Pro lahjoittaa uudelle lastensairaalalle | Ammattiliitto Pro

Pro lahjoittaa uudelle lastensairaalalle

7.7.2014 klo 15:10

Tulevan joulun korttitervehdysten lähettämisen sijaan Pro lahjoittaa vastaavan summan, 4 000 euroa, uuden lastensairaalan rakentamiseen. Osallistu sinäkin talkoisiin ja tee lahjoitus Pron sähköiseen keräyslippaaseen!

Hyvinvointi on yksi Ammattiliitto Pron keskeisistä tavoitteista työelämän kehittämisessä. Yhteistä hyvää ja hyvinvointia haluamme edistää kaikessa toiminnassamme.

Siksi Pro on päättänyt antaa oman panoksensa myös sen eteen, että valtakunnallisesti kaivattu uusi lastensairaala voidaan rakentaa mahdollisimman nopeasti. Siten hoitoa tarvitsevat pienet potilaat, heidän vanhempansa ja sairaalan henkilökunta pääsevät vihdoin asianmukaisiin ja viihtyisiin tiloihin.

Pron joulukorttirahat lasten hyväksi

Viime syksynä Ammattiliitto Pro lahjoitti uudelle lastensairaalalle 1 000 euroa Syksyn sävel -kilpailun yhteydessä.

Tänä vuonna joulutervehdysten lähettämisen sijaan lahjoitamme joulukorttirahat, 4 000 euroa, uuden lastensairaalan hyväksi. Samalla avasimme oman sähköisen keräyslippaan eli digilippaan uuden lastensairaalan hyväksi. Haastammekin Pron jäsenet, jäsenyhdistykset, henkilökunnan ja kaikki halukkaat mukaan talkoisiin.

Pron keräyslippaan uuden lastensairaalan hyväksi löydät täältä: http://lipas.uls2017.fi/rakennustalkoot/aloita-keraeys.aspx?col=12-3029

Keräystavoitteemme, 130 000 euroa tämän vuoden loppuun mennessä, vastaa noin euroa jokaista Ammattiliitto Pron jäsentä kohden. Tavoite on korkealla, mutta ponnistellaan yhdessä sitä kohti. Kaikki lahjoitukset, suuret ja pienet, ovat yhtä tärkeitä. Osallistu siis sinäkin – ja haasta työkaverisi tai tuttavasi!

Tavoitteena uusi lastensairaala vuonna 2017

Helsingin Meilahteen on päätetty rakentaa uusi lastensairaala, joka korvaa nykyisten Lastenklinikan ja Lastenlinnan vanhentuneet tilat. Uudessa lastensairaalassa hoidetaan vaikeasti sairaita lapsia ympäri Suomen.

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS) hallituksen lokakuussa 2012 tekemän päätöksen mukaan tavoitteena on, että uusi lastensairaala olisi valmis vuonna 2017. Ilman yksityisiä lahjoitusvaroja sairaalan rakentaminen siirtyisi kuitenkin pitkälle tulevaisuuteen.

HUS:n joulukuussa 2011 valmistunut selvitys osoittaa, että uuden sairaalan tarve on välitön. Helsingin Lastenklinikan nykyiset, 1940-luvulta peräisin olevat tilat eivät vastaa enää tämän päivän tarpeita. Tilat ovat paitsi pienet, myös huonokuntoiset.

Kuvia Lastenklinikan nykyisistä tiloista:

Lastenklinikan potilastiloja

Lastenklinikan käytävää