Valitse paras - valitse Pro | Ammattiliitto Pro
16.10. klo 13:38

Tasa-arvovaltuutettu luovutti tänään selvityksen palkka-avoimuudesta perhe- ja peruspalveluministerille. – Nyt tarvitaan konkreettisia toimenpiteitä, palvelusektorin johtaja Minea Pyykönen Ammattiliitto Prosta kertoo.

16.10. klo 11:58

Hallituksen eilen antamasta tiedonannosta työllisyyspolitiikasta käydään tänään eduskunnassa keskustelu. Ammattiliitto Pron puheenjohtajan Jorma Malisen mukaan tiedonanto ei vaikuta Pron päätöksiin mahdollisista lisätoimista.

16.10. klo 10:19

Koulujen syyslomat voivat aiheuttaa vanhemmille harmaita hiuksia, jos yhteinen loma alakoululaisen kanssa ei syystä tai toisesta onnistu. Kokosimme muutaman tärpin työssäkäyvälle vanhemmalle.

16.10. klo 10:04

Selvitys palkka-avoimuudesta julkaistiin tänään. – Selvitystyö antaa hyvät lähtökohdat kolmikantaiseen valmisteluun. Palkkatietojen avoimuudella on tärkeä merkitys palkkatasa-arvon edistäjänä ja sukupuolten välisen palkkaeron umpeen kuromisessa, johtaja Katarina Murto arvioi.

16.10. klo 09:24

Euroopan teollisuusliittojen järjestö IndustriAll Europe ja työnantajia edustava Sea Europe haluavat, että työ Euroopan telakoilla jatkuu myös tulevaisuudessa.

16.10. klo 08:00

Työpaikalla oli kiistaa yötyölisien maksusta. Asiamies otti yhteyttä työnantajaan.

15.10. klo 12:50

Palkansaajien nimellisansiot nousivat keskimäärin 2,1 prosenttia viime vuoden heinä–syyskuuhun verrattuna. Myös säännölliset ansiot ovat nousussa.

15.10. klo 11:20

Omenavartaloinen 45-vuotias laatuneuvoja sai työterveyslääkäriltään tietää, että maksa-arvot ovat kohonneet. Lyhyellä käynnillä laatuneuvoja ei ehtinyt sisäistää, mitä pitäisi nyt tehdä. Ilmeisesti jonkinlaiset jatkotutkimukset ovat tarpeen?

12.10. klo 10:15

OECD:n selvityksen mukaan irtisanominen on Suomessa helpompaa kuin keskeisissä kilpailijamaissamme Ruotsissa ja Saksassa. Vaikka menettelytavat vaihtelevat, perusperiaatteet ovat samat.

11.10. klo 14:27

Haaste on heitetty – tule mukaan Nenäpäivä-keräykseen!

11.10. klo 10:13

– Voisi arvioida, että Suomessa ylityöt kasautuvat pienemmälle joukolle, joka painaa todella monia vuositunteja, kertoo kansainvälisten asioiden päällikkö Matti Koskinen Ammattiliitto Prosta. Tutustuimme kansainvälisiin tilastoihin.

9.10. klo 12:20

Uuden työaikalain on tarkoitus tulla voimaan vuoden 2020 alussa. Mitä tavallisen palkansaajan on siitä hyvä tietää?

9.10. klo 06:00

Palkansaajan ei tarvitse kantaa huolta eläketurvastaan, vaikka työnantaja laiminlöisi pakolliset vakuutusmaksut.

8.10. klo 17:26

Mikä on lomaraha? Entä nollasopimus? Onko helatorstai vapaapäivä? Testaa, oletko Työtietäjä!

8.10. klo 13:26

Prolaiset olisivat valmiita parantamaan maapallon ekologista tilaa. – Työpaikan palkanjako voisi muuttua paljonkin, jos työssä palkittaisiin merkittävästi myös siitä, miten paljon eri tehtävien luonteiden rajoissa niin johto kuin työntekijät voisivat näkyvästi panostaa työn ekologisuuteen, visioi Pron tutkija.

8.10. klo 10:56

STTK:n elokuussa tekemään kyselyn mukaan 87 prosenttia vastaajista oli halukas kehittämään osaamistaan. Peräti 56 prosenttia vastaajista koki tarvitsevansa lisäkoulutusta ammattitaitonsa ylläpitämiseksi tai kehittämiseksi lähitulevaisuudessa.

8.10. klo 10:15

Uusi tieliikennelaki muuttaa pyöräilysääntöjä. ProTV:n videolta selviää, mikä muuttuu.

8.10. klo 08:00

Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK on työntekijöiden oikeuksiin keskittyvä kehitysyhteistyöjärjestö, jonka tavoitteena on ihmisarvoinen työ ja elämiseen riittävä palkka kaikille. Ammattiliitto Pro on SASKin jäsen ja mukana edistämässä työntekijöiden oikeuksia maailmalla.

6.10. klo 12:45

Pron jäsenmaksu olisi ensi vuonna 1,25 % veronalaisesta palkkatulosta tai enintään 49 euroa kuukaudessa, ehdottaa edustajisto. Samalla päätettiin uudesta sektorista sekä sääntömuutoksista.

5.10. klo 17:07

Ahtausalan toimihenkilöiden ja teknisten toimihenkilöiden ylityö- ja työvuorojen vaihtokielto alkaa tiistaina 9.10.2018 kello 6 ja päättyy sunnuntaina 28.10.2018 kello 6.

• "Pardian ja Pron yhdistymisellä haetaan leveämpiä hartioita: yhdistykset haluavat parantaa vaikuttamismahdollisuuksiaan."

Pikakysely

Saako irtisanomissuojaa heikentää alle 20 henkeä työllistävissä yrityksissä?