Valitse paras - valitse Pro | Ammattiliitto Pro
22.10. klo 14:17

- Pro on yrittänyt pitkään ratkaista Suomen Kotidatan riitaa neuvottelemalla yrityksen kanssa. Vielä keväällä 2020 yrityksen johtaja Pekka Kantolan kanssa käydyissä keskusteluissa jäimme käsitykseen, että jäsentemme tilanteeseen löytyy ratkaisu, kertoo ICT- ja viestintäsektorin johtaja Antti Hakala Ammattiliitto Prosta.

22.10. klo 07:36

Vakuutusväen Liitto fuusioituu vuodenvaihteessa Ammattiliitto Prohon. Yhdistymiseen vaikuttivat muun muassa edunvalvonta, laajemmat palvelut, edut ja resurssit.

22.10. klo 07:08

Kirkkonummelle puusta rakennetut vuokrakerrostalot viitoittavat tietä ekologiseen ja kohtuuhintaiseen asumiseen. Sen takana on asuntorahasto, jonka sijoittajiin myös Ammattiliitto Pro kuuluu.

21.10. klo 14:10

– Johdon virheistä joutuvat usein vastaamaan aivan muut kuin johtajat itse, toteaa viestintäalan sopimusalavastaava Mikko Honkanen Prosta.

21.10. klo 08:04

Millaista on menettää työpaikka uran lopulla? Prolainen Hannele kertoo.
Eläkeputkesta puhutaan kuin se olisi yksittäisen työntekijän oma valinta, vaikka putken alkupää on työelämän ikäsyrjinnässä. - Eläkeputki on yksi tapa paikata ikäsyrjinnän vaikutuksia yksilötasolla, toteaa tutkija Petri Palmu.

20.10. klo 11:51

– Säästösopimusneuvottelujen tarkoitus oli, että ne vähentäisivät irtisanottavien määrää merkittävästi. Meidän on nyt arvioitava säästösopimuksen sisältöä uudelleen, toteaa Pron puheenjohtaja Jorma Malinen. Hän ehdottaa muuntokoulutusta.

20.10. klo 09:42

Ammattiliitto Pro on aloittanut tänään työnseisauksen Suomen Kotidatassa. Työnseisaus kestää neljä viikkoa maanantaihin 16.11.2020 saakka.

15.10. klo 16:59

– Surullinen esimerkki siitä, kuinka halpaa ja helppoa irtisanominen on Suomessa, sanoo sopimusalavastaava Jari Uschanov Prosta.

Kuntien ei kannata luottaa yritysten vastuuseen kuntalaisten toimeentulosta, varoittaa Pron puheenjohtaja Jorma Malinen.

13.10. klo 14:37

Kuusi viikkoa yt-neuvotteluja tuli täyteen tänään Kaipolan tehtaalla.
– Viimeinen neuvottelu on käyty ja nyt odotellaan UPM:n hallituksen päätöstä. Se tulee ilmeisesti viikossa tai kahdessa, kertoo Pron luottamusmies Antti Kosola.

9.10. klo 14:15

Vakuutusväen Liitto on yhdistymässä Ammattiliitto Pron kanssa. VvL:n edustajisto on tänään hyväksynyt yhdistymisen kokouksessaan. Pron hallitus on jo käsitellyt asiaa aiemmin ja Pron edustajisto sinetöi yhdistymisen marraskuun kokouksessaan. Tavoitteena on, että liitot yhdistyvät 1. tammikuuta 2021.

1.10. klo 13:07

Tilaa kotimainen maski viimeistään keskiviikkona 7. lokakuuta.

1.10. klo 11:03

Korona ja aasialainen halpateräs ovat piinanneet eurooppalaista terästuotantoa. Miltä näyttää tilanne kolmella suomalaisella terästehtaalla Raahessa, Torniossa ja Imatralla?

29.9. klo 10:49

Olemme mukana rakentamassa Suomelle fossiilittoman liikenteen tiekarttaa. Meidän mielestämme liikenne on välttämättömyys, johon jokaisella on oltava varaa. Siksi päästövähennykset on tehtävä oikeudenmukaisella tavalla.

29.9. klo 08:04

Onko Neste Oyn:n johto tehnyt kaikkensa ja miettinyt avoimin silmin erilaisia mahdollisuuksia Naantalin osalle? Henkilöstöryhmien edustajilta löytyy muitakin ratkaisuehdotuksia kuin jalostamon sulkeminen. Pro julkaisee henkilöstöryhmien puheenvuoron yt-neuvotteluista.

25.9. klo 07:58

Onko työpaikallasi alle 35-vuotias aktiivinen liiton jäsen tai opiskelijajäsen, joka on palkinnon arvoinen?

24.9. klo 10:31

Pron verkkosivuilla kävijä törmää kahden päivän ajan Punaisen ristin verkkokeräykseen. Nälkäpäivä kerää varoja, jotta Punainen Risti pystyy jakamaan eteläisen Afrikan perheille ruoka-avustuksia ja torjumaan koronaa.

22.9. klo 15:11

–  Pro haluaa pitää ict-alan työehtosopimuksen ict-alan tehtävissä ja erityisesti teleoperaattoreiden yhteydessä tehtävissä töissä, kertoo puheenjohtaja Malinen Ammattiliitto Prosta.

21.9. klo 16:17

ProViikot tarjoaa jäsenille upeita ja hyödyllisiä tilaisuuksia ja etuja. Uudet jäsenet saavat mahdollisuuden liittyä liittoon kampanjahintaan.

21.9. klo 09:04

Ammattiliitto Pro jatkaa työtaistelua Suomen Kotidatassa perjantaihin 25.9. kello 23.59 asti. Yhtiö on edelleen haluton keskustelemaan Pron kanssa tilanteen ratkaisusta.

18.9. klo 13:12

EU-lain pitäisi taata jokaiselle vähimmäispalkka joko työehtosopimuksen tai lain kautta, esitti EU-komission puheenjohtaja Ursula von der Leyen.