Pro digiloikkaa | Ammattiliitto Pro

Pro digiloikkaa

1.12.2016 klo 07:50

Kaikki puhuvat digiloikasta, mutta kuinka moni oikeasti tietää, miten se tehdään? Konkreettisesti teknologian nopeat harppaukset näkyvät vuorovaikutuksessa ja viestinnässä toistemme kanssa. Kännykkä ei ole enää vain puhelin, vaan monet meistä ovat tallentaneet siihen lähes koko elämänsä.

Minulle kännykkä on muun muassa pankki, radio, musiikkisoitin, kirja, laskin, kamera, kartta, kalenteri, parkkimittari, säätiedotus, sanakirja, sanomalehti, auton kauko-ohjain, televisio, bussilippu, lentolippu, kuntoilumittari, kirjoituskone, lamppu, sanelin, herätyskello.

Tuoreiden Googlen tilastojen mukaan suomalaisista nuorista lähes jokainen (99%) käyttää internetiä älykännykällään. Ilmiö vahvistuu kaikissa ikäryhmissä. Tämä tarkoittaa, että kaiken digitaalisen sisällön pitää olla älypuhelimella vaivattomasti käytettävissä ja visuaalisesti kiinnostavaa.

Pro on tehnyt pieniä digiloikahduksia jo monta vuotta. Uusia sähköisiä kanavia on otettu käyttöön sitä mukaa, kun ne ovat tulleet suuren yleisön käyttöön. Tällä hetkellä meidät löytää seuraavilta sähköisiltä alustoilta: proliitto.fi, proplus.fi, protv.fi, Facebookista Ammattiliitto Pro, Twitteristä @proliitto,  Instagramista nimellä proliitto , Youtube'sta, LinkedIn'istä. Lähetämme myös sähköisiä jäsenkirjeitä ja tekstiviestejä. Digitaaliset kommunikointikanavat ovat arkea ja ne nopeuttavat vuorovaikutteista viestintää.

Vuonna 2017 Pron digiloikka jatkuu ja Pro-lehden sisältö julkaistaan jatkossa ainoastaan verkossa. Saat viikoittain päivittyviä uutisia ja pidempiä lukujuttuja haluamaasi laitteeseen, onpa se älykännykkä, tabletti tai tietokone. Pron uutiset seuraavat mukanasi kaikkialle.

Jos haluat olla työelämäjuttujemme lukija ja katsoja myös ensi vuonna, käy varmistamassa, että jäsentiedoissasi on oikea, toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Jäsentietojen päivittäminen onnistuu Proplussassa. Kun kirjaudut sisään, näet vasemmassa reunassa Omat tietoni. Sen alla listasta löydät Jäsentietoni.

Ensi vuonna käynnistyvät myös puheenjohtajan suorat lähetykset Pron Facebook-sivulla joka torstai kello 8.45 – 9.00. Käy tykkäämässä Facebookissa Ammattiliitto Pro -sivuja https://www.facebook.com/ammattiliittopro, niin suorat lähetykset näkyvät suoraan omalla Facebook-seinälläsi.

Videokanavamme ProTV jatkaa kasvuaan myös ensi vuonna. Uutena sarjana on luvassa muun muassa Työelämän Tosi-TV. Katso protv.fi.

Digitalisaatio marssittaa arkeemme nopeutuvalla tahdilla uusia laitteita ja uusia toimintatapoja. Tutusta ja turvallisesta luopuminen voi olla haikeaa ja joskus sitä tekee mieli jopa vastustaa. Olen kuitenkin oppinut elämässäni, että kannattaa uskaltaa luopua pitämästään vanhasta, jotta voi saada tilalle vielä parempaa uutta.

Digikanavilla tavataan!

Kirjoittaja on Ammattiliitto Pron viestintäjohtaja, joka innostui viimeksi Facebook live-lähetyksistä.