Valitse paras - valitse Pro | Ammattiliitto Pro
17.1. klo 09:13

Pro aloittaa kahden viikon työnseisauksen 27. tammikuuta erikseen nimetyissä yrityksissä teknologiateollisuudessa, kemianteollisuudessa ja lasi- ja kumiteollisuudessa sekä paperiteollisuudessa. Energia-alan viikon työnseisaus alkaa erikseen nimetyissä yrityksissä 2. helmikuuta.

17.1. klo 11:00

Energia-alan toimihenkilöt aloittavat 1. helmikuuta viikon työnseisauksen erikseen nimetyissä yrityksissä. Lisäksi koko alalle astuu voimaan ylityökielto.

17.1. klo 09:27

Pron julkisen sektorin yksityisten alojen neuvottelut Paltan erityisalojen ja Campustan työehtosopimuksista käynnistyivät.

17.1. klo 09:16

Pron teollisuuden sopimusaloilla on käynnissä ylityö- ja vuoronvaihtokielto. Luottamusmiesten mukaan ylityökielto on purrut hyvin ja työpaikkojen prolaisten viesti on selkeä: kiky halutaan pois.

16.1. klo 17:06

Pron teknologiateollisuuden työehtosopimusneuvotteluja jatketaan seuraavan kerran sovittelijan johdolla tiistaina 21. tammikuuta.

16.1. klo 09:06

Käy tarkistamassa Proplussassa tai Pron mobiilisovelluksessa, että yhteys- ja työpaikkatietosi ovat ajan tasalla. Samalla osallistut kilpailuun, jossa voit voittaa 500 euron arvoisen Holiday Clubin matkalahjakortin.

15.1. klo 16:41

Valtion pääsopijajärjestöjen (Pro, JHL ja Juko) edustajat tapasivat tänään iltapäivällä valtion työmarkkinalaitoksen edustajia sopimusneuvottelujen aloittamiseksi.

14.1. klo 17:52

Suomessa sanotaan olevan lyhyt työaika. Onko asia todella näin, jos keskimääräisiä työehtosopimuksissa sovittuja vuosityöaikoja verrataan Suomen kilpailijamaihin?

14.1. klo 13:11

Mikä on tehnyt työehtosopimuskierroksesta poikkeuksellisen vaikean? Pron puheenjohtaja Jorma Malinen pohtii ProTV:n videolla neuvottelukierrosta ja kertoo ajatuksiaan Suomen mallista.

14.1. klo 12:11

Sopimusalavastaavan mukaan työnantajapuolella ei ollut edelleenkään sovinnollista lähestymistapaa uuden työehtosopimuksen aikaansaamiseksi. Alan toimihenkilöiden työehtosopimus päättyy tammikuun lopussa.

13.1. klo 13:49

– Palkankorotusten ohella työnantajien puolella eniten kiivailua tuntuu aiheuttavan kilpailukykysopimuksessa eri tavoin sovittu vuosityöajan pidentäminen 24 tunnilla. Missään ei silti ole sovittu, että kiky-tunnit olisivat voimassa ”maailman tappiin”. Neuvotteluissa ovat kaikki sopimuksen osat – ja myös työaika – aina uudelleen neuvoteltavissa. EK:n huutelu sivusta ei neuvotteluja edistä, ja työnantajien asenne rapauttaa luottamusta koko sopimusjärjestelmään, toteaa STTK.

13.1. klo 13:25

Pron jäsenille ei aiheudu työnantajan toimenpiteestä mitään haittaa eikä prolaisten tarvitse tehdä mitään. Liiton ja työttömyyskassan jäsenyys, edut ja muut palvelut ovat normaalisti jäsenten käytössä.

12.1. klo 14:10

Ammattiliitto Pro aloittaa kahden viikon työnseisauksen 27. tammikuuta erikseen nimetyissä yrityksissä paperiteollisuuden toimihenkilösopimuksen soveltamisalalla, koska ratkaisua ei ole löytynyt Metsäteollisuuden kanssa käydyissä neuvotteluissa.

12.1. klo 13:58

Pro aloittaa kahden viikon työnseisauksen 27. tammikuuta erikseen nimetyissä yrityksissä kemian alalla sekä kumi- ja lasikeraamisessa teollisuudessa, koska ratkaisua ei ole löytynyt työnantajaliittojen kanssa käydyissä toimihenkilöiden työehtosopimusneuvotteluissa.

12.1. klo 12:28

Pro aloittaa kahden viikon työnseisauksen 27. tammikuuta erikseen nimetyissä yrityksissä teknologiateollisuuden sopimusalalla, koska ratkaisua ei ole löytynyt Teknologiateollisuuden kanssa käydyissä työehtosopimusneuvotteluissa. Alaa koskeva ylityö- ja vuorovaihtokielto alkoi 10. tammikuuta klo 16.00. ­

10.1. klo 13:52

Pro hakee elinkeino- ja talouspoliittista asiantuntijaa määräaikaiseen työsuhteeseen Helsinkiin 30.6.2021 asti. Hae viimeistään 14.1.2020.

10.1. klo 13:20

Ammattiliitto Pro ja Teknologiateollisuus ry ovat neuvotelleet työehtosopimuksen uusimisesta syyskuusta alkaen. Viimeisin neuvottelu käytiin tänään aamupäivällä. Neuvotteluissa ei ole löydetty ratkaisua keskeisiin kysymyksiin. Pro on ilmoittanut koko alaa koskevasta ylityökiellosta ja vuoronvaihtokiellosta tammikuun ajalle.

9.1. klo 12:09

STTK pitää erittäin myönteisenä yhteistoimintalain uudistamisen kirjaamista hallitusohjelmaan. Ohjelmassa todetaan, että ”yhteistoimintaa koskeva lainsäädäntö uudistetaan rakenteellisesti ja sisällöllisesti työnantajan ja henkilöstön välisen luottamuksen parantamiseksi”.

9.1. klo 11:18

Uudella laskurilla voi arvioida eripituisten perhevapaajaksojen eläkevaikutusta ja verrata eläkekertymää vastaavalta ajalta työstä karttuvaan eläkkeeseen.

8.1. klo 12:31

Kun robotti hoitaa rutiinityöt, mitä tehtäviä jää jäljelle? Pro kannustaa kouluttautumaan ja tarttumaan tilaisuuksiin.