusisataa on valittu uuteen työtehtävään ja osa uusista työtehtävistä on vielä haussa.

29.1. klo 10:00

– Yksityisen ja julkisen sektorin liittona Pron tavoitteet seuraavaan hallitusohjelmaan sisältävät toimenpiteitä niin yritysten kuin valtionhallinnon toimintaympäristöön. Paikallisen sopimisen laajeneminen tarvitsee lainsäädännön tukea ja hyvä valtionhallinto nykyistä parempaa resurssointia, sanoo Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen.

28.1. klo 08:00

Helmikuussa alkaa ensimmäinen Taitava työnhakija 50+ -verkkovalmennus, joka on räätälöity vastaamaan työttömien prolaisten tarpeita. Koulutus kerryttää niin sanottua aktiivisuusehtoa 1. huhtikuuta alkaen.

25.1. klo 15:28

Santen myy Tampereen lääketuotantonsa NextPharmalle ja lääkkeiden tuotanto jatkuu Tampereella. – Ilonkyyneliltäkään ei ole vältytty, luottamusmies kertoo.

• Keräile kaikki ylimääräiset tavarat, joiden viemistä kirpparille olet jo pitkään suunnitellut, ja pinoa ne olohuoneen sohvalle. Uuvahda.

Pikakysely

Pidätkö talviloman?