Kunnon työn päivänä juhlitaan iloa | Ammattiliitto Pro

Kunnon työn päivänä juhlitaan iloa

6.10.2016 klo 15:31

Huomenna perjantaina 7. lokakuuta vietetään Kunnon työn päivää. Suomessa palkansaajajärjestöt haluavat korostaa työpaikan ilmapiirin merkitystä työntekijöiden hyvinvoinnille. Päivää vietetään yli 60 maassa, koska meistä jokainen ansaitsee ihmisarvoisen työn ja hyvän työelämän.

Maailmanlaajuista Kunnon työn päivää vietetään yhdeksättä kertaa huomenna 7. lokakuuta yli 60 maassa, koska meistä jokainen ansaitsee ihmisarvoisen työn ja hyvän työelämän.

Suomessa vuoden 2016 teemana on ilo. Nauru tuo hyvää mieltä koko työyhteisöön ja lisää tutkitusti jaksamista, hyvinvointia, työn tuottavuutta sekä pidentää uraa.

Keskusjärjestöt ja SASK antavat Kunnon työn päivän some-sivuilla vinkkejä työn ilon löytämiseen. Järjestöt myös kannustavat työyhteisöjä tekemään lokakuun 7. päivästä yhteishenkeä vahvistavan vuosittaisen perinteen esimerkiksi yleisen kahvihetken merkeissä.

Katso lisää Facebookista www.facebook.com/kunnontyo,  Twitterissä ja Instagramissa @kunnontyo sekä #kunnontyönpäivä.

Seminaari tuotantoketjujen läpinäkyvyydestä

Kunnon työn päivänä perjantaina 7.10. järjestetään Puhtaat vaatteet -verkoston avoin seminaari tuotantoketjujen läpinäkyvyydestä tekstiili- ja kenkäteollisuudessa Helsingin Hakaniemessä kello 9.30 alkaen. Tilaisuuteen on vapaa pääsy, mutta tarjoilujen puolesta pyydämme ilmoittautumaan etukäteen.

Puhtaat vaatteet -verkosto pyrkii parantamaan vaatetusteollisuuden työntekijöiden oloja osana kansainvälistä Clean Clothes -kampanjaa. Suomessa verkostoon kuuluvat SASK, Eetti ry sekä ammattiliitot Pro, PAM ja TEAM.

Narinkkatorilla sanotaan stop epävarmoille työsuhteille

Pätkätyöt, nollatuntityöt, osa-aikaisuus, ketjuttaminen ja vuokratyö puhuttavat jatkuvasti. Kunnon työn päivänä ympäri maailmaa halutaan kiinnittää huomio siihen tosiseikkaan, että liian moni työntekijä työskentelee epävarmassa työsuhteessa eikä tule toimeen omalla palkallaan.

Ammattiliitto Pro ja muut ammattiliitot tarjoavat perjantaina kello 15 eteenpäin Helsingin Narinkkatorilla tietoa työelämästä, pätkämakkaraa ja kahvia. Keräämme myös nimiä lakialoitteeseen, joka mahdollistaa vapaamman kouluttautumisen työttömyyden aikana. Katso Teollisuuden palkansaajien tapahtuma Facebookista.

Katso lisää kuvia tapahtumasta Teollisuuden palkansaajien Instagramista.

Osallistu arvontaan Pron Facebookissa

Osallistu Facebookissa, voita sammutuspeite

Seuraa Pron Facebookia, ja kerro kommentoimalla tätä kuvaa, mikä sinulle tuottaa töissä iloa. Vastausaikaa on kunnon työn päivän päättymiseen, 7.10. klo 23:59, asti. Arvomme kaikkien vastanneiden kesken Ivana Helsinki -designsammutuspeitteen.

Voittajalle ilmoitetaan Facebookin yksityisviestillä ja vastaamalla kuvan voittokommenttiin. Pro maksaa palkinnon postittamisesta koituvat postikulut kotimaahan.