Haussa Vuoden välkky | Ammattiliitto Pro

Haussa Vuoden välkky

7.9.2017 klo 16:23

Välkähtikö teillä tai kaverilla? Vuoden Välkky -palkinto etsii ja tuo esiin ammattiyhdistystoimintaa kehittäviä ideoita.

Pro Uutiset/TSJ Opintokeskus

Vuoden välkky-palkinto voi olla uusi idea, erinomaista jäsenpalvelua tai toimintaa, joka on edistänyt yhdistyksen kehittymistä ja vaikuttavuutta. Hyvät väläykset lisäävät jäsenten yhteenkuuluvuutta tai tuova ammattiyhdistystoiminnan merkitystä esiin.

Etsimme akavalaiseen tai STTK-laiseen yhdistykseen kuuluvaa aktiivia tai aktiivien ryhmää, jonka panos yhdistyksen kehittämiseksi on tehnyt sinuun niin suuren vaikutuksen, että haluaisit hänen/heidän tulevan ansioistaan palkituksi. Myös liiton työntekijät voivat tehdä ehdotuksia. Ehdotukseksi riittää yksittäinenkin asia, tapahtuma tai toimintatapa, jos se on muuttanut ja edistänyt yhdistyksen toimintaa.

Ehdokkaat julkaistaan TJS Opintokeskuksen verkkosivuilla marraskuun ajan ja kaikkien akavalaisten ja STTK:laisten yhdistysten jäsenet voivat käydä äänestämässä omaa suosikkiaan. Palkintokategorioita on siten kaksi: yleisöäänestyksen voittaja sekä Toimihenkilöjärjestöjen Sivistysliiton (TJS) hallituksen valitsema. Voittajat julkaistaan joulukuussa.

Tee oma ehdotuksesi palkinnon saajaksi TJS:n kulttuurisihteeri Inka Ukkolalle, inka.ukkola(at)tjs-opintokeskus.fi, syyskuun loppuun mennessä. Muistathan perustella ehdotuksesi.

Toimihenkilöjärjestöjen Sivistysliiton jäseniä ovat Akava ja STTK.

Aikaisemmin voitokkaita ideoita

2016 – opiskelijoille suunnattu Rekry-bussi sekä yleisöäänestyksen voittajana jäsenten ammatilliseen kehittymiseen ja vertaistukeen perustuva ”olohuone”
2015 – kaksi palkittua: Yt-café -tilaisuudet sekä verkostomaisen ja verkossa toimivan jaostotoiminnan luominen. Yleisöäänestyksen suosikki palkittiin yhteenkuuluvuuden ja jäsenpalvelujen kehittämisestä.
2014 – räätälöidyt yt-koulutukset, yleisöäänestyksen palkinto OPRY:n luottamusmiesryhmän yhteistoiminnalle