Pro Nosteessa on vahva kattaus kiinnostavia asioita | Ammattiliitto Pro

Pro Nosteessa on vahva kattaus kiinnostavia asioita

9.9.2019 klo 09:00

Tuotamme Prossa urapalveluita Pro Noste -nimikkeen alla. Pro Nostetta laajennetaan ja kehitetään jatkuvasti, koska haluamme tukea jäsentemme menestymistä ja hyvinvointia niin työelämässä kuin vapaa-ajalla.

Ihminen ei elä pelkästään leivästä, eikä urakaan ole ainut asia toimihenkilön elämässä. Jo ennestään jäsenillämme on käytössä työhön, uraan ja työnhakuun liittyen laaja uraportaali, joka sisältää oman henkilökohtaisen valmentajan, videoita, webinaareja ja ryhmävalmennusta. Kehitämme portaalia edelleen ja syksyllä rinnalle astuvat entistä voimakkaammin erilaiset hyvinvointia tukevat kurssit ja palvelut.

Käreveren silta ja Aardlan kosteikko. Ovatko ne paikkoja Taru sormusten herran -fantasiasta? Vielä mitä - ne ovat todellisia kohteita, joihin ensi vuonna suuntaamme Hyvinvointia luonnosta -tapahtumassamme. Luonnossa liikkumisen yhteydet työhyvinvointiin ja työssä suoriutumiseen ovat herättäneet yhteiskunnallistakin kiinnostusta sitä mukaan kun uusia tutkimustuloksia on saatavilla. Haluamme Prossa olla etulinjassa tässäkin asiassa.

Emmekä tietenkään unohda uraa. Pro on järjestänyt työllistymistä tukevia kursseja, jotka ovat täyttäneet aktiivisuusehdon 1.4.2019 tai sen jälkeen alkavalla tarkastelujaksolla. Tällä hetkellä kursseihin osallistujilla on jo kokemusta siitä, ovatko liiton tarjoamat kurssit oikeasti auttaneet heitä työllistymisessä. Lähetämme kaikille kurssille osallistujille kyselyn siitä, ovatko he onnistuneet työllistymisessä tai päässet työpaikkahaastatteluihin aikaisempaa enemmän. Toisin sanoen arvioimme tarjoamamme koulutuksen vaikuttavuutta työnhaussa. Tarkoitus on, että tulokset olisivat käytössämme jo syyskuun aikana.

Lokakuussa käynnistämme esimiestyön verkkokurssin, joka sisältää itsensä johtamista, haastavia esimiestilanteita, omaa ja tiimin uudistamiskykyä sekä sitä, mistä esimies löytää energiaa työhön. Kurssi mahdollistaa vertaistuen ja mahdollisuuden jakaa omia haasteita anonyymisti. Kurssille osallistujilla on myös mahdollisuus olla yhteydessä valmentajiin ja saada heiltä henkilökohtaista opastusta. Kurssille otamme sata esimiestyössä olevaa tai siitä kiinnostunutta jäsentä.

Kirjoittaja on Pron kehittämispäällikkö.