Bokningen av medlemsförmånssemestrar öppnas 1.10 – var beredd | Fackförbundet Pro
Open menu
  • Pros andra webbtjänster

Bokningen av medlemsförmånssemestrar öppnas 1.10 – var beredd

30.8.2019 kl. 14:49

Bokningen av Holiday Clubs semestermål för våren och sommaren 2020, som erbjuds Pros medlemmar, öppnas tisdag 1.10.2019 klockan tio. Veckorna som nu öppnas för bokning är veckorna 2–22. Bokningen av semesterveckorna görs i bokningsordning utan speciell ansökningstid eller utlottning. Det lönar sig alltså att vara ute i tid!

ProStoori / Text: Verna Julkunen | Bild: Istockphoto | Översättning: Susanne Paetau

Calahonda i Costa del Sol i Spanien är ett av Holiday Clubs semestermål som Pros medlemmar kan boka.

Pros medlemmar erbjuds semesterveckor till medlemsförmånspris på Holiday Clubs semestermål såväl i Finland som utomlands. Så oberoende om du vill semestra på spa, i slalombacken eller på sandstranden finner du ett lämpligt ställe.

Kotkabon Juha-Pekka Koponen, som arbetar som applikationsplanerare på Sulzer, tillbringade en solig semester med sin familj på Holiday Clubs semestermål Mirador de Calahonda i början av juni 2018.

Den lilla staden Calahonda ligger på spanska solkusten mellan Marbella och Fuengirola.

– Vi njöt av solen och bekantade oss till fots med näromgivningen. Inga måsten, berättar Koponen om den avslappnande semestern.

Vi njöt av solen och bekantade oss till fots med näromgivningen

Fantastisk utsikt

För Koponens sällskap var det uttryckligen att simma i havet som var den stora grejen, fastän det i Mirador också finns ett eget poolområde. Familjen tog sig också några gånger med taxi till havsstranden, ett par kilometer från semesterlägenheten. Det kostade under tio euro.

Lägenheten var i snyggt skick och där fanns allt man behöver. Koponen tyckte att det fanns tillräckligt med utrymme.

– I närområdet fanns några riktigt trevliga restauranger och tonåringarna tyckte om McDonalds, som fanns på stranden.

Överhuvudtaget får förmånliga kommunikationer och livsmedel i Spanien tack av Juha-Pekka Koponen. Semesterlägenheten till medlemsförmånspris röner också tack, då man reser med barn sparar man en rejäl slant.

På kvällarna såg vi ut mot Gibraltar och fastlandet i Afrika.

Det fanns inget att klaga på ifråga om utsikten:

– Landskapet var verkligt fint! På kvällarna såg vi ut mot Gibraltar och fastlandet i Afrika.

Du hittar anvisningar för att boka Calahonda och andra ställen genom att logga in till Proplus med ditt medlemsnummer.

Så här bokar du Holiday Clubs semesterveckor

• Du hittar mer uppgifter om Holiday Clubs rabatter genom att logga in till Proplus med ditt medlemsnummer. Du finner informationen även i Pros mobilapplikation. Se Proplus.fi > Jäsenyys ja jäsenedut > Medlemsförmåner > Holiday Clubs semesterveckor.

• Semesterveckorna 2–22/2020 öppnas för bokningar bakom länken VAPAAT VIIKOT tisdag 1.10.2019 klockan 10.