Valitse paras - valitse Pro | Ammattiliitto Pro
22.10. klo 14:11

STTK teettämän kyselyn mukaan yli viidennes vastaajista (22 %) kokee työpaikkansa sisäilman laadun melko tai erittäin huonoksi. Työntekijäasemassa sisäilma koetaan selvästi huonommaksi kuin esimies- tai johtoasemassa. Ongelmia on eniten sosiaali- ja terveysalalla sekä koulutus- ja kuljetusalalla. Mitä suurempi organisaatio, sitä enemmän esiintyy ongelmia. Eniten niitä on kunta-alalla.

18.10. klo 12:16

1.1.2019 aloittanut Ruokavirasto on käynnistämässä sopeuttamistoimet, joiden henkilöstövaikutuksista ei toistaiseksi ole tietoa.

18.10. klo 10:16

Do we care? -jäsentapahtumassa kuultiin asiantuntijoiden puheenvuoroja ja keskusteltiin ilmastoteemoista, luonnon monimuotoisuudesta, yritysvastuusta ja ruokahävikistä sekä mietittiin ryhmissä, miten me kaikki voisimme toimia ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi.

15.10. klo 15:09

Pron henkilöstön edustajat eli HEDit arvioivat STTK:n HED-barometrin perusteella palkkauksen selvästi vaikeimmaksi asiaksi paikallisessa sopimisessa. Puolet vastaajasta kokee palkkauksen vaikeaksi tai erittäin vaikeaksi eikä kukaan koe sitä erittäin helpoksi paikallisesti sovittavaksi.

14.10. klo 15:17

STTK:n hallitus arvioi heikentyneiden talouskasvuennusteiden olevan huolestuttavia maan hallituksen työllisyystavoitteen saavuttamiseksi.

14.10. klo 09:00

Lokakuinen keskiviikkoilta, Sirkus Finlandia ja 1 200 prolaista perheineen. Pääkaupunkiseudun ja Länsi-Uudenmaan aluejohtokunta järjesti unohtumattoman perhetapahtuman jäsenilleen.

11.10. klo 12:36

Kysyimme Pron verkkopalvelujen käyttäjiltä syyskuun lopulla mitä mieltä he ovat Pron nykyisistä verkkopalveluista ja millaisia palveluiden tulisi olla jatkossa.

10.10. klo 10:53

Pron jäsenellä on keskimäärin 4,5 työn ulkopuolista, oman alan henkilökontaktia kuukaudessa. Esihenkilöillä on asiantuntijoita laajemmat kollegaverkostot, naisten verkostot taas ovat miehiä suppeammat.

8.10. klo 12:24

Oululainen Juha Honkakoski on valittu STTK:n Vuoden luottamusmieheksi. Ammattiliitto Tehyä edustava Honkakoski työskentelee päätoimisena luottamusmiehenä Pohjois-Pohjanmaan Sairaanhoitopiirissä, mikä on pohjoisin viidestä Suomen yliopistollisesta sairaanhoitopiiristä.

7.10. klo 12:26

Norjalainen Kongsbergin potkuritehdas Raumalla sinnittelee huippuluokan potkuriosaamisellaan öljynporauslauttojen ja -laivojen lamassa. Äärimmäisiin olosuhteisiin tarkoitetut maailman parhaat potkurit ja niiden tekijät odottavat kärsivällisesti parempia aikoja.

3.10. klo 08:02

Pieni, mutta pippurinen LUT-yliopisto Lappeenrannassa on ottanut tosissaan vaatimukset koulutuksen ja työelämän yhteistyöstä. Yliopiston rahoituksesta 45 prosenttia tulee yritysyhteistyöstä.

2.10. klo 14:42

Ammattiliitto Pro ja Teknologiateollisuus aloittivat neuvottelut suunnittelu- ja konsulttialan toimihenkilöiden työehtosopimuksesta. Neuvottelut jatkuvat 25. lokakuuta.

1.10. klo 16:26

OP Ryhmä jatkaa organisaatiorakenteen yksinkertaistamista. Sen seurauksena 290 työpaikkaa lakkaa.

30.9. klo 14:23

STTK:n työn henkistä ja fyysistä kuormittavuutta selvittäneen kyselyn perusteella on syytä olla huolissaan erityisesti työn henkisestä kuormittavuudesta ja sen vaikutuksista työkykyyn, työn tuottavuuteen, sairauspoissaoloihin ja työurien kestoon.

27.9. klo 13:57

Ammattiliitto Pro, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL kertoivat tänään pääsopijoiden näkemyksiä kunta- ja omistajaohjausministeri Sirpa Paaterolle valtion yhteistoiminnasta, palkkausjärjestelmien rahoituksesta, muutosturvan kehittämisestä ja valtion budjetista.

27.9. klo 10:19

Ammattiliitto Pro tukee ilmastolakkoilevia nuoria ja kannustaa jäseniään ilmastotekoihin. Suomi tarvitsee vaikuttavaa ilmastopolitiikkaa, jolla voi säilyttää myös ihmisten hyvinvoinnin.

26.9. klo 10:24

Nälkäpäivänä voi auttaa sotien ja luonnonkatastrofien uhreja klikkaamalla lahjoituksen Pron sivuilta.

25.9. klo 10:44

Pron neuvottelema Ict-alan työehtosopimus toimihenkilöille umpeutuu 31.1.2020 ja neuvottelut uudesta sopimuksesta käynnistyvät 2019 lopussa. Vidar Hovland, UNI Nordic ICTS:n Policy and Project Officer, korostaa solidaarisuuden, yhteistyön ja uusien työkalujen käyttämisen tärkeyttä, jotta neuvotteluissa saavutetaan jäsenten kannalta paras mahdollinen tulos.

24.9. klo 16:58

– Tahto löytää lieventäviä seikkoja tuntui työnantajan puolelta etäiseltä eikä aitoa neuvottelua ollut, kertoo Telian pääluottamusmies.

24.9. klo 10:44

Pron Niko Simola kertoo videolla tes- ja ves-neuvottelujen sisällöstä ja tavoitteista.