Vesinainen: Tarina suomalaisinnovaation matkasta Indonesiaan | Ammattiliitto Pro

Vesinainen: Tarina suomalaisinnovaation matkasta Indonesiaan

8.4.2019 klo 08:40

Vesinainen Goes Viral! Tubettamista pidetään osana nuorisokulttuuria, mutta kyllä siihen taipuvat varttuneemmatkin prolaiset.

vesinainen_tarina_suomalaisinnovaation_matkasta_indonesiaan

Kun minulle ehdotettiin, että voisin tämän blogikirjoittamisen lisäksi tubettaa, menin ensin täysin kipsiin, mutta sitten ryhdyin selvittämään, mitä tubettaminen ylipäänsä tarkoittaa.

Tubettaminen tarkasti ottaen tarkoittaa videoiden lataamista YouTube-videopalveluun. Videobloggaaminen on yksi tubettamisen alagenreistä, mikä taas on videoiden kuvaamista esimerkiksi omasta arjesta. Vlogien aiheet voivat vaihdella laidasta laitaan huumoripitoisista ja vauhtia ja vaaratilanteista sisältävistä vlogeista vaikka itsensä kuvaamiseen kirjaimellisesti koko päivän ajan. Tilaajat ovat tubettajien YouTube-kanavan seuraajia ja tubettajat videoiden tuottajia.

Toimittajan työssäni olen kertonut tarinoita muista ihmisistä ja päätös itsensä framille nostamisesta oli vaikea. Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan ja Vesinainen esittäytyy.

Päätin aloittaa vlogiurani suomalaisille rakkaalla arjen aiheella; näytän teille, miten iltapäiväkahvit keitetään Indonesian Balilla. Kahvinkeiton lomassa kerron teille myyntiedustajan työstäni vesiteknologian parissa.

Lähde mukaan vlogimatkalle ja kerro, mistä aiheista sinä haluaisit kuulla lisää: tanja.harjuniemi@solarwatersolutions.fi.

Kirjoittaja toimii suomalaisen vesiteknologiayrityksen Solar Water Solutionsin myyntiedustajana Bali-Indonesia-alueella. Hän on yrittäjä ja toimittaja, ja jotkut prolaisista saattavat muistaa hänet Pron kehittämisasiantuntijana.