Nenäpäivän tuotoilla tehdään hyvää | Ammattiliitto Pro

Nenäpäivän tuotoilla tehdään hyvää

13.11.2018 klo 09:31

Prolaiset keräsivät Nenäpäivänä huikean 58 927 euron potin, jolla autetaan kaikkein heikoimmassa asemassa olevia lapsia. Myös Pro on Stage -tapahtumasta jäänyt ruoka lahjoitettiin vailla vakituista asuntoa oleville.

Pro Uutiset / Kuva: Yle TV2:n Nenäpäivä-lähetys

Ammattiliitto Pron yhdistykset ja prolaiset keräsivät yhdessä syksyn aikana varoja Nenäpäivä-keräykseen. Keräyspotti tuotti yhteensä 58 927 euroa, Pron puheenjohtaja Jorma Malinen kertoo.

– On todella mahtavaa, että prolaiset lähtivät mukaan tekemään hyväntekeväisyyttä. Halusimme porukalla tehdä hyviä asioita ja kerätä rahaa niille lapsille, jotka apua oikeasti tarvitsevat. Suuri kiitos siis kaikille keräykseen sekä huikeaan Pro on Stage -tapahtumaan osallistuneille, Malinen kiittää.

Pro on Stage -tapahtumassa palkittiin kaksi eniten varoja kerännyttä prolaista yhdistystä. Suurista yhdistyksistä Lentoalojen toimihenkilöt Pro ry lahjoitti 1 745 euroa ja pienistä yhdistyksistä Viestinnän Pro ry 1 258 euroa.

Malinen heittää haasteen muille ammattiliitoille, yrityksille ja järjestöille.

– Yhdessä voimme tehdä enemmän, hän kertoo.

Nenäpäivään mennessä keräys tuotti huikeat 2,3 miljoonaa euroa ja Pron keräys oli yhteistyökumppaneista suurin. Keräys jatkuu vuoden loppuun saakka.

Nenäpäivän varoilla tuetaan lapsia

Tänä vuonna Nenäpäivä auttaa lapsia 17 maassa Afrikassa, Aasiassa ja Etelä-Amerikassa.

Suomalaisten lahjoitusten ansiosta Nenäpäivä on vuosien saatossa auttanut miljoonia lapsia. Nenäpäivässä mukana olevat järjestöt työskentelevät, jotta kaikkein heikoimmassa asemassa olevilla lapsilla olisi mahdollisuus hyvään elämään. Työllä on saatu aikaan kestäviä tuloksia, joista hyötyvät lapset, perheet sekä heitä ympäröivät yhteisöt.

Nenäpäivän lahjoitukset ovat myös mahdollistaneet sen, että yli miljoona ihmistä on saanut tietoa ja taitoja ravinnosta. Keräystuotolla järjestöt edistävät lasten koulutusta, turvaa, terveyttä ja ravinnonsaantia.

Pro on Stage -tapahtuman ruuat vailla vakituista asuntoa oleville

Ammattiliitto Pron jäsenpalvelupäällikkö Sirpa Lappi kertoo, että Pro on Stage -tapahtumasta yli jääneet ruuat lahjoitettiin vailla vakituista asuntoa olevien kahteen asuntolaan.