Nya Pro-medlemmar bidrar till julstämning för mindre bemedlade barnfamiljer | Fackförbundet Pro
Open menu
  • Pros andra webbtjänster

Nya Pro-medlemmar bidrar till julstämning för mindre bemedlade barnfamiljer

13.11.2017 kl. 13:03

Fackförbundet Pro donerar för varje ny medlem som anslutit sig 13.11–15.12.2017 två euro till Hope ry. Den obundna medborgarorganisationen skaffar med de donerade medlen julklappar och julmat till mindre bemedlade barnfamiljer.

– Vi vill ge god julstämning och möjlighet till fest även åt mindre bemedlade finländska barnfamiljer, berättar utvecklingschef Annemarje Salonen från Pro.

– Julen är speciellt för barnen en viktig tid för samvaro, till vilken hör julklappar och julmat. Alla har ändå inte möjlighet till det här. Vi tänkte att samtidigt som den som ansluter sig till Pro gör sig själv gott – har på många sätt nytta av medlemskapet – skulle han eller hon kunna bidra till julstämning. Vi valde Hope ry till samarbetsparter på grund av organisationens värderingar och vad de gjort.

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry är en politiskt och religiöst obunden organisation, som grundades år 2009. Organisationen vill starta en konkret god cirkel och ge barnen jämlikare möjligheter till en vardag. Organisationen samlar in och cirkulerar donerade saker och kläder, stöder barn och ungas hobbyer samt ger glädje med fritidsupplevelser i ett tjugotal finländska städer.