Valitse paras - valitse Pro | Ammattiliitto Pro
16.3. klo 15:18

Koronavirus on herättänyt huolta työpaikkojen toimihenkilöissä, asiantuntijoissa ja esimiehissä. Kokosimme usein kysytyt kysymykset ja vastaukset, noudatathan kuitenkin työnantajasi ohjeita ja suosituksia.

27.3. klo 20:15

Kansallisgallerian sopimusneuvotteluissa saavutettiin tänään 27. maaliskuuta neuvottelutulos. Kansallisgalleriaan kuuluu kolme museota: Ateneumin taidemuseo, Nykytaiteen museo Kiasma ja Sinebrychoffin taidemuseo.

27.3. klo 13:02

Ammattiliitto Pron hallitus hyväksyi uudet työehtosopimukset Yleisradion toimihenkilöille ja teknisille toimihenkilöille, neuvonta-alalle sekä yliopistoille.

27.3. klo 12:12

Helsingin yliopiston kiinteistöpalveluyhtiön sopimusneuvotteluissa saavutettiin tänään neuvottelutulos.

26.3. klo 22:36

Rahoitusalan liitot saivat torstai-iltana 26. maaliskuuta neuvottelutuloksen rahoitusalan toimihenkilöiden uudesta työehtosopimuksesta. Neuvottelutuloksen piirissä on noin 20 000 henkilöä.

26.3. klo 15:06

Hallitus on valmistellut työlainsäädäntöön ja työttömyysturvaan liittyviä muutosesityksiä erittäin ripeällä aikataululla. Esitykset pohjautuvat viikko sitten työmarkkinajärjestöjen yhdessä sopimaan esitykseen yritystoiminnan, työllisyyden ja toimeentulon turvaamiseksi koronakriisin aiheuttamassa talouden kriisissä. Työlainsäädäntömuutoksia koskeva hallituksen esitys annettiin eduskunnalle tänään.

25.3. klo 19:22

Ammattiliitto Pron jäsen- ja luottamushenkilökoulutukset siirtyivät verkkoon koronaviruksen vuoksi. Koulutustarjonnasta suurin osa on jo nyt webinaareja ja niiden määrää lisätään kevään aikana.

25.3. klo 18:06

Koronavirusepidemia on mullistanut meistä jokaisen arjen. Tuntemattoman edessä tilannekuva muuttuu jatkuvasti. Se, mikä eilen piti paikkaansa, on tänään jo vanhaa tietoa. Epidemia kuitenkin etenee Suomessa lähiviikkoina. On siis syytä varautua.

25.3. klo 18:05

Pro Noste on monipuolinen ja hyväksi arvioitu jäsenetu. Mona-Lisa Näreaho on tyytyväinen palvelun käyttäjä. Hän on käyttänyt erityisesti työnhakuun liittyviä palveluita ja ollut erittäin tyytyväinen saamaansa valmennukseen ja neuvoihin.

25.3. klo 18:05

Moni prolainen ala on jo työehtosopimuksensa saanut, joillakin aloilla neuvotellaan yhä.

24.3. klo 13:33

Yliopistojen sopimusneuvotteluissa saavutettiin tänään 24. maaliskuuta neuvottelutulos.

23.3. klo 16:11

Työmarkkinaosapuolet ovat esittäneet maan hallitukselle keinoja, joilla työllisyyttä, toimeentuloa ja yritystoimintaa voidaan turvata korona-viruksen aiheuttamassa talouden kriisissä. Työntekijöiden lomauttaminen helpottuu, mutta työttömyysturva vahvistuu. Lakimuutokset eivät ole vielä voimassa vaan niitä valmistellaan parhaillaan ministeriöissä.

23.3. klo 12:25

Työttömyysuhan alla olevan kannalta merkittävimmät muutokset koskisivat työssäoloedellytystä, enimmäisaikaa ja omavastuuaikaa.

20.3. klo 14:50

Ammattiliitto Pron hallitus hyväksyi kokouksessaan uudet työehtosopimukset luottotieto- ja perintäalalle, Paltan erityisaloille sekä pahvin- ja paperinjalostusalalle.

20.3. klo 13:32

Ammattiliitto Pron edustajistovaalien ehdokasasettelu alkoi 2. maaliskuuta ja päättyy 7. kesäkuuta. Ehdokkaita voivat asettaa yhdistykset tai valitsijayhdistykset.

20.3. klo 13:23

Ammattiliitto Pron työsuhde- ja virkaehtoneuvontaan on tullut paljon kysymyksiä koronaviruksen aiheuttamista lomautuksista ja niiden vaikutuksista. Videolla lakimies Totti Brunila vastaa kysymyksiin.

20.3. klo 09:00

Tällä hetkellä noin 75 prosentilla Ammattiliitto Pron jäsenistä on mahdollisuus etätyöhön, mutta vain kolmannes on todellisuudessa ollut etätyössä, selviää Pron jäsenkyselystä. – Etätyöntekijän tehokkaat työtunnit voivat olla suuria verrattuna häiriöiseen työtilaan, kertoo tutkija Petri Palmu.

19.3. klo 15:55

Nyt on hyvä aika varmistaa, että jäsenmaksut on maksettu. Maksamattomat jäsenmaksut voivat vaarantaa lomautustilanteessa korvauksen maksun.

19.3. klo 08:06

Maatalouden neuvonta-alan runkosopimusneuvotteluissa saatiin 18.3.2020 neuvottelutulos.

19.3. klo 07:00

Pron jäsenille tehdyn kyselyn mukaan prolaisten perheissä isät käyttävät enemmän isyys- ja perhevapaita kuin isät Suomessa keskimäärin. Vastaajat haluavat myös edistää isien vapaiden käyttämistä entisestään. Suurin syy vapaiden pitämättömyydelle löytyy perheen taloudesta.