Pro parantaa palveluitaan – kymmenet ovat saaneet apua uudesta puhelinpalvelusta lomautuskysymyksissä | Ammattiliitto Pro

21.4.2020 klo 09:30

Pääsiäisen jälkeen aloittanut lomautuslinja-puhelinpalvelu vastaa jäsenten kysymyksiin, jotka liittyvät lomautuksiin.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pron ja Työttömyyskassa Pron päivystyksiin on viime viikkoina tullut paljon yhteydenottoja koronapandemian aiheuttamien lomautusten takia. Pron uusi lomautuskysymyksissä neuvova lomautuslinja-puhelinpalvelu aloitti tiistaina 14. huhtikuuta.

Lomautuslinja palveli ensimmäisellä viikolla noin 150 Ammattiliitto Pron ja Työttömyyskassa Pron jäsentä.

– Uudelle palvelulle on selvästi tarvetta, ja jäsenet ovat löytäneet sen hyvin. Useat kysymykset liittyvätkin työttömyysturvan omavastuupäiviin, lomautusolosuhteisiin, yt-menettelyyn, palkanmaksuun sekä vuosiloman kertymiseen lomautuksen aikana, kertoo Työttömyyskassa Pron johtaja Mervi Ruokola.

Kysy mitä vain lomautuksista

Pro kannustaa jäseniä soittamaan, jos on ensimmäistä kertaa lomautettuna tai lomautusuhan alla, ja haluaa henkilökohtaista neuvontaa.

– Meille on tärkeää tarjota henkilökohtaista palvelua varsinkin nyt poikkeustilanteen aikana, sillä haluamme varmistaa, ettei kukaan jää huolensa kanssa yksin, kertoo kassanjohtaja.

Lomautuslinjan tarkoituksena on helpottaa Työttömyyskassa Pron etuuskäsittelijöiden työtä, jotta kassan asiantuntijat pystyvät keskittymään hakemusten käsittelyyn. Työttömyyskassa Pro on varautunut mahdolliseen ruuhkaan myös nopeuttamalla hakemusten käsittelyä ohjelmistorobotiikan avulla ensimmäisenä Suomen työttömyyskassoista.

Uusi neuvontapuhelin vastaa numerossa 09 17273 420 arkisin kello 9–12 jäsenten lomautuskysymyksiin.

Liity Ota yhteyttä Yt-paketti Tietoa koronaviruksesta