Ammattiliitto Pro on Sodankylän elokuvajuhlien yhteistyökumppani | Ammattiliitto Pro

Ammattiliitto Pro on Sodankylän elokuvajuhlien yhteistyökumppani

27.2.2019 klo 15:38

Ammattiliitto Pro on Sodankylän elokuvajuhlien eli Midnight Sun Film Festivalin yhteistyökumppani. – Olemme iloisia siitä, että voimme tarjota tapahtumaan osallistujille tietoa työelämästä, kertoo puheenjohtaja Jorma Malinen Ammattiliitto Prosta.

Pro Uutiset / Kuva: Antti Sadinmaa

Ammattiliitto Pro on Sodankylän elokuvajuhlien eli Midnight Sun Film Festivalin pääyhteistyökumppani ainoana ammattiliittona.

– Yhteistyö Sodankylän elokuvajuhlien kanssa on yksi hienoimmista yhteistyökumppanuuksistamme. Olemme iloisia siitä, että voimme tarjota tapahtumaan osallistujille tietoa työelämästä, kertoo puheenjohtaja Jorma Malinen Ammattiliitto Prosta.

–  Ammattiliitto Pro on loistava yhteistyökumppani. Jaamme samanlaisen arvomaailman yhteisöllisyydestä ja nuorten työelämään kasvamisesta, jota Ammattiliitto Pro loistavasti toteuttaa, kertoo elokuvajuhlien toiminnanjohtaja Ari Lehtola.

Pro on 12.–16. kesäkuuta 2019 mukana festivaaleilla omalla teltallaan ja järjestää viikon aikana paneelikeskustelun sekä muuta toimintaa.

Prolaiset mukaan festareille

Jäsenlahjana prolaiset näkevät festivaaleilla osan elokuvista ilmaiseksi. Lahjaelokuvat selviävät myöhemmin ohjelman vahvistuessa. Lopullinen lista elokuvista löytyy festivaalialueelta sekä Pron teltalta, josta lipun voi noutaa jäsenkorttia näyttämällä.

– Kannattaa toimia nopeasti, sillä paikat suosituimpiin elokuviin täyttyvät festivaalien aikaan nopeasti, kertoo järjestöasiantuntija Juha Kähärä Ammattiliitto Prosta.

Ammattiliitto Pro hakee omalle teltalleen 5–6 aktiivista pro-talkoolaista.

– Tarjoamme talkoolaisille ruuat ja festaripassit. Talkoolainen sitoutuu päivittäisiin työvuoroihin. Kiinnostuneet voivat olla minuun yhteydessä, kertoo Kähärä.

Sodankylän majoituskapasiteetti on tiukka ja majoittautuminen tapahtuu ryhmämajoituksessa.

Perinteinen elokuvafestari kerää yhteen elokuvan ystävät

Sodankylän elokuvajuhlat on tunnelmaltaan yksi maailman ainutlaatuisimmista festivaaleista ja järjestettiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1986. Keskiyön auringon alla kohtaavat maailman kuuluisimmat elokuvaohjaajat, uuden elokuvan nousevat nimet, kansainvälinen yleisö ja tavallinen kadunmies välittömässä ja lämpimässä ilmapiirissä. Tätä festivaalia leimaa ennen kaikkea rakkaus elokuvaan.

Elokuvia näytetään neljässä esityspaikassa ympäri vuorokauden. Vuorokaudenajalla ei ole merkitystä, aurinko paistaa yhtä kirkkaana astuipa yleisö ulos esityksestä kello neljältä aamulla tai iltapäivällä.

Joka vuosi festivaalilla vierailee myös maailman parhaita uusien elokuvien ohjaajia, elokuvan ammattilaisia Suomesta ja muualta maailmasta.

Lue lisää elokuvajuhlista.

Katso Sodankylän elokuvajuhlien kuulumisia viime vuodelta.