Jäsenmaksu pysyy ennallaan | Ammattiliitto Pro

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pron jäsenmaksu pysyy entisellään ja on 1,25 prosenttia veronalaisesta palkkatulosta tai enintään 49 euroa kuukaudessa vuonna 2020. Jäsenmaksu sisältää liiton, työttömyyskassan ja yhdistysten maksut. Työttömyyskassamaksun osuus jäsenmaksusta on 7,5 euroa. Jäsenmaksua eivät maksa senioriyhdistyksen tai liiton opiskelijayhdistyksen jäsenet.

Pron toiminta kestävällä pohjalla

Pron talous on alijäämäinen vuonna 2020, mutta varsinainen toiminta pysyy kuitenkin kestävällä pohjalla. Taloussuunnitelmassa on varauduttu muutamaan suureen kokonaisuuteen.

– Jäsenhankinta nostetaan entistä enemmän liiton toiminnan keskiöön. Lisäksi järjestämme ensi vuonna edustajistovaalit ensimmäisen kerran viiden sektorin hallinnolla, talous- ja hallintojohtaja Jani Salenius kertoo.

Varsinaisen toiminnan lisäksi Pro investoi vuonna 2020 Majvikin energiatehokkuushankkeeseen ja allasalueen suunnitteluun sekä liiton ja työttömyyskassan uusiin toimitiloihin.

– Pro on myynyt omistamansa Ruoholahden toimitilat ja tehnyt vuokrasopimuksen Kalasatamassa sijaitsevista toimitiloista. Toimitilojen muutto edellyttää investointeja, Salenius täsmentää.

Pron edustajisto kokoontuu Majvikissa 15.–16.11.2019.