Mikä on sinun vastuullinen valintasi? | Ammattiliitto Pro

Mikä on sinun vastuullinen valintasi?

6.3.2017 klo 12:53

Pro ja muut kemianteollisuuden järjestöt haastavat sinut kertomaan oman vastuullisen valintasi somessa #vastuullinenvalintani @proliitto Responsible Care -ohjelman 25-vuotisjuhlavuonna.

Vastuullisuus on valinta - Responsible Care 25 vuotta Suomessa

Vuonna 2017 vietetään Responsible Care -ohjelman 25-vuotisjuhlaa. Vuoden aikana tehdään kemianteollisuuden ja sen ammattilaisten osaamista ja vastuullisuustyötä sekä sen tuloksia näkyväksi. Juhlavuoden teemana ovat vastuulliset valinnat.

Me kemianteollisuudessa ja Prossa uskomme, että vastuullisuus on valinta. Se on valintoja joka päivä – ammattilaisena työssämme, kuluttajana arjessa ja yhteisön jäsenenä kotonamme. Valitsenko oikeat suojavarusteet, työskentelenkö ohjeiden mukaan? Valitsenko kuuntelemisen ja yhdessä kehittämisen? Valitsenko yhteistyökumppanin, joka toimii eettisesti. Samoin vapaa-aikaan liittyy valintoja.

Vastuullisuus on suuria ja pieniä tekoja, jotka täytyy tehdä joka päivä uudelleen. Mikä on sinun vastuullisuusvalintasi – tai tekosi tänään? Tai mitkä teot luovat kestävää tulevaisuutta? Mitä voimme tehdä yhdessä?

Juhlavuotta vietetään yhteistyössä alan yritysten sekä Kemianteollisuus ry:n, TEAM Teollisuusalojen ammattiliitto ry:n, Ammattiliitto Pro ja Ylemmät Toimihenkilöt YTN ry:n kanssa. Yhteinen ohjelma kattaa koko vuoden. Haastamme sinut mukaan kertomaan oman vastuullisen valintansa somessa.  Muista lisätä mukaan #vastuullinenvalintani @proliitto.

Lue lisää kemianteollisuuden Responsible Care -ohjelmasta ja sen tuloksista. Mukana on yli 60 maata ympäri maailmaa. Suomessa ohjelmaan on sitoutunut 95 yritystä, jotka edustavat noin 80 % kemianteollisuuden tuotannosta ja noin 60 % henkilöstöstä Suomessa.