Pron palvelusektorin johtaja Kirvesniemi vaihtaa uuteen työhön | Ammattiliitto Pro

Pron palvelusektorin johtaja Kirvesniemi vaihtaa uuteen työhön

7.8.2017 klo 07:46

Pron palvelusektorin johtaja Else-Mai Kirvesniemi vaihtaa työpaikkaa sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehyyn.

Pro Uutiset

Pron palvelusektorin johtaja Else-Mai Kirvesniemi vaihtaa työpaikkaa. Hän aloittaa 7. elokuuta sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestön Tehyn edunvalvontajohtajana.

Mikä julkisella puolella ja terveysalalla kiinnostaa?

- Sosiaali- ja terveydenