Pron opiskelijayhdistys ja jäsenedut | Ammattiliitto Pro

Pron opiskelijayhdistys ja jäsenedut

Prohon kannattaa liittyä jo opiskeluaikana: opiskelijajäsenyys on maksuton ja saat samat edut kuin muutkin jäsenet.

Tutkintoon johtavassa koulutuksessa opiskelevat kuuluvat Ammattiliitto Pron opiskelijayhdistykseen Pro-opiskelijat ry:hyn. Opiskelijajäsenemme valmistuvat pääosin opistoista, aikuiskoulutuskeskuksista, ammattikorkeakouluista tai yliopistoista.

Opiskelijayhdistyksen jäsenet saavat Ammattiliitto Pron jäsenedut. Jäsenyys on maksuton, maksaessasi työssäolokuukausilta Pron jäsenmaksun 1,4 prosenttia, kerrytät työttömyysturvaasi. Liity jo tänään Pron opiskelijajäseneksi. Jäsenyytesi alkaa nettilomakkeen saapumispäivästä ja kestää koko opiskeluajan, kuitenkin enintään viisi vuotta.  Et voi liittyä opiskelijayhdistykseen, jos kuulut johonkin Ammattiliitto Pron jäsenyhdistyksistä.

Luottokaveri – työssä ja vapaalla

Moni opiskelija työskentelee opintojensa ohella. Työelämässä on tärkeää tietää oikeutensa. Jäsenenä käytössäsi ovat parhaat asiantuntijamme. Voit esimerkiksi tarkistaa jo ennen työsopimuksen allekirjoittamista, että palkkasi vastaa työn vaativuutta ja työehdot ovat kohdallaan. Napakkaa tietoa työelämästä ja alastasi saat muun muassa liiton verkkosivuilta.

Myös vapaalla hyödyt Pron rahanarvoisista eduista, kuten sinulle jäsenenä kuuluvista matkustaja- ja vapaa-ajan tapaturmavakuutuksista. Tarjoamme myös koulutusta ja tapahtumia, joissa kasvatat tietämystäsi työelämästä. Urapalvelu Pro Noste tukee sinua urasuunnittelussa, työnhaussa ja työssä kehittymisessä.

Jäsenenä saat apua kaikissa työsuhdeasioissa ja tilanteissa. Saat oikeusapua myös samoilla ehdoilla kuin liiton varsinaiset jäsenet. Jäsenyyteen sisältyy perusturvaa parempi ansiosidonnainen työttömyysturva, jos ehdot täyttyvät työssä ollessa. Lue lisää Työttömyyskassa Pron nettisivuilta.

Myös työttömän turva

Opiskelijajäsenyys sisältää myös Työttömyyskassa Pron jäsenyyden. Jos käyt opintojen ohella töissä ja ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan vaadittavat työssäolon vähimmäisehdot täyttyvät, kerrytät oikeutta tähän turvaan.

Jäsenyys Työttömyyskassa Prossa alkaa aikaisintaan työsuhteen alkamispäivästä ja siitä, kun jäsenmaksu on maksettu. Samanaikaisesti voit kuulua vain yhteen työttömyyskassaan.

Jäsenyys kassassa säilyy, kun maksat jäsenmaksun kaikilta kuukausilta, joilta sinulle kertyy palkkatuloa.

Yrittäjäasemassa oleva henkilö ei voi liittyä Työttömyyskassa Prohon. Huom. puolisonsa yrityksessä työllistyvä henkilö voidaan myös katsoa yrittäjäksi.

Pron opiskelijayhdistyksen sivut löydät osoitteesta http://opiskelijaliitto.fi/etusivu, lisäksi löydät meidät Facebookista sekä Instagramista.

Liitypro yhteydenottolomake