Nimityksiä Ammattiliitto Pron yhteiskuntavaikuttamiseen | Ammattiliitto Pro

Nimityksiä Ammattiliitto Pron yhteiskuntavaikuttamiseen

30.1.2020 klo 16:12

Ammattiliitto Pro on valinnut Tiina Rytkyn yhteiskuntasuhteiden asiantuntijaksi ja Ozan Yanarin elinkeino- ja talouspoliittiseksi asiantuntijaksi.

Pro Uutiset

Tiina Rytky on valittu yhteiskuntasuhteiden asiantuntijaksi vakinaiseen työsuhteeseen Ammattiliitto Prohon. Hän aloitti tehtävässään määräaikaisena syyskuussa 2019. Rytkyn vastuulla on liiton yleisen yhteiskuntavaikuttamisen lisäksi energiaan, ilmastoon, liikenteeseen ja teollisuuspolitiikkaan liittyvät kysymykset. Rytky on koulutukseltaan tradenomi ja yhteiskuntatieteiden ylioppilas. Ennen Ammattiliitto Prota hän on työskennellyt monipuolisissa viestinnän ja yhteiskuntavaikuttamisen tehtävissä energia-, logistiikka- ja vakuutusaloilla.

Ozan Yanar on valittu elinkeino- ja talouspoliittisen asiantuntijan määräaikaiseen työsuhteeseen. Yanar on koulutukseltaan valtiotieteiden kandidaatti. Hän on toiminut aiemmin kansanedustajana ja eduskunnan valtiovarainvaliokunnassa vihreiden valiokuntavastaavana. Lisäksi Yanar on tehnyt taloustieteellistä tutkimusta Palkansaajien tutkimuslaitoksella, SAK:ssa, työ- ja elinkeinoministeriössä sekä Helsingin kaupungin työllisyystiimissä. Hän toimii kaupunginhallituksen jäsenenä ja kaupunginvaltuutettuna Helsingissä. Yanar aloittaa työskentelynsä Ammattiliitto Prossa 1.3.2020.

Yhteiskuntavaikuttamisen toimintoa johtaa viestintäjohtaja Jaana Aaltonen.