Opiskelijan työttömyysturva Platinatasolla | Ammattiliitto Pro

Opiskelijan työttömyysturva Platinatasolla

kun työskentelet opintojen ohessa

Jos liityt Platinatasolle ja haluat kerryttää työttömyysturvaasi, maksat työssäolokuukausilta Työttömyyskassa Pron jäsenmaksua 10,5 euroa / kk (vuonna 2018).

Kaikkien Pron jäsenetujen lisäksi Platinatasolla opiskelijajäsenyyteen sisältyy ansiosidonnainen työttömyysturva, jos ehdot täyttyvät työssä ollessa. Lue lisää Työttömyyskassa Pron nettisivuilta. Jos käyt opintojen ohella töissä ja ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan vaadittavat työssäolon vähimmäisehdot täyttyvät, kerrytät oikeutta tähän turvaan.

Jäsenyys Työttömyyskassa Prossa alkaa aikaisintaan työsuhteen alkamispäivästä ja siitä, kun jäsenmaksu on maksettu. Kun saat työpaikan, ilmoita meille osoitteeseen jasenasiat@proliitto.fi työpaikkasi nimi, työskentelypaikkakuntasi ja työsuhteesi alkamispäivämäärä. Samanaikaisesti voit kuulua vain yhteen työttömyyskassaan.

Jäsenyys kassassa säilyy, kun maksat jäsenmaksun kaikilta kuukausilta, joilta sinulle kertyy palkkatuloa.

Yrittäjäasemassa oleva henkilö ei voi liittyä Työttömyyskassa Prohon. Huom. puolisonsa yrityksessä työllistyvä henkilö voidaan myös katsoa yrittäjäksi.

Nämä edut saat Platinatasolla:

• maksuton matkustajavakuutus
  • maksuton tapaturmavakuutus
  • maksutonta koulutusta ja webinaareja
  • henkilökohtaista uravalmennusta
  • neuvot yrittämiseen ja yritystoimintaan
  • tapahtumia ja verkostoitumista
  • Pron lomapaikat
  • työelämän asiantuntijat käytössäsi
  • ansiosidonnainen työttömyysturva

Kassan jäsenmaksu on kokonaan verovähennyskelpoinen. Kerrytät ansiosidonnaista työttömyysturvaa ehtojen täyttyessä ja maksat jäsenmaksua vain, jos työskentelet opintojen ohessa tai olet palkallisessa harjoittelussa.

Tutustu tästä kaikkiin jäsenetuihisi. Liity opiskelijajäseneksi.

Liitypro yhteydenottolomake