Kotisiivous on Pron uusi jäsenetu | Ammattiliitto Pro

Kotisiivous on Pron uusi jäsenetu

3.12.2019 klo 08:15

Pro haluaa tarjota arkea helpottavia jäsenetuja. Tammikuun 2020 alusta lähtien prolaiset saavat alennusta kotisiivouksesta Koti Puhtaaksi Oy:ltä.

pron_uusi_jasenpalvelu_kotisiivousetu

Pro Uutiset

Pro haluaa tukea työn ja vapaa-ajan yhteensovittamista arkea helpottavilla jäseneduilla. Siivouspalveluiden jatkuva tai kertaluonteinen ostaminen ammattilaiselta on yksi keino vapauttaa aikaa ja tuoda helpotusta ajanhallintaan eri elämäntilanteissa. Tammikuun 2020 alusta lähtien prolaiset saavat jäsenetuna alennusta kotisiivouksesta ja ikkunanpesusta Koti Puhtaaksi Oy:ltä, joka on tunnettu ja palkittu työn laadusta ja vastuullisuudestaan.

– Koti Puhtaaksi jakaa kanssamme samoja arvoja, kuten työntekijöistä huolehtimisen tärkeyden. Yritys on panostanut etenkin työturvallisuuteen ja pärjännyt hienosti työhyvinvointitutkimuksissa, Pron jäsenpalvelupäällikkö Sirpa Lappi sanoo.

Ammattiylpeys kantaa

Siivoojan tilaa useimmiten ruuhkavuosia elävä lapsiperhe tai ikäihminen, mutta yksin asuvat nuoret ovat koko ajan kasvavaa asiakaskuntaa, Koti Puhtaaksi Oy:n perustaja, markkinointipäällikkö Henri Haho sanoo. Hahon mukaan asiakkaat ovat kiinnostuneita työn laadun lisäksi yhä enemmän siitä, minkälaiselta yritykseltä he palvelun ostavat, ja miten sen työntekijöitä kohdellaan.

Haho ja hänen vaimonsa Saana Tyni lähtivät alun perin yrittäjiksi rakentamaan itselleen hyvää työpaikkaa. He halusivat myös nostaa siivousalan ja -työn arvostusta tekemällä asiat hyvin. Hahon puheessa toistuvat sanat empatia ja välittäminen. Hän haluaa olla kuunteleva ja välittävä työnantaja ja yrittäjä. Millainen sitten on hyvä työpaikka ja tyytyväinen työyhteisö?

– Siellä on tasa-arvoiset, hyvinvoivat työntekijät, jotka kokevat, että heitä kuunnellaan, tuntevat, että heidän mielipiteillään on merkitystä, ja että he ovat aidosti osa yritystä ja päätöksentekoa.

Koti Puhtaaksi Oy palkitsemisjärjestelmät ovat tasa-arvoisia, kaikilla on samat edut ja muun muassa oikeus ostaa yrityksen osakkeita edulliseen hintaan. Myös johtajilla pysyy moppi kädessä.

– Olin juuri viime viikolla mukana suursiivouksessa ja teen edelleen myös myyntityötä, Haho sanoo.

Arvojen mukaista työtä

Kahdeksassa vuodessa Koti Puhtaaksi on kasvanut pienestä perheyrityksestä 203 siivousalan ammattilaista työllistäväksi osakeyhtiöksi, joka toimii pääkaupunkiseudulla, Pirkanmaalla ja Turun seudulla ja on laajentumassa keväällä 2020 Ouluun ja myöhemmin Jyväskylään, Kuopioon ja Lahteen. Yritys on palkittu muun muassa Suomen parhaaksi työpaikaksi ja saanut laatusertifikaatin palvelunsa laadusta.

– Kun työntekijä on meillä ykkönen, hän nostaa sitten asiakkaan ykköseksi, Henri Haho tiivistää.

Alan yleisestä käytännöstä poiketen Koti Puhtaaksi Oy:n siivoajat toimivat pareittain. Se on turvallisempaa ja mukavampaa. Haho ja Tyni tapaavat jokaisen työntekijän vähintään kerran kuussa eri toimipisteiden yhteisissä palavereissa, jossa selvitetään ihmisten toiveet ja kehitysehdotukset.

– Jotkut asiat voidaan toteuttaa heti. Jos esimerkiksi joku haluaa toisenlaiset siivoushanskat, ne hankitaan.

Vastuullisuus tarkoittaa myös ympäristöstä huolehtimista.  Koti Puhtaaksi käyttää ympäristöystävällisiä siivousaineita, joita annostellaan aina oikea määrä. 203 henkilön yrityksessä on käytössä vain 13 autoa.

– Kun siivousvälineet säilytetään asiakkaan luona, niiden kuljettamiseen ei tarvita autoa. Säästyy rahaa ja energiaa.

Lue lisää ja tilaa kotisiivous Pron jäsenetuhintaan täältä.

Koti Puhtaaksi Oy

Vuonna 2011 perustettu Koti Puhtaaksi Oy on palkittu Pirkanmaan vuoden työnantajaksi 2018, Suomen parhaaksi työpaikaksi ja Euroopan parhaaksi siivousalan työpaikaksi 2019, Vuoden kotityöpalveluyritykseksi 2017 sekä saanut laatusertifikaatin palvelunsa laadusta. Saana Tyni on valittu puhtausalan vuoden esimieheksi ja vuoden 2019 Future CEO -palkinnolla merkittävän kasvun sekä asiakkaiden ja henkilökunnan sitoutumisen saavuttamisessa.