Ammattiliitto Pro uudistaa jäsenrekisterinsä ja kehittää sähköisiä palveluja | Ammattiliitto Pro

Ammattiliitto Pro uudistaa jäsenrekisterinsä ja kehittää sähköisiä palveluja

20.12.2018 klo 10:00

​Ensi vuoden aikana Pro uudistaa jäsenrekisterinsä, jäsenten sähköisen asioinnin sekä liittymislomakkeet. Jäsenille tämä tarkoittaa parempaa palvelua ja tekee jäsenyysasioiden seuraamisesta nykyistä helpompaa.

Pro Uutiset / Lähde: Pron ja Digian tiedote 20.12.2018

Ammattiliitto Pro ja suomalainen ohjelmistoyhtiö Digia allekirjoittivat 15. marraskuuta puitesopimuksen, jonka myötä Digia toimittaa Prolle uuden jäsentietojärjestelmän. Järjestelmätoimituksen lisäksi sopimus kattaa myös muun muassa sähköisen asioinnin ja palvelupyyntöjen hallinnan uudistamisen sekä liittymislomakkeiden uudistamisen.

Projekti käynnistyi heti marraskuussa ja jäsenrekisteri vaihtuu vuoden 2019 alkupuoliskolla. Sähköisiä palveluita uudistetaan vaiheittain jäsenrekisteriuudistuksen jälkeen.

– Jäsenille rekisterin uudistaminen tapahtuu varsin huomaamatta. Sen sijaan uusi rekisteri mahdollistaa jäsenille parempia palveluja sekä mahdollisuuden seurata jäsenyysasioita ja jäsenmaksuja nykyistä helpommin, viestintäjohtaja Jaana Aaltonen Ammattiliitto Prosta kertoo.

Aaltonen kannustaa jokaista prolaista tarkistamaan Proplussan kautta omat jäsentietonsa niin, että uuteen rekisteriin päivittyvät ajan tasalla olevat tiedot.

Parempaa palvelua jäsenille

Pron tavoitteena on ensisijaisesti kehittää toimintaansa jäsentensä näkökulmasta käsin. Kehitystyössä tärkeinä periaatteina ovat jäsenen itsepalvelun lisääminen ja eri sidosryhmien asiakaskokemuksen parantaminen.

– Näihin tavoitteisiin pääsemme hyödyntämällä palvelumuotoilua sekä Digian vahvaa kokemusta sähköisten asiointipalveluiden toteuttamisesta, viestintäjohtaja kommentoi.

Liiton työntekijöille uudistus näkyy kehittyneenä jäsentietoon pohjautuvana toiminnanohjausjärjestelmänä, joka helpottaa huomattavasti käsittelyn rutiineja.

– Digia kykeni tarjoamaan järjestelmän, joka on helppo ottaa käyttöön ja voidaan integroida muihin järjestelmiin kustannustehokkaasti ja nopeasti. Saamme kokonaisjärjestelmän uudistuksen yhden toimittajan kautta koordinoidusti, Aaltonen lisää.

Digia jatkaa pitkäaikaista yhteistyötään Ammattiliitto Pron kanssa.

– Digian ammattiliitto-osaamisen lisäksi Pro pääsee hyödyntämään ammattitaitoamme esimerkiksi integraatioissa ja digitaalisten palveluiden rakentamisessa, kommentoi Digian Järjestöt-yksikön johtaja Arja Uutela-Komulainen.