Vesinainen: Tarina suomalaisinnovaation matkasta Indonesiaan | Ammattiliitto Pro

Vesinainen: Tarina suomalaisinnovaation matkasta Indonesiaan

26.8.2019 klo 09:00

”Seitsemän vuotta freelance-yrittäjänä Kaakkois-Aasiassa on ollut huikea matka, mutta nyt on aika siirtyä uusiin haasteisiin”, paljastaa Vesinainen.

vesinainen_myyntiedustajasta_johtajaksi

Vesinaisen tarinaalkoi reilu vuosi sitten, kun aloitin myyntiedustajana suomalaiselle vesiteknologiayritykselle.

Jotta ulkomaalainen yritys voi toimia Indonesiassa, sillä pitää olla paikallinen kumppaniolemassa. Blogissani helmikuussa kerroinkin, että olimme löytäneet kumppanin, Scope Asian, jonka kanssa yhteistyö käynnistyi tiiviisti ja rivakasti.

Scope Asian toimitusjohtajalla ja perustajalla, ja minulla meni lopulta sukset niin hyvin yhteen, että aloitan syyskuussa, tai olen jo pikkuhiljaa aloittanutkin, yrityksen myynti-ja markkinointijohtajana.

Scope Asia on Indonesiassa ja Itä-Timorissa toimiva Go Green -integraattori, jonka liikeideana on tuoda yhteen maailman parhaimpia teknologisia ratkaisuja ja niiden avulla ratkaista kehittyvien maiden kehitys-ja ympäristöongelmia.

Painopisteenämme on juomaveteen ja orgaanisen jätteenkäsittelyyn liittyvät ratkaisut. Edustamme suomalaista vesiteknologiayhtiötä Solar Water Solutionsia ja sveitsiläistä Trunzia, sekä saksalaista Nagaroa, joka on kehittänyt ainutlaatuisen Bioboxin, jonka avulla orgaaninen jäte, kuten ruuantähteet, muunnetaan biokaasuksi ja -lannoitteeksi. Biokaasu voidaan hyödyntää ruuanlaittoon, sillä meillä päin Indonesiassa käytetään LPG-kaasua.

Scope Asia on ensisijaisesti tuontiyritys sekä jakelija-ja huoltokumppani teknologiayrityksille, mutta tuotamme myös markkinapalveluita eurooppalaisille yrityksille, jotka suuntaavat Indonesian markkinoille.

Haluatko kuulla lisää? Lähde mukaan blogimatkalle ja kerro toiveesi: t.harjuniemi@scope-asia.com.

Kirjoittaja toimii Scope Asia Internasionalin myynti-ja markkinointijohtajana Indonesiassa. Hän on yrittäjä ja toimittaja, ja jotkut prolaisista saattavat muistaa hänet Pron kehittämisasiantuntijana.