perhevapaaillat | Ammattiliitto Pro

Tervetuloa Pron perhevapaailtoihin

Perhevapaailloissa keskustelemme perhevapaaoikeuksista, perhevapaiden jakamisen huveista, hyödyistä, karikoista ja ongelmista loka-joulukuussa.

Miten työ ja elämä sovitetaan yhteen lapsiperheissä? Miksi isät eivät pidä perhevapaata? Miksi vastuu perheestä kaatuu äideille? Pitääkö työnantajan maksaa palkkaa perhevapaalla vai miten perhe tulee toimeen?

Järjestämme perhevapaaillan Tampereella 8. joulukuuta kello 17.30—20.

Tilaisuuksissa Pron tasa-arvoasiantuntija Jaana Asikainen ja lakimies Päivi Vanninen kertovat lapsen syntymään ja hoitoon liittyvistä perhevapaaoikeuksista. Yleisin ongelma perhevapaiden tasaisemman jakamisen tiellä on se, että isät pitävät isyysvapaata, mutta eivät huomaa mahdollisuutta muun vanhempainvapaan laajempaan pitoon.

Kerromme konkreettisia esimerkkejä, miten perhevapaiden pitämisestä ilmoitetaan, voiko ilmoitusta perua, pitääkö työnantajan maksaa palkkaa perhevapaan ajalta ja miten perhevapaan aikana tullaan toimeen.

Työterveyslaitoksen asiantuntija opastaa työn ja perhe-elämän yhteensovittamisen keinoista työpaikoilla.

Tilaisuuksiin ovat tervetulleita kaikki lapsiperheen arkea pyörittävät prolaiset puolisoineen. Kaverikin kannattaa ottaa mukaan, sillä suosittelemalla Pron jäsenyyttä liittoon liittyvälle uudelle jäsenelle, voitat 40 euron lahjakortin.

Perhevapaailta Tampereen aluetoimistossa

Tilaisuus järjestetään torstaina 8. joulukuuta osoitteessa Pyhäjärvenkatu 5 B. Työterveyslaitoksen asiantuntijana kehittämiskonsultti Nina Olin. Ilmoittautumisaikaa on 5. joulukuuta saakka.
» Ilmoittaudu tästä.

Kysy lisää: