Fackförbundet Pros applikation röner tack | Fackförbundet Pro
  • Pros andra webbtjänster

Fackförbundet Pros applikation röner tack

20.10.2017 kl. 15:42

Nästan åttatusen Pro-medlemmar har redan laddat ner Fackförbundet Pros applikation. Vi bad medlemmarna om respons och så här svarade de.

Pro Nyheter

Fackförbundet Pros applikation som lanserades i juni har laddats ner av nästan åttatusen Pro-medlemmar. Responsen på appen har varit lysande.

– Antalet inloggade var i morse 7 755 stycken, av vilka cirka 60 procent är Android-användare, iOS-användare 34 procent och användare av Windows-telefoner sex procent, berättar informationstjänstsekreterare Mervi Saari från Fackförbundet Pros medlemstjänster.

Vi samlade lite respons som vi fått av våra medlemmar.

Där du är

Pros applikation kan användas då du vill. Den är med i telefonen under årets alla dagar 24/7. Det räcker att du loggar in en gång.

– Applikationen gick lätt att installera och ser täckande ut. Jag tror jag kommer att ha användning av den, då luren ändå alltid är med. Ett bra tillägg som underlättar livet. :-D, berättar Pasi A.

– Yes, något sådant här hade jag redan väntat på, för det är ju dagens melodi! :) Verkligt behändigt att "medlemskortet" nu är hela tiden med och själva appen verkar riktigt bra och erbjuder överraskande mycket innehåll. Tummen upp :), berättar Jukka K.

Resenärförsäkring är viktigt

På resan är försäkringskortet i telefonen eller pekplattan alltid med, så det blir inte hemma av misstag. Av applikationen ser du din försäkrings uppgifter, hittar anvisningar och kan genast ansöka om ersättning från resenär- och olycksfallsförsäkringen var du än är i världen.

– Verkligt behändigt att förmånerna, nyheterna och resenärförsäkringskortet är med i telefonen. Tidigare har jag inte ens kommit ihåg att kolla vilka förmåner vi medlemmar har, som man kunde nyttja under semestern (och annars), och ofta då man åker på resa tänker man inte på att det finns försäkring också via förbundet, berättar Anni P.

– Praktisk app! Egna medlemskortet och alla förmåner och fackförbundets aktuella nyheter behändigt direkt från telefonen. För att inte tala om försäkringskortet! Me like! berättar Satu K.

Avtalen är med, underlättar livet

I applikationen hittar du också den egna förtroendemannens kontaktuppgifter och din egen förening. Du kan också bläddra i den egna branschens kollektivavtal, knacka in en fråga från telefonen till Pros rådgivning i anställningsfrågor och få svar i telefonens applikation.

– Applikationen är med en första blick mycket omfattande och ger nyttig information. Det är också positivt att den kan fås till Windows-telefon. Jag kommer att använda appen på många olika sätt, där finns ju bland annat vårt avtal, berättar Jukka L.

Med applikationen kan du också betala Pros medlemsavgift och granska dina betalningsuppgifter. Via den kan du också logga in i Arbetslöshetskassan Pros e-tjänst.

Lätt att ladda din egen

Den här veckan har de medlemmar i Pro som inte ännu laddat ner applikationen fått en sms-påminnelse.

– Det är lätt att ladda ner applikationen och du kommer igång då du har ditt medlemsnummer i Pro och en smarttelefon eller pekplatta. Gå till din egen applikationsbutik, Google Play för Android-användare och AppStore för användare av iPad och iPhone. Windows-användarnas butik är Microsoft Store. Sök applikationen på namnet Ammattiliitto Pro och ladda ner appen som är gratis, berättar informationstjänstsekreterare Saari.

Applikationen är ett gratis, elektroniskt medlems- och försäkringskort för medlemmar i arbetsför ålder. Med hjälp av den hittar du de intressantaste kurserna, sköter anställningsärenden med arbetsplatsens förtroendeman eller förbundets experter behändigt med några svep.

Du kan ladda ner applikationen också från länkarna nedan: