Artisti maksaa – ainakin bändin palkat | Ammattiliitto Pro

Artisti maksaa – ainakin bändin palkat

20.5.2016 klo 15:39

Sen tietää Maija Vilkkumaa, jonka keikkabussiin Pro-lehti hyppää. Vastailmestyneessä lehdessä treenataan reisiä ja työnhakua sekä selvitetään, miten työmarkkinaneuvotteluissa päästään maaliin.

Ammatissa Pro -lehti

Miltä laulajasta ja lauluntekijästä tuntuu, kun suosio ja onnistuminen mitataan jatkuvasti reaaliajassa klikkauksina? Maija Vilkkumaa on palannut pitkältä tauolta kiertueelle ja pohtii Pro-lehdessä musiikkibisneksen uusia ja vanhoja lainalaisuuksia. Jutun yhteydessä valokuvaaja Markus Sommersin upeat kuvat tavoittavat takahuoneen tunnelman.

Menestystä mitataan grammoinakin. Tapaamme sijoitusneuvoja Venla Rädyn, joka pukeutuu vapaa-aikanaan bikineihin ja treenaa täysillä fitness-kisoihin. Räty kertoo Pro-lehdessä, miten harrastus alkoi ja kuinka Bull Mentula  vaikutti tapahtumiin. Rädyn hyviä treenivinkkejä voit katsoa myös ProTv:stä.

Pro-lehti kurkistaa myös myös toisenlaiseen finanssisalan vaatekaappiin ja selvittää, miten perinteikkäällä alalla yleensä pukeudutaan töihin.

Työministeri Jari Lindstömiltä kysymme suoran kysymyksen: Voitko luvata, ettei palkansaajia kuseteta?

Kiky sitä ja kiky tätä – miten työehtosopimusneuvotteluissa ikinä on päästy mistään sopuun? Pro-lehti haastatteli kokenutta työmarkkinaneuvottelijaa.

Pro-lehti kertoo myös miten saa aikuiskoulutustukea ja kuinka somesta löytyy duunia.