Medlemsförmånssemestrarna för slutet av år 2020 kan snart reserveras | Fackförbundet Pro
Open menu
  • Pros andra webbtjänster

Medlemsförmånssemestrarna för slutet av år 2020 kan snart reserveras

2.3.2020 kl. 11:20

Bokningen av Holiday Club-resmål hösten och vintern 2020, som erbjuds Pros medlemmar, öppnas torsdag 26.3.2020 klockan 10. Veckorna som kan bokas är 23/2020–1/2021.

Text: Verna Julkunen | Översättning: Susanne Paetau

Semesterveckorna bokas direkt i bokningssystemet utan skild ansökningstid eller utlottning, så var på plats i tid. Det kan tillfälligt vara rusning på webbplatsen, så det lönar sig att följa med läget och försöka på nytt om en stund.

Salla är lämpligt för barnfamiljer

Pros medlem Eija Korhonen, som arbetar som laborant på Medix Biochemica, firade julen 2019 i Salla med sin familj. Esbobon reste med nattåget från snöfria syd till snödrivorna i östra Lappland.

Korhonen, som har längdskidåkning som hobby, tycker Salla är ett utmärkt resmål för barnfamiljer och dem som vill ha lugn och ro och inte letar efter nattliv. Hon rekommenderar speciellt hösten och jultiden på det snösäkra stället. Man kommer lätt ut i spåren och slalombacken är helt bredvid Holiday Club-inkvarteringen. Korhonens treåring trivdes i pulkabacken.

– I renparken kunde hen tryggt klappa renar från mammas famn och i snöslottet träffade man julgubben.

Båda turistmålen får beröm av Korhonen.

Eija Korhonen tillredde största delen av måltiderna i stugan. Familjen åt några gånger i områdets restauranger. Såväl utrustningen i stugan som restaurangutbudet i Salla tycker hon att är bra och speciellt restaurang Kiela var utmärkt.

I Ruka finns det något att göra året om

Ett annat snösäkert resmål i östra Lappland är Ruka. Pros medlemmar kan använda Holiday Club-inkvarteringen i torrfurustugor i Pulkkajärvi.

Ruka är ett av de skidcentra i Europa där snötillgången är säkrast och i bästa fall fullbordas upplevelsen i backen av pudermjuka snödrivor, för vilka klimatet i Ruka är gynnsamt. Såväl slalom- som längdskidåkarna kommer ut på snön i Ruka redan på hösten.

Ruka är ett av de skidcentra i Europa där snötillgången är säkrast

Nationalparkerna Oulanka, Riisitunturi och Hossa samt många andra resmål med fin natur runt Kuusamo kallar till att göra utfärder året om. Till exempel erbjuder den legendariska Björnrundan i Oulanka nationalpark upplevelser även vintertid: de ångande forsarna som strömmar fritt är sevärda.

Så här bokar du inkvartering

• Du kan från torsdag 26.3.2020 klockan 10 boka Holiday Clubs lediga semesterveckor för perioden 23/2020–1/2021, i realtid direkt i bokningssystemet.

• Ytterligare information om Holiday Clubs rabatter samt om Pros andra semesterförmåner hittar du genom att logga in med ditt medlemsnummer till Proplus. Du hittar uppgifterna även i Pros mobilapplikation.

• Närmare bokningsanvisningar för resmålen hittar du i Proplus > Jäsenyys ja jäsenedut > Medlemsförmåner > Holiday Clubs semesterveckor