Kun eläke alkaa | Ammattiliitto Pro

Kun eläke alkaa

Kun siirryt pysyvälle eläkkeelle, jäsenyytesi liitossa ja omassa yhdistyksessäsi päättyy. Pysyvä eläke aiheuttaa muutoksia myös jäseneduissasi. Pysyvä eläke on vanhuuseläke, varhennettu vanhuuseläke, yksilöllinen varhaiseläke tai toistaiseksi voimassa oleva työkyvyttömyyseläke.

Miten ilmoitan liittoon eläkkeelle siirtymisestäni?

Ilmoita muutoksesta muutosilmoituksellaperintäsopimuksen päättymisilmoituksella, sähköpostilla jasenasiat@proliitto.fi tai lähettämällä meille palvelupyynnön. Ilmoituksen saatuamme siirrämme sinut Ammattiliitto Pro Seniorit ry:n jäseneksi. Kuukauden kuluessa ilmoituksestasi saat senioriyhdistyksen jäsenkirjeen ja uuden jäsenkortin. Siirtymävuosi senioriyhdistyksessä on ilmainen.

Ammattiliito Pro Seniorit ry on seniorien oma yhdistys

Senioriyhdistys on eläkkeellä olevien toimihenkilöiden valtakunnallinen etujärjestö, joka edistää jäsentensä sosiaalista asemaa ja turvaa eläke-etuja. Lisäksi yhdistys edistää jäsentensä henkistä ja fyysistä hyvinvointia järjestämällä muun muassa virkistys- ja harrastustoimintaa.

Jäsenmaksu vuonna 2018 senioriyhdistyksessä

Ammattiliitto Pro Seniorit ry:n vuoden 2017 vuosikokouksessa hyväksyttyjen uusien sääntöjen mukaisesti kaikki senioriyhdistyksen jäsenet maksavat jäsenmaksun vuosittain. Vuoden 2018 jäsenmaksu on 10 €/jäsen. Seuraavan vuoden jäsenmaksun suuruus päätetään aina kunkin vuoden vuosikokouksessa. Jäsenmaksulasku lähetetään automaattisesti seniorijäsenille kalenterivuosittain loka-marraskuussa. Laskun maksamatta jättäminen on riittävä ilmoitus jäsenyyden päättymisestä senioriyhdistyksessä.

Maksamalla senioriyhdistyksen jäsenmaksun jäsenyytesi jatkuu vuoden kerrallaan ja näin saat käyttöösi senioriyhdistyksen jäsenedut ja voit osallistua halutessasi paikallisten kerhojen toimintaan.

Osa-aikaeläkkeellä oleva jäsen maksaa jäsenmaksunsa 1,4 % osa-ajan palkasta. Jäsenmaksu on kuitenkin enintään 57 euroa/kk. Eläketulosta ei makseta jäsenmaksua. Jäsenedut ja -palvelut ovat samat kuin muillakin työssä olevilla.

Lisätietoja www.proseniorit.fi sekä https://www.proseniorit.fi/hallitus.