Valitse paras - valitse Pro | Ammattiliitto Pro
20.6. klo 07:43

Pro palvelee kesäaikaankin jokaisena arkipäivänä. Puhelimeen vastaamme maanantaista perjantaihin kello 9–14. Proplussan tai mobiilisovelluksen kautta voit ottaa yhteyttä 24/7.

25.6. klo 13:56

Delta Auto rikkoi työehtosopimuksen palkanmaksua koskevaa määräystä ja tuomittiin maksamaan toimihenkilöiden lomarahat viivästyskorkoineen sekä oikeudenkäyntikulut. Korkein oikeus ei myöntänyt yhtiölle valituslupaa, vaan hovioikeuden päätös jäi voimaan.

25.6. klo 09:00

Kiinnostaako henkilöstöjohtaminen, oikeustieteet, markkinointi tai psykologia? Pron jäsenenä saat 75 prosentin alennuksen kaikista Helsingin aikuisopiston avoimen yliopiston kursseista. Voit suorittaa osan opinnoista täysin verkossa.

24.6. klo 08:00

Puunkäsittelyn taitaja A-factory lisännyt merkittävästi tuotantoaan.

20.6. klo 10:17

TEM on julkaissut yhteistoimintalain uudistamista koskevan kolmikantaisen työryhmän väliraportin. STTK pitää yhteistoimintalain uudistamista tarpeellisena.

20.6. klo 08:30

Ammattikorkeakoulusta toukokuussa valmistuneet insinöörit Eetu Kahelin ja Sanna Törrönen tekivät poikkeuksellisen erinomaiset opinnäytetyöt. Molemmat ovat jo työelämässä.

20.6. klo 08:00

Prolainen lomailee vuodessa keskimäärin noin viisi viikkoa, joista viikko kuluu työasioissa. Kaikista lomista ja vapaista 28 prosenttia kuluu työhäiriöihin. Työhyvinvoinnin tasapainon kannalta laadukkainta lomaa vietetään valtiolla ja julkisella sektorilla.

20.6. klo 07:30

Finanssiala ei ole entisensä, sillä teknologinen ja digitaalinen kehitys muuttaa liiketoimintamalleja merkittävästi. Uusia innovaatioita kehittelevä fintech-ala ei kuitenkaan ole vakiintuneille toimijoille uhka, vaan uudenlaisen yhteistyön mahdollisuus.

19.6. klo 13:17

Härskejä vitsejä palaverissa, kaksimielistä vihjailua kahvitauolla, koskettelua pikkujouluissa. Joka neljäs suomalainen työntekijä joutuu työurallaan seksuaalisen häirinnän uhriksi. Mutta miten siihen puututaan? Entä milloin flirttailu muuttuu seksuaaliseksi häirinnäksi? Minea ja Mikko Pyykösen tuore teos tarkastelee seksuaalisen häirinnän taustaa ja antaa myös keinoja puuttua siihen.

19.6. klo 12:23

STTK on tehnyt listan toimista, joita työllisyyden parantamiseksi tulisi käynnistää heti. Millään yksittäisellä toimenpiteellä työllisyystavoitetta ei saavuteta, vaan tarvitaan useita toimia ja ne ovat luonteeltaan erilaisia

14.6. klo 14:38

– Kaikki ovat järkyttyneitä, vaikka tätä on osattu odottaa, kertoo luottamusmies Raili Laakso.

14.6. klo 11:13

– Osaan jo odottaa festivaaleilta mielenkiintoisia keskusteluita, sekä muiden juhlavieraiden kanssa että Pron paneelikeskustelussa elokuva-alan rautaisten ammattilaisten kanssa, Malinen sanoo.

13.6. klo 10:27

Prolaisia ehdokkaita oli kevään vaaleissa ennätysmäärä, 34 ehdokasta. Edellisissä eduskuntavaaleissa keväällä 2015 prolaisia oli ehdolla 21 jäsentä.

12.6. klo 09:00

– Johtaminen ja johtajuus vaikuttavat voimakkaasti henkilöstötuottavuuteen. Työhyvinvointi tulisi huomioida jo yrityksen johdon strategiatyössä ja sitä kautta esimiesten ja henkilöstön koulutuksessa, kehityskeskusteluissa ja työaikajärjestelyissä, toteaa Pron sopimusalavastaava Roni Jokinen.

11.6. klo 16:36

Metso Minerals harkitsee taloushallintopalveluja tuottavan Tampereen palvelukeskuksen siirtämistä Liettuan Vilnaan, mikä voisi pahimmillaan tarkoittaa 40 työsuhteen päättymistä. Henkilöstön mukaan siirto ei olisi yhtiön edun mukainen, sillä sen myötä Metso menettäisi asiantuntevaa osaamista.

11.6. klo 11:42

Työmarkkinoiden keskusjärjestöt ehdottavat valtiovallalle muun muassa työeläkejärjestelmän perhe-eläkkeiden nykyaikaistamista, työttömyysturvan lisäpäiväoikeuden tarkistamista ja eräitä työelämän lainsäädännön säädösmuutoksia.

11.6. klo 10:44

Kaupassa Rainamakerille siirtyy 450 työntekijää. ManpowerGroup Contact Centerin työntekijät ovat tyytyväisiä suomalaiseen ostajaan, vaikka avoimia kysymyksiä vielä riittää.

6.6. klo 10:57

Työnjohtajan tutkinto tuo oman osaamisen näkyväksi. Pro tukee esimiesjäseniään monin tavoin.

6.6. klo 10:20

Tule moikkaamaan Prota teltalle festareilla ja kesätapahtumissa!

5.6. klo 09:00

Mitkä ovat vakuutusalan haasteet muuttuvassa toimintaympäristössä? Turvan uusi toimitusjohtaja Ville Raunio kertoo.

• Haluatko kehittää omaa osaamistasi? Pron jäsenenä saat 75 prosentin alennuksen kaikista Helsingin aikuisopiston avoimen yliopiston kursseista. Voit suorittaa osan opinnoista täysin verkossa.