Liittoon liittyminen onnistuu helposti suoraan verkossa

jäsenhankinta

Liittoon liittyminen onnistuu helposti suoraan verkossa

Liityt Ammattiliitto Pron jäseneksi täyttämällä liittymislomakkeen. Pron jäsenyys sisältää ansiosidonnaisen työttömyysturvan ja samalla liityt Työttömyyskassa Prohon.

Jäsenyydelle ei ole alaikärajaa, mutta työttömyysturvaan olet oikeutettu 18-vuotiaana.

Liittyessäsi Prohon, liityt samalla yhdistykseen. Voit valita yhdistyksen liittymislomakkeen luettelosta. Voit jättää kohdan myös tyhjäksi, ja silloin valitsemme sinulle yhdistyksen työnantajasi tai asuinpaikkasi perusteella.

Olemme ammattilaisten, asiantuntijoiden ja esimiesten liitto. Voit liittyä meihin koulutuksestasi, tittelistäsi tai työsuhteesi laadusta riippumatta.

Valitse itsellesi sopiva jäsenyys

Täytä liittymislomake. Jos sinulla on kysyttävää, jäsenpalvelumme auttavat mielellään.

Nainen istuu koneen ääressä sohvalla ja juo kahvia.
Jäsenyys alkaa täyttämällä liittymislomake

Jäsenyytesi alkaa valitsemanasi päivänä, aikaisintaan tänään.

Voit liittyä myös perhevapaan aikana.

Kaksi opiskelijaa selätt vastakkain.
Opiskelijajäsenyys on ilmainen

Oletko palkallisessa harjoittelussa tai työskenteletkö opintojen ohessa? Jos haluat kerryttää ansiosidonnaista työttömyysetuuttasi, voit samalla liittyä työttömyyskassaan.

Marianne “Marri” Hartio
ProSoolo-palvelu yksinyrittäjälle

Voit ottaa palvelun käyttöösi, jos olet kevytyrittäjä, ammatinharjoittaja, toiminimiyrittäjä, yksityinen elinkeinonharjoittaja, yksinyrittäjä tai liikkeenharjoittaja, joka työllistää vain itsensä. Tutustu palveluun.

99 e/v
Alle 36-vuotiaille Pron jäsenyys 99 e/vuosi
99 e/v

Alle 36-vuotiaana saat Ammattiliitto Pron ja työttömyyskassan jäsenyyden nyt 99 e/vuosi, kun liityt jäseneksi vuoden 2024 aikana. Pron jäsenmaksu on siis kuukaudessa 8,25 euroa.

Maksu sisältää työttömyyskassan ja kaikki Pron palvelut.

Aikuinen nainen hymyilee, sininen tausta
Miten vaihdat liittoa?
Aikuinen nainen hymyilee, sininen tausta

Miten vaihdat ammattiliittoa? Siirtyykö kassan jäsenyys?

Jos valtuutat meidät tekemään eroilmoituksen puolestasi, ilmoitamme erostasi edelliseen liittoosi ja koko homma hoituu kätevästi yhdellä kertaa. Valtuutus on helppo tehdä samalla kun täytät liittymislomakkeen.  Mainitse vain edellisen liiton ja työttömyyskassan nimi ja kerro päivämäärä, jolloin haluat jäsenyytesi päättyvän.

Voit tietysti hoitaa eron edelliseen liittoon myös itse. Jos et valtuuta meitä kertomaan erosta, muista siis ilmoittaa asiasta edelliseen liittoosi tai työttömyyskassaasi. Silloin kannattaa huomata, että edellisestä liitosta kannattaa siirtyä uuteen kuukauden sisällä, jotta ansiosidonnaisen työttömyysturvan edellytykset eli työttömyyskassaan kertyneet vakuutus ja työssäoloehto eivät katkea.

Erositko YTK:sta kesken vuoden? Silloin haet loppuvuoden jäsenmaksuhyvityksen suoraan heiltä.

Siirryitkö Prohon kesken vuoden muusta vuosijäsenmaksua perivästä kassasta ja kassa ei ole hyvittänyt vuosijäsenmaksua? Ota yhteyttä jäsenpalveluumme ja hyvitämme loppuvuoden kassamaksun sinulle.

Saat hyvityksen liittymistä seuraavan kuukauden alusta vuoden loppuun saakka.

