”Perheemme loma Nuorisokeskus Anjalassa” | Ammattiliitto Pro

”Perheemme loma Nuorisokeskus Anjalassa”

23.7.2018 klo 14:27

Prolaiset saavat ilmaiseksi käyttöönsä hostellikortin tarjoamia etuja ympäri Suomen. Pron jäsen Virve Poikolainen kävi perheineen vierailemassa Kouvolan Nuorisokeskus Anjalassa.

Pro Uutiset / Kuvat: Virve Poikolainen

Prolainen Virve Poikolainen on yksi Hostellijärjestön tämän kesän järjestöreissaajista, jotka majoittuvat matkallaan Hostellijärjestön hostelleissa ja saavat majoituksen alennettuun hintaan.

Virve vietti lomansa perheineen Kouvolassa, Nuorisokeskus Anjalassa. Hän kertoo perheen lomasta omin sanoin:

Matkakertomus: Perheemme loma Nuorisokeskus Anjalassa

Lähdimme reissuun Tampereelta perheemme kanssa, johon kuuluu isä Jukka, äiti Virve, Leevi 9v, Viktoria 6v, ja Otso 2v.

Emme olleet koskaan ennen käyneet Kouvolan Anjalassa tai sen lähistöllä, joten olimme erittäin innoissamme päästessämme tutustumaan uusiin paikkoihin. Niinpä kerroimme navigaattorillemme hostellimme osoitteen. Saavuttuamme Anjalan kylään tieopaste ohjasi meidät idylliseen pihapiiriin, Nuorisokeskus Anjalaan.

Pihapiirin kahviosta saimme avaimen majoituspaikkaamme. Kahviossa oli tarjolla monenlaisia herkkuja ja toisessa kerroksessa oli ilmainen taidenäyttely.  Kahvila on selvästi vierailijoiden suosiossa, vaikka ilma oli sateinen. Kahvilasta olisi saanut varattua ja maksettua aamupalan seuraavaksi aamuksi, mutta me päätimme käydä kaupasta ostamassa omat eväät huoneistoon. Palvelu oli ystävällistä ja saimme neuvoja lähialueen palveluista.

Majoituksemme sijaitsi rivitalon huoneistossa, johon kuului kolme makuuhuonetta, keittiö, kolme suihkua ja kaksi vessaa. Makuuhuoneet olivat lukittavia. Keittiön varustukseen kuuluvat astiat, ruoanlaittovälineet ja laitteet, joten niitä ei tarvinnut tuoda mukanaan. Lapset ilahtuivat kerrossängyistä ja aikuiset kunnon joustinpatjoista, joissa yöunet todella maistuivat. Koko asunto oli erittäin siisti ja viihtyisä. Lomamme aikana ei huoneistossa ollut muita vieraita, joten saimme käyttöömme koko majoitustilat.

Vaikkakin sää ei matkaamme suosinut, pystyimme hieman tutustumaan alueen ulkoilumahdollisuuksiin. Pihapiiristä löytyi keinuja, kiipeilyteline sekä pelikenttä. Lapset olivat innoissaan pihasta ja leikkipaikasta. Viktoria ja Otso pukivat rivakasti sadevaatteet päälle ja ryntäsivät iloisena kohti hämähäkkikeinua. Nuorisokeskuksen ulkoilumahdollisuudet olivat hyvät ja turvalliset. Lähdimme vielä illansuussa yhdessä tutkimaan pihan vierestä lähtevää luontopolkua. Luontopolun varrella virtasi upea Anjalankoski ja pääsimme myös maistamaan polun varrelta muutaman lähes kypsän mustikan.

Majapaikan lähettyvillä oli useita kauppoja ja muita nähtävyyksiä, kuten Anjalan kartanomuseo ja Ankkapurhan teollisuusmuseo. Kahviossa oli hyvin kerrottu Ankkapurhan tulevista tapahtumista. Harmillisesti meillä oli aikaa rajallisesti, joten seuraavaan kertaan jäi paljon mielenkiintoista tutkittavaa koko perheelle.

Sään takia emme lähteneet Kouvolaan Tykkimäen huvipuistoon, joka oli alkuperäinen suunnitelmamme, vaan suuntasimme kohti Porvoota auringon toivossa. Matkalla Porvooseen pysähdyimme Strömforsin ruukilla, Loviisassa Onnelin ja Annelin leikkipuistossa sekä Malmgårdin kartanon puodissa. Kartanon puodista sekä Porvoon Brunbergin karkkitehtaan myymälästä saimme loistavat tuliaiset kotiin vietäviksi.

Kaikkiaan matka oli erittäin mukava ja hyvin levänneinä jaksoimme ajaa kotiin Tampereelle.

Suosittelemme Nuorisokeskus Anjalaa perheille ja aiomme vierailla siellä toistekin. Majoitustilat ovat todella siistit ja uusitut ja lähistöltä löytyy paljon mielenkiintoista tekemistä ja nähtävää.

Ammattiliitto Pron jäsenet voivat tilata ilmaiseksi käyttöönsä kotimaan hostellikortin, jolla saa 10 prosentin majoitusalennuksen verkoston hostelleissa ympäri Suomen sekä tietoa muista hostellieduista uutiskirjeen muodossa.

Kotimaan hostellikortilla voit majoittua edullisemmin viihtyisissä hostellikohteissa ympäri Suomen..

Kursivoitu matkakertomus ja kuvat: Virve Poikolainen