Valitse paras - valitse Pro | Ammattiliitto Pro
18.2. klo 17:50

Pro sai tiistai-iltana paperiteollisuuden toimihenkilöiden kolmatta viikkoa jatkuvaan lakkoon sovintoehdotuksen valtakunnansovittelijan toimistolla. Sisällöstä tiedotetaan, kun osapuolten hallinnot ovat käsitelleet sen keskiviikkona.

18.2. klo 13:56

Paperiteollisuuden toimihenkilöiden lakon vaikutuksia ei kannata mitata syntymättömillä rullilla ja paaleilla, vaan yritysten taloushallintoon, henkilöstön palkanmaksuun, tilausten vastaanottoon, laaduntarkkailuun ja lähetystoimintoihin liittyvillä katkoksilla.

18.2. klo 12:29

Taloushallintoalan toimihenkilöiden työehtosopimusneuvottelut liittojen välillä jatkuvat keskiviikkona 19. helmikuuta. Seuraava tapaaminen sovittelijan luona on perjantaina 21. helmikuuta.

18.2. klo 09:41

Kiinteistöalan toimihenkilöiden työehtosopimusneuvotteluja jatkettiin maanantaina. Neuvotteluissa hiertävät työaikaan liittyvät kysymykset. – Suuri osa jäsenistämme ei pysty palautumaan kuormittavan työpäivän jälkeen eikä vuosilomillaan jatkuvien työhön liittyvien yhteydenottojen vuoksi, sopimusalavastaava kertoo.

17.2. klo 15:14

Elintarviketeollisuuden toimihenkilöiden uusi tes hyväksyttiin tänään Pron hallituksessa sopimuskaudelle 13.2.2020–28.2.2022. Palkkoja korotetaan sopimuskauden aikana 3,3 prosenttia ja kiky-tunneista luovutaan.

17.2. klo 13:43

Pron jäsenpalveluiden puhelimeen vastataan poikkeuksellisesti kello 9–14 viikoilla 8 ja 9. Palvelemme myös sähköisesti.

17.2. klo 13:29

Ammattiliitto Pro aloittaa lentoliikenteen toimihenkilöiden ylityö- ja vuoronvaihtokiellon, joka alkaa tiistaina 18.2.2020 kello 00.00 ja on voimassa toistaiseksi. Ylityökiellolla halutaan vauhdittaa työehtosopimusneuvotteluja.

17.2. klo 09:42

– Tänään Lapin yliopistossa käynnistyvä yhteistoimintamenettely on käytävä henkilöstö aidosti huomioiden, vaatii Ammattiliitto Pron johtaja Niko Simola.

16.2. klo 15:51

Ammattiliitto Pro ja Suomen Tekstiili- ja Muoti ry saivat neuvottelutuloksen alan toimihenkilöiden uudesta työehtosopimuksesta. Neuvottelutuloksen sisällöstä tiedotetaan, kun osapuolten hallinnot ovat käsitelleet sen.

15.2. klo 11:38

Digitan toimihenkilöiden työehtosopimusalalle astuu voimaan 17.2.2020 klo 8.00 alkaen ylityökielto, joka on voimassa toistaiseksi. Tarkoituksena on työehtosopimusneuvotteluiden vauhdittaminen.

14.2. klo 18:00

Ammattiliitto Pron satamatyönjohtajat aloittavat neljän vuorokauden tukilakon maanantaina 17. helmikuuta kello 6 vauhdittaakseen paperiteollisuuden toimihenkilöiden neuvotteluja. Jos työehtosopimusta ei saada lakon aikana, tukilakko laajenee perjantaina 21. helmikuuta kaikkiin Suomen satamiin.

14.2. klo 14:14

Pro ja Erto ovat tänään sovitelleet taloushallintoalan työriitaa valtakunnansovittelijan toimistolla. Neuvottelut jatkuvat liittojen välillä maanantaina ja sovittelijan luona tiistaina.

14.2. klo 12:14

Tällä viikolla jatkettiin yliopistojen sopimusneuvotteluja ja Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelujen työehtosopimusneuvotteluja. Myös Unigrafian tes-neuvottelut alkoivat.

14.2. klo 12:13

Ammattiliitto Pron ja Medialiiton hallitukset ovat hyväksyneet neuvottelutulokset uusiksi viestintäalan toimihenkilöiden ja teknisten toimihenkilöiden työehtosopimuksiksi. Palkkoja korotetaan 25-kuukautisen sopimuskauden aikana yhteensä 3,3 prosenttia. Muutoksia sovittiin työaikaan liittyviin määräyksiin.

14.2. klo 08:55

Paperiteollisuuden toimihenkilöiden työehtoriitaa soviteltiin eilen torstaina 13.2. tuloksetta. Neuvotteluita jatketaan ensi tiistaina 18.2. sovittelijan johdolla.

14.2. klo 08:47

Energia-alan toimihenkilöiden uudesta työehtosopimuksesta sataa positiivista palautetta.  – Jäsenet tämän tekivät, sopimusalavastaava summaa.

13.2. klo 16:03

Ammattiliitto Pro ja Elintarviketeollisuus ry saivat neuvottelutuloksen elintarvikealan toimihenkilöiden uudesta työehtosopimuksesta.

13.2. klo 15:43

STTK pitää palkkatasa-arvon edistämistä yhtenä keskeisimmistä työelämän kehittämistä koskevista tavoitteista.

12.2. klo 18:31

Energia-alalle syntyi uusi työehtosopimus ajalle 1.2.2020–28.2.2022. Ilmaisten kiky-tuntien tekeminen loppuu.

12.2. klo 18:25

Kansallisgallerian työehtosopimusneuvottelut aloitettiin viime viikolla ja neuvottelijat esittelivät omat sopimustavoitteensa toisessa tapaamisessa tämän viikon tiistaina.