Helpoin tapa maksaa jäsenmaksu on sopia työnantajasi kanssa, että jäsenmaksu maksetaan suoraan palkastasi.

Täytä viereisen linkin kautta perintäsopimus ja toimita se palkkahallintoosi.  Allekirjoitusten jälkeen toimita lomake liiton jäsenpalveluihin ja lähetämme palkkahallinnollesi tarvittavat tiedot jäsenmaksun perintää varten.

1.1.2023 alkaen liittyneet alle 36-vuotiaat maksavat 99 euron vuosijäsenmaksun itse. Sitä ei voi liittää työnantajaperintään.

Jos maksat jäsenmaksun itse, tarvitset sen maksamiseksi viitenumeron. Voit tilata sen viereisen linkin kautta.

Käytössäsi on yksi viite koko vuodelle ja laskun eräpäivä on jokaisen kuukauden viimeinen päivä. Maksu kohdistuu sen kuukauden jäsenmaksuksi, jolloin maksat jäsenmaksun.

Voit myös maksaa jäsenmaksut suoraan Proplussassa verkkopankkisi kautta tai Pron mobiilisovelluksesta (lataa sovellus Android-puhelimeen tai iOS-puhelimeen.) Voit maksaa jäsenmaksusi myös e-laskulla.

Jäsenmaksulaskurilla lasket helposti jäsenmaksusi ja saat tarvittavat viite- ja maksutiedot hetkessä. Laskuriin pääset kirjautumalla Proplus.fi > Jäsentietoni >Jäsenmaksu- ja viitenumerolaskuri. Palveluun kirjaudut jäsennumerollasi.

Voit liittyä meihin, jos käyt tällä hetkellä töissä ja saat palkkaa. Voit liittyä meihin myös äitiys- tai perhevapaalla, mutta muista silloin täyttää oikea liittymislomake.

Oletko juuri nyt työtön tai lomautettu? Siinä tapauksessa kannattaa liittyä heti, kun saat uuden työn tai palaat lomautukselta töihin.

Työskenteletkö työterveyshuollossa tai laboratoriossa?
Terveysalan toimihenkilön kaksoisjäsenyys

Jotta saisit mahdollisimman hyvän edunvalvonnan, olemme sopineet Tehyn ja Farmasialiiton kanssa mahdollisuudesta kaksoisjäsenyyteen.

Saat kummankin liiton jäsenedut ja palvelut täysimääräisinä.

Me Prossa neuvottelemme teollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimukset, ja tämän vuoksi olemme sopineet Tehyn kanssa mahdollisuudesta kaksoisjäsenyyteen.

Terveysalan toimihenkilönä olet oikeutettuja kaksoisjäsenyyteen, jos työskentelet teollisuudessa esimerkiksi työterveyshuollossa tai laboratoriossa ja sinuun sovelletaan Pron työehtosopimusta.

Kaksoisjäsenenä työttömyysturvasi hoitaa Terveydenhoitoalan työttömyyskassa. Työehtosopimuksesta, työsuhteita koskevista erimielisyyksistä ja mahdollisista muista asioista vastaa Pro.

Kaksoisjäsenenä olet Pron ja Tehyn täysivaltainen jäsen. Sinulle kuuluu kummankin liiton kaikki jäsenoikeudet, edut ja velvollisuudet.

Kaksoisjäsenenä

• Maksat 1,1 prosentin jäsenmaksun Tehyyn.
  • Saat työttömyysturvan Terveydenhoitoalan työttömyyskassasta (Tehy).
  • Työehtosopimustasi ja etujasi työpaikalla valvoo Ammattiliitto Pron/prolainen luottamusmies.
  • Saat kummankin liiton jäsenedut ja palvelut täysimääräisinä.
  • Käytössäsi on Pron matkustajavakuutus ja vapaa-ajan tapaturmavakuutus.

Minustako kaksoisjäsen?

Tehyn jäsenenä toimita liittymislomake myös Prohon. Lomakkeen voi täyttää myös netissä. Kohtaan ”edellinen ammattiliitto” merkitään ”Tehy/kaksoisjäsenyys”.

Jos et ole vielä järjestäytynyt kumpaankaan liittoon, toimita molempiin liittoihin liittymislomake maininnalla "Tehy/kaksoisjäsen".

• Vuonna 2024 maksat 1,25 prosentin jäsenmaksun (enimmillään 49 euroa / kk) Prohon.
  • Saat työttömyysturvan Työttömyyskassa Prosta.
  • Työehtosopimustasi ja etujasi työpaikalla valvoo Ammattiliitto Pro sekä prolainen luottamusmies.
  • Saat kummankin liiton jäsenedut ja palvelut täysimääräisinä.
  • Käytössäsi on myös Pron matkustajavakuutus ja vapaa-ajan tapaturmavakuutus.

Minustako kaksoisjäsen?

Jos haluat liittyä myös Farmasialiiton jäseneksi, toimita liittymislomake Farmasialiittoon ja ilmoita liittymisestä Pron jäsenpalveluun.

Haluatko liittyä Prohon Farmasialiiton jäsenenä? Toimita liittymislomake Prohon. Lomakkeen voit täyttää netissä. Kohtaan ”edellinen ammattiliitto” merkitse "Farmasialiitto/kaksoisjäsenyys".

Huom. Kaksoisjäsenenä maksat jäsenmaksun vain Prohon.

Title
Haluatko mieluummin liittyä puhelimitse?

Jos haluat vielä kysyä ja keskustella jäsenyydestä, jätä yhteystietosi, niin soitamme sinulle kahden arkipäivän kuluessa. Puhelun aikana asiantuntijamme vastaa kysymyksiisi ja  hoitaa kanssasi liittymisen kerralla kuntoon. Huomioithan, että pelkän yhteydenottopyynnön perusteella et vielä liity Pron jäseneksi. Lomakkeen lähettämällä hyväksyt tietosuojaselosteemme.

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

opiskelija tekee muistiinpanoja tietokoneen näytöllä opettaja
ProStoori
Julkaistu 15.04.2021
Kaipaatko työmarkkina-arvon korotusta? Harkitseko uranvaihtoa tai haluatko vain oppia uutta? Olipa tavoitteesi mikä tahansa, Pron jäsenenä avoimen yliopiston tai ammattikorkeakoulun monipuolinen kurssitarjonta on ulottuvillasi edullisesti.

Etumme ja palvelumme

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

Nainen selaa kännykkää.

Jäsenkortti

Ammattiliitto Pron jäsenkortti kulkee mukanasi kätevästi mobiilisovelluksessa kännykässä. Lataa sovellus puhelimeesi ja nauti jäsenkortin tuomista eduista ja palveluista.
Lisäksi saat jäsenkortin nyt digitaalisena myös Proplussasta. Valittavanasi on nyt kaksi kätevää vaihtoehtoa, käytä kumpaa haluat.
Kiipeäminen, työttömyysturva

Ansiosidonnainen päiväraha sekä muut ammattiliiton tuet ja palvelut työttömyyden aikana

Timanttisinkin asiantuntija tai esimies voi joutua välillä työttömäksi. Prolaisena kuulut Työttömyyskassa Prohon, ja saat ansiosidonnaista työttömyysturvaa sen ehtojen täyttyessä. Työttömyyskassa Pron käsittelyajat ovat tutkitusti Suomen ripeimpiä. Jos siis joudut työttömäksi, on selustasi turvattu.

Kun etsit uutta työtä, autamme sinua henkilökohtaisessa sparrauksessa, videoilla tai webinaareissa, juuri niin kuin sinulle sopii.
Iloinen, hyvinvoiva nainen

Hyvinvointi ja terveys

Haluamme, että voit hyvin, elämäsi on tasapainossa ja olet onnellinen. Siksi voit jäsenenä maksutta keskustella henkisen tai fyysisen hyvinvoinnin asiantuntijoiden kanssa. Tarjoamme myös videoita sekä webinaareja sekä some-yhteisön, joista saat tietoa, vinkkejä ja inspiraatiota, kenties kipinän uuteen ja parempaan minään.
Mietitkö vielä, miten edetä?

Jäsenenä käytössäsi ovat kaikki asiantuntijamme.

Ota meihin yhteyttä, autamme mielellämme!

Liity jäseneksemme jo tänään!

Saat kaikki edut ja palvelut käyttöösi.

Jäsenyys sisältää ansiosidonnaisen työttömyysturvan.