Pron kannustus ei riittänyt tuomaan Vimpelin Vedolle voittoa | Ammattiliitto Pro

Pron kannustus ei riittänyt tuomaan Vimpelin Vedolle voittoa

15.7.2019 klo 10:34

Sata Pron jäsentä kokoontui sunnuntaina Pohjanmaalle seuraamaan pesäpalloa, kun Pro toimi otteluisäntänä Vimpelin Vedon 85-vuotisjuhlaottelussa.

Pro Uutiset/Juttu ja kuvat: Piia Reunanen

Pron jäsenet kerääntyivät sunnuntaina 14. heinäkuuta Pohjanmaalle Vimpelin Saarikentälle seuraamaan huippupesäpalloa, kun Pro toimi otteluisäntänä Vimpelin Vedon 85-vuotisjuhlaottelussa.

Vedon vastustajaksi saapui Superpesistä vuosia hallinnut vastustaja Sotkamon Jymy, jota vastaan Vimpeli oli tällä kaudella kärsinyt ainoan tappionsa. Ottelua oli seuraamassa noin 3 500 katsojaa, joista noin sata oli prolaisia.

Myös STTK:n puheenjohtaja Antti Palola oli paikalla Pron vieraana.

– Sukujuureni ovat Vetelissä, joten pesäpallo on minulle iso juttu. Suosikkijoukkueeni on tietysti Vimpeli, koska se on lähimpänä kotiseutuani. Vähintään kerran kesässä pyrin käymään pesäpallo-ottelua katsomassa. Olen pelannut pesäpalloa vain koulussa ja kavereiden kanssa. Omaa pelaajataustaa minulla ei ole, Palola kertoo.

Vedon ja Jymyn välinen ottelu oli lopulta hyvin tasainen. Ensimmäinen jakso päättyi juoksuttomana 0-0 ja toisen jakson alkuun Sotkamo teki muutaman juoksun, johon Vimpeli ei pystynyt vastaamaan. Kotijoukkueen kannattajien pettymykseksi vieraat veivät lopulta mukanaan kaksi sarjapistettä lukemin 1-0 (0-0, 1-9).