Prolle ensimmäinen yhteisöjäsen, Tekniikan ja Tiedon Toimihenkilöt TTT ry | Ammattiliitto Pro
  • Pro+
  • Pro-kassa

Prolle ensimmäinen yhteisöjäsen, Tekniikan ja Tiedon Toimihenkilöt TTT ry

21.10.2016 klo 14:53

Tekniikan ja Tiedon Toimihenkilöt TTT ry hyväksyttiin tänään Ammattiliitto Pron hallituksessa Pron ensimmäiseksi yhteisöjäseneksi.

Pro Uutiset / Pron ja TTT:n tiedote 21.10.2016

TTT:n yhteisöjäsenyys Prossa vahvistaa kummankin järjestön edunvalvontaa monen yhteisen alan osalta. Tällaisia ovat muun muassa autokatsastus, lentoala, rakennusala, puolustusteollisuus ja ict-ala, toteaa Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen.

Pro muutti sääntöjään kevään 2016 edustajistossa avaten mahdollisuuden yhteisöjäsenyyteen. Prolla asiantuntijoiden ja esimiesten suurimpana ammattiliittona on vahva edunvalvontaosaaminen ja -kokemus muun muassa asiantuntijoiden ja esimiesten työsuhteen ehtojen sopimisessa, koulutustoiminnassa ja oikeusavun antamisessa.

TTT saa edustajansa Pron edustajistoon ja autoalan neuvottelukuntaan. Yhteisöjäsenenä TTT:llä on myös mahdollisuus jatkossa sopia, mitä Pron palveluja he haluavat jäsenilleen tarjota. Tällaisia voivat olla muun muassa koulutuspalvelut ja jäsenedut, Pron hallinto- ja talousjohtaja Jani Salenius kertoo.

Erityisen tärkeää on se , että autokatsastusalalla työskentelevät jäsenemme pääsevät nyt suoraan vaikuttamaan heihin sovellettavaan Ammattiliitto Pron nimissä olevaan työehtosopimukseen sekä alan neuvottelutavoitteisiin. Tiiviimmällä yhteistyöllä olemme myös vaikuttavampia, voimme tehdä työmme kustannustehokkaammin ja tarjota jäsenillemme parempia palveluita, sanoo TTT:n puheenjohtaja Heikki Tuominen.

Tekniikan ja Tiedon Toimihenkilöt TTT ry on osaavien ja koulutettujen ammattilaisten edunvalvoja. Järjestöön kuuluu 32 jäsenyhdistystä ja sen jäsenmäärä on noin 8 000.

TTT:n jäsenet työskentelevät virastoissa, laitoksissa ja yrityksissä muun muassa teknisissä suunnittelu- ja tutkimustehtävissä, hallinnollisissa ja työnjohdollisissa tehtävissä sekä toimisto- ja neuvontatehtävissä. Suurimpia työnantajia ovat muun muassa Puolustusvoimat, A-Katsastus, VTT Oy, Destia Oyj., Luonnonvarakeskus sekä Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukset.

TTT:n yhteisöjäsenyys Prossa alkaa 1.1.2017.