Näin vaikutamme | Ammattiliitto Pro

Näin vaikutamme

Ammattiliitto Pron tehtävä on turvata jäsentemme eli toimihenkilöiden yhteiskunnallinen ja taloudellinen asema. Se vaatii laaja-alaista vaikuttamista työmarkkinoihin ja yhteiskuntaan.

Liitto edistää jäsenten etuja monilla yhteiskunnan tasoilla. Sen lisäksi, että neuvottelemme työehtosopimuksia ja vaikutamme työelämän lainsäädäntöön ja olosuhteisiin, pyrimme vaikuttamaan myös yhteiskunnan muihin aloihin. Viemme jäsenistömme kannat tiedoksi päättäjille ja pyrimme vaikuttamaan päätöksentekoon niin, että toimihenkilöiden asema paranee kaikilla osa-alueilla.

Teemme laajasti yhteistyötä muiden ammattiliittojen, järjestöjen ja yritysten kanssa. Olemme osa toimihenkilökeskusjärjestö STTK:ta, jonka linjauksien muotoiluun osallistumme aktiivisesti. Lisäksi työskentelemme suomalaisten teollisuusalan liittojen muodostamassa Teollisuuden Palkansaajat ry:ssä muodostaaksemme yhteisen, teollisuusliittojen kannan.

Meillä on asiantuntemusta erityisesti koulutus-, työvoima- ja elinkeinopolitiikassa. Vaalitavoitteemme löydät täältä.