Olikohan se sopimus sittenkään oikein? | Ammattiliitto Pro

Olikohan se sopimus sittenkään oikein?

6.5.2019 klo 08:40

Moni yrittäjä on varmasti kamppaillut sopimusten kanssa paljonkin. Sopimuksesta puuttuu jotain, tai aina ei ymmärrä, mitä tämä tai tuo tarkoittaa. Kuinka moni on vaan allekirjoittanut, vaikka olisikin kannattanut lukea ja kysyä muutamasta kohdasta, mitä tämä tarkoittaa?

Itse ainakin olen tehnyt tämän virheen. Nykyisin siitä oppineena haluan, että kaikki on mustaa valkoisella eikä mitään jätetä suulliseksi. En välttämättä allekirjoita heti sopimusta, vaan näytän sen ProMentorille. Hän osaa neuvoa, onko sopimus hyvä vai onko siinä korjattava.

ProSoolo-palvelun sopimuskoneessa sopimusten teko on tehty helpoksi ja erityisesti turvalliseksi. Pikavalinta-kohdasta voit valita kaiken tarvitsemasi erilaisiin yrittäjyyttä koskeviin sopimuksiin. Sinulla itselläsi on silti vastuu, että sopimuksessa on kaikki tarvittava. Tiedätkö, mitä sopimuksessa pitää olla, jos yrittäjänä kirjoitat vuokrasopimuksen?

Mä en ainakaan tiennyt.

ProSoolo-palvelusta voi tämänkin asian kysyä ProMentorilta. Jos hän ei asiaa tiedä, hän selvittää asian puolestasi. Mietitkö juuri nyt, voiko asia olla näin yksinkertaista? No todellakin, sitä se on! On ihanaa, kun ammattilaisten apu on heti lähellä. Voin kysyä heti apua, kun saan uuden allekirjoitettavan sopimuksen. Mentori auttaa korjaamaan ne kohdat, jotka eivät täsmää.

Eipä tarvitse enää miettiä montaa yötä, että olikohan se sopimus sittenkään oikein. Jatkossa tiedän, että ne ovat. Kiitos ProSoolo-palvelun!

Kirjoittaja on ProSoolo-palvelun käyttäjä ja personal trainer -yrittäjä Tampereelta.