Opiskelijaliitto Pro | Ammattiliitto Pro

Opiskelijaliitto Pro

Me tunnemme opiskelijat ja koulutuksen. Edistämme modernia ja uudistuvaa työelämää, jossa kaikkien kohtelu on tasa-arvoista, sekä yhteiskuntaa, jossa koulutusta sekä opiskelijoita pidetään arvossa. Olemme valintasi, kun haluat laajan valikoiman jäsenetuja ja -palveluita, tiiviit yhteydet työelämään sekä kattavat edunvalvonnan palvelut.

Olemme Ammattiliitto Pron opiskelijayhdistys ja valvomme opiskelijoiden etuja koko maassa. Jäsenemme ovat tulevia asiantuntijoita ja esimiehiä talouden, hallinnon, viestinnän, tekniikan, median ja liikenteen aloilta.  Opiskelijaliitto Pron hallituksen yhteystiedot löydät tästä.

Mitä teemme?

Edistämme modernia ja uudistuvaa työelämää, jossa kaikkien kohtelu on tasa-arvoista, sekä yhteiskuntaa, jossa koulutusta sekä opiskelijoita pidetään arvossa. Parannamme opiskelijoiden asemaa sekä opinnoissa että työelämässä. Tärkeä tavoitteemme on saada harjoittelijoiden palkkauksesta kirjaus työehtosopimuksiin.

Jäsenemme?

Jäsenemme ovat talouden, hallinnon, viestinnän, tekniikan, median ja liikenteen alojen opiskelijoita, joiden jäsenyyteen kuuluu laaja valikoima jäsenetuja ja -palveluita, tiiviit yhteydet työelämään sekä kattavat edunvalvonnan palvelut.

Valmistuttuaan he toimivat vaativissa asiantuntija-, suunnittelu-, esimies- ja muissa toimihenkilötehtävissä yksityisellä sektorilla.

Ammattikorkeakoulusta valmistuvia jäseniämme ovat esimerkiksi insinöörit, rakennusmestarit, tradenomit ja laboratorioanalyytikot. Yliopistosta valmistuvia Pron jäseniä voivat olla kauppatieteilijät, diplomi-insinöörit ja luonnontieteilijät. Merkonomit, datanomit, laborantit, media-assistentit sekä muut toisen asteen oppilaitoksista valmistuvat toimihenkilöt ja esimiehet ovat myös jäseniämme.

Liitypro yhteydenottolomake