Proplus-aktivitetstävlingen är avgjord | Fackförbundet Pro
Open menu
  • Pros andra webbtjänster

Proplus-aktivitetstävlingen som Fackförbundet Pro och försäkringsbolaget Turva utlyste för föreningarna har avslutats. Tävlingen varade till slutet av år 2014 och under januari valde tävlingsjuryn de fem föreningar som varit aktivast i sin Proplus-grupp.

Tävlingen var jämn, men fem i toppen skilde sig ur mängden. Den vinnande föreningen Napapiirin Pro ry knep huvudvinsten på 5 000 euro, silverföreningen Joutsenon Toimihenkilöt PRO ry fick 3 000 euro, DNA Toimihenkilöt Pro ry som nådde bronsplats belönades med 1 000 euro och föreningarna på poängplatserna 4 och 5 Varsinais-Suomen Energia-alan Toimihenkilöt Pro ry och Joensuun Tietoliikenne Pro ry fick vardera 500 euro att användas för verksamheten såsom föreningen fattar beslut om.

Tävlingsjuryn ville enhälligt ge ett hedersomnämnande till OP-Pohjola Henkilöstöyhdistys OPRY ry, som redan en längre tid använt Proplus mångsidigt och förtjänstfullt.

I tävlingen belönades de föreningar som mest ökade antalet medlemmar som publicerat sin profil i föreningens Proplus-grupp i relation till medlemsantalet. Tävlingsjuryn mätte föreningarnas aktivitet och mångsidiga användning av Proplus-gruppens egenskaper. Också föreningsmedlemmarnas aktivitet och användningen av material i Proplus-gruppen som offentlig sajt påverkade bedömningen.

Fackförbundet Pro, försäkringsbolaget Turva samt tävlingsjuryn gratulerar vinnarna och tackar alla föreningar som aktiverat sig i Proplus!

Klicka också du dig till medlemmarnas e-tjänst Proplus.

Pro Nyheter / Nina Tuomainen
Översättning Susanne Paetau