Njut av Gustavs året om | Fackförbundet Pro
  • Pros andra webbtjänster

Njut av Gustavs året om

10.8.2018 kl. 11:27

Lootholma i Gustavs erbjuder året om en avkopplande miljö för semester. Pros medlemmar kan övernatta förmånligare i skärgårdsmiljön.

Pro Nyheter

I Lootholma i Gustavs väntar ett idylliskt resmål på semesterfiraren. Lootholma lämpar sig för såväl båtfolk, karavanare och vandrare med ryggsäck, som för dem som söker förstklassigt semesterboende.

Pro-medlemmar kan förmånligare njuta av Lootholmas högklassiga semesterlägenheter, fantastiska skärgårdsvyer och aktiviteter området erbjuder.

”Sommaren har gått utmärkt i Gustavs”

Den varma sommaren har förflutit i ypperlig stämning i skärgårdsbyn.

– Sommaren har gått verkligt bra! Lootholma har haft många besökare och stugorna och jurtorna har varit i flitig användning. Vi har ordnat dans varje veckoslut och det har varit bra att svalka sig i skärgården en så här varm sommar, berättar verkställande direktör Kimmo Laatta från Kustavin matkailu.

På skärgårdsbyns område kan man njuta av vacker natur, friluftsliv, god mat och motion. Det finns till exempel en frisbeegolfbana, strandvolleybollplan och en högklassig restaurang.

Är semesterplanerna för höst och jul ännu öppna?

I Lootholma kan man bo på många sätt. Besökarna erbjuds förstklassiga semesterlägenheter, gästhamn och campingområde.

Semesterlägenheterna hyrs ut året om. I parhuslägenheterna finns ett eller två sovrum och på loftet plats för sex personer.

Inkvarteringarna har varit populära hela sommaren. Det är likväl ännu möjligt att få njuta av det somriga Gustavs.

– Veckosluten i augusti är långt bokade, men på vardagar i augusti har vi ännu plats för semesterfirare! Det finns några lediga veckoslutslägenheter i september och från och med oktober finns det gott om alternativ i bokningskalendern, berättar verkställande direktören Laatta.

Nu är det en bra tidpunkt att börja planera en resa i slutet av sommaren, det kommande höstlovet eller för jul och nyår.

– I slutet av året badar vi i balja, idkar friluftsliv och njuter av naturen i Lootholma!

Pros medlemmar övernattar förmånligare i skärgårdsmiljön

Pros medlemmar kan övernatta förmånligare i Lootholma: medlemskapet sänker övernattningspriset och hamnavgiften. Pros medlemmar får 50 procent rabatt på prisen som syns i bokningskalendern.

Man kan göra bokningen på Lootholmas webbplats – kom ihåg att be rabattkod för bokningen från Pros medlemstjänster!

Från Gustavs är det 240 kilometer till Helsingfors, 70 kilometer till Åbo, 200 kilometer till Tammerfors och 100 kilometer till Raumo.