Keskustelua koronan kurittamasta kulttuurialasta | Ammattiliitto Pro

Keskustelua koronan kurittamasta kulttuurialasta

9.6.2020 klo 11:00

​Sodankylän elokuvajuhlat järjestetään tänä vuonna virtuaalisesti Sodankylä ikuisesti -tapahtumana 10.–14.6.2020. Ammattiliitto Pro on elokuvajuhlien yhteistyökumppani kolmella nimikkoelokuvalla ja keskustelutilaisuudella, joka esitetään perjantaina 12. kesäkuuta kello 17.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro on Sodankylän elokuvajuhlien yhteistyökumppani. Taiteen piinkovat ammattilaiset ja Sodankylän elokuvajuhlilta tutut henkilöt keskustelevat siitä, miten monin tavoin koronaepidemian aiheuttamat rajoitukset kurittavat kulttuurialaa perjantaina 12. kesäkuuta kello 17.

Työ ja toimeentulo taiteen ja tapahtumien kentällä -paneelikeskustelussa ovat mukana näyttelijä-ohjaaja Heikki Kujanpää, muusikko Markus Nordenstreng, tapahtumajärjestäjä ja tuottaja Vesa Ristimäki ja Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen. Keskustelua johtaa toimittaja ja tuottaja Iida Simes.

Taiteen tekijöiden lisäksi tilanne vaikuttaa laajasti taiteen ja tapahtumien alalla työskenteleviin ihmisiin. Ammattiliitto Pro paitsi tukee jäseniään vaikeassa tilanteessa, myös käy keskustelua elinkeinoelämän ja valtion johdon kanssa taatakseen paremmat edellytykset jäsentensä toimeentulolle.

Lue lisää paneelikeskustelusta. Samalla voit osallistua kilpailuun, josta voit voittaa lippuja ensi vuoden elokuvafestivaaleille, risteilylahjakortteja sekä Levi Hotel Span lahjakortteja.

Paneelikeskustelun voit katsoa myöhemmin myös ProTV:stä.

Katso Pron kolme nimikkoelokuvaa

Festivaalitunnelmaan pääset katsomalla Ammattiliitto Pron kolmen nimikkoelokuvan sarjan: islantilaisohjaaja Benedikt Erlingsson Nainen sotajalalla sekä Aki Kaurismäen elokuvat Mies vailla menneisyyttä ja Kauas pilvet karkaavat.

Nainen sotajalalla on palkittu elokuva 48-vuotiaasta naisesta, joka ottaa lain omin käsiinsä suojellakseen ympäristöä. Elokuva käsittelee nokkelasti suuria poliittisia kysymyksiä. Katso elokuva torstaina 11. kesäkuuta kello 18.

Mies vailla menneisyyttä on elokuva miehestä, joka menettää muistinsa ja saa avun konttikylän asukkailta, joilla ei ole rahaa mutta on sitäkin enemmän sydäntä. Katso elokuva lauantaina 13. kesäkuuta kello 17.

Kauas pilvet karkaavat on haikea komedia työttömäksi joutuneen avioparin sitkeästä uskosta parempaan. Katso elokuva perjantaina 12. kesäkuuta kello 22

Näin pääset katsomaan elokuvat
Kirjaudu scope.msfilmfestival.fi -sivustolle sähköpostiosoitteellasi ja luo ensimmäisellä kirjautumiskerralla haluamasi salasana. Näiden tietojen avulla pääset kirjautumaan sivustolle myös jatkossa.
Klikkaamalla elokuvan julistekuvaa, pääset vuokraamaan kyseisen elokuvan luottokorttia käyttäen. Vuokraushinta lukee elokuvan tiedoissa, hinnat ovat 4–6 euroa kappale. Elokuvien lisäksi löydät sivustolta aamukeskustelut, jotka ovat vapaasti katsottavissa. Myynnissä on myös erikoishintaisia lippupaketteja.
Pron keskustelutilaisuus ja nimikkoelokuvat ovat maksuttomia lukuun ottamatta Nainen sotajalalla -elokuvaa.
Elokuva tai aamukeskustelu on katsottavissa ohjelmakartassa ilmoitetusta hetkestä viiden (5) päivän ajan. Katselun voi keskeyttää ja kyseisen elokuvan voi katsoa loppuun 30 tunnin ajan aloitushetkestä. Elokuvien tekstitysvaihtoehdot löytyvät katseluikkunan alareunasta CC-merkitystä kuvakkeesta. Osassa elokuvista on suomenkielinen tekstitys, osa on tekstitetty englanniksi.
Lue lisää lipuista ja katselualustasta.