Palkat | Ammattiliitto Pro

Palkat

Asiantuntijoiden ja esimiesten palkkaus perustuu alan työehtosopimuksen määrittelemään palkkausjärjestelmään.

Palkkausjärjestelmä koostuu

• Työn vaativuuden arvioinnista
  • Henkilökohtaisesta palkanosasta ja mahdollisista työpaikkakohtaisista eristä.

Työehtosopimuksessa on määritelty myös muita työaikaan ja esimerkiksi ylityöhön liittyviä palkanlisiä.

Palkkalaskuri auttaa Pron jäseniä oman palkkatason arvioinnissa. Tiedot perustuvat laajaan jäsentutkimukseen. Palkka-asiat selviävät myös juttelemalla työpaikan luottamusmiehen kanssa tai ottamalla yhteyttä Pron lähimmän aluetoimiston sopimusala-asiamieheen.

Pron jäsenet löytävät lisää tietoa palkkauksesta kirjautumalla omalla jäsennumerolla Proplussaan

Rahoitusalan palkkaus

Rahoitusalalla palkankorotuksista osa jaetaan yleiskorotuksina, osa toimihenkilön ja esimiehen välillä käytävässä palkkakeskustelussa.

Palkkakeskustelu ei ole salatiedettä. Siihen liittyy kuitenkin muodollisia asioita, kuten ennen keskustelua toimitettavat ansiotilastot ja keskustelun yhteydessä täytettävät lomakkeet.

Huolellinen valmistautuminen on palkkakeskustelun a ja o. Valmistautumista, itse keskustelua ja sitä seuraavaa jälkihuoltoa varten Ammattiliitto Pro on laatinut erityisen palkkasivuston. Sivustolta löydät rahoitusalan palkkausjärjestelmän sekä yksityiskohtaiset neuvot ja uusimmat vinkit palkkakeskusteluun.

Pron jäsenet löytävät rahoitusalan palkkasivuston Proplussan sivuilta. Sivuston käyttö edellyttää erillistä kirjautumista.