Oulun prolaiset: ”Tessit ovat Suomen paras työelämäinnovaatio” | Ammattiliitto Pro

Oulun prolaiset: ”Tessit ovat Suomen paras työelämäinnovaatio”

16.11.2017 klo 17:54

Kysyimme Oulun prolaisilta, mikä on itsenäisen Suomen paras työelämäinnovaatio. Äänestä sinäkin marraskuun loppuun mennessä ja voit voittaa jopon tai matkalahjakortin.

Oulun prolaiset äänestivät tiistaina 14. marraskuuta Suomen parasta työelämäinnovaatiota Ammattiliitto Pron Suunta ylös -tilaisuudessa.

Suosituin oli tes

Suosituimmaksi itsenäisen Suomen työelämäinnovaatioksi valikoitui yleissitovat työehtosopimukset, jotka saivat 26,6 prosenttia äänistä.  Vuosilomat saivat viidenneksen äänistä ja noin 13 prosentin potin keräsivät 40 tunnin viikkotyöaika, sukupuolten välisen palkkaeron kaventaminen sekä työeläke. Palkallinen vanhempainvapaa ja ansiosidonnainen päiväraha keräsivät kumpikin hieman päälle kuusi prosenttia äänistä.

Kysyimme oululaisilta, oliko valinta helppo ja mikä työelämäinnovaatio oli ylitse muiden.

Oululainen Janne Lindström ja Pron asiamies Taisto Palola pohtivat parasta työelämäinnovaatiota.

- Valinta oli helppo ja se oli yleissitovat työehtosopimukset. Ne takaavat saman alan työntekijöille samat oikeudet, kertoo Janne Lindström. Oulun sopimusala-asiamies Taisto Palola oli samaa mieltä.

Elina Kassinen oli myös tessien kannalla.

- Paljon oli hyviä vaihtoehtoja, mutta valitsin yleissitovat työehtosopimukset. Kun jokaiseen alalla työskentelevään toimihenkilöön sovelletaan samaa työehtosopimusta, on asioista helpompi sopia, kertoo Elisa Kassinen.

Äänestä Suomen parasta työelämäinnovaatiota marraskuun loppuun mennessä

Suomen juhlavuoden kunniaksi Ammattiliitto Pro järjestää äänestyksen parhaasta työelämäinnovaatiosta. Itsenäisyytemme aikana Suomessa on otettu käyttöön lukuisia työelämään liittyviä sosiaalisia innovaatioita, jotka ovat osaltaan olleet rakentamassa maastamme maailman kärkeen kuuluvaa hyvinvointivaltiota. Äänestä mielestäsi tärkeintä innovaatiota tai ehdota omaa vaihtoehtoa ja voit voittaa 500 euron matkalahjakortin. Äänestys päättyy 30.11.2017 ja äänestyksen voittanut vaihtoehto julkaistaan joulukuussa 2017. Palkinnon voittaneille ilmoitetaan erikseen.

Siirry äänestämään tästä.

Suunta ylös -kiertue jatkuu vielä Turkuun, Poriin ja Seinäjoelle. Katso lisää tapahtumakalenteristamme.