Näin nujerrat nettikiusaajan | Ammattiliitto Pro

Näin nujerrat nettikiusaajan

7.3.2011 klo 13:42

Hae ajoissa paikkasi auringossa, maaliskuun Pro esittelee kesän lomapaikat.

Teksti Pro Uutiset/Pirjo Salmela

Työkaveri suputtaa ilkeyksiä Facebookissa – onko yrityksissä laadittu sääntöjä sosiaalisen median käyttöön? Lue uusin Ammatissa Pro -lehti.

Ihmislähtöisyys ja luotettavuus ovat lähes kaikkien yritysten mainostamia arvoja. Toimihenkilöistä harva kuitenkaan uskoo yritysten toimivan arvojensa mukaan. Miten työ sujuu, kun omat ja yrityksen arvot ovat ristiriidassa?

Merkittävä ennakkopäätös. Stora Enson toimihenkilöt saivat tulospalkkionsa lakituvasta. Oikeusprosessin käynnisti Toimihenkilöunioni neljä vuotta sitten. Netistä voit lukea myös Stora Enson luottamusmiesrenkaan vetäjän Ari Kuisminin haastattelun, kuinka oikeussavottaan lähdettiin suo, kuokka ja Jussi -asenteella.

Virolainen 25-vuotias ihmettelee nuorten ja nälkäisten uravauhtia. Pankissa työskentelevä Maarika Leets kertoo näköalapaikalta, miten maassa siirryttiin euroon ja millaista on virolainen työelämä.

Lue myös, miksi työajallakin kannattaa lähteä koulunpenkille. Esimerkkimme tulee Espoosta.

Lisäksi kotiin tulevan lehden välissä postitetaan kahdeksansivuinen Pron lomaviikkojen haku-liite.

Lehden näköisversio löytyy jäsensivuilla.

Muuta aiheeseen liittyvää

Voittajana on helpompi hymyillä: Vaikka tulospalkkiokiista vei kolmisen vuotta Ari Kuisminin elämästä, Stora Enson luottamusmiesrenkaan vetäjä uskoo yhä kyseenalaistamisen voimaan.