Nälkäpäivä lainaa Pron verkkosivut | Ammattiliitto Pro

auta_myanmarista_vakivaltaa_paenneita_-_lahjoita

Pro Uutiset / Video: Suomen Punainen Risti

Pro on mukana Punaisen Ristin #SPRTakeover-kampanjassa Nälkäpäivän ajan 20.–22. syyskuuta. Nälkäpäivänä kerätään sitomattomia varoja sotien ja luonnonkatastrofien uhreille.

Juuri nyt Nälkäpäivän lahjoituksia tarvitaan erityisesti Suomen Punaisen Ristin kenttäsairaalassa Bangladeshissa, minne lähes miljoona ihmistä on paennut väkivaltaisuuksia Myanmarista. Ympäri vuorokauden auki olevassa sairaalassa hoidetaan erityisesti vaikeita synnytyksiä ja tehdään vaativia leikkauksia.

Suomessa Nälkäpäivään lahjoitetuilla varoilla autetaan tulipalon uhreja ja ylläpidetään valmiutta auttaa onnettomuuksissa. Vuonna 2017 Punainen Risti auttoi 121 tulipalotapauksessa ympäri Suomen.

Katastrofirahaston varoja käytetään myös Vapaaehtoisen pelastuspalvelun auttamisvalmiuteen. Vapaaehtoiset auttavat viranomaisia kadonneiden etsinnöissä ja suurissa onnettomuuksissa.

Mikä on #SPRTakeover?

Pron verkkosivuille tulevat ihmiset kohtaavat Punaisen Ristin Nälkäpäivä-ilmoituksen, jossa tarjotaan mahdollisuutta osallistua keräykseen digitaalisen keräyslippaan kautta. Vierailija voi tehdä lahjoituksen tai jatkaa helposti sivustolle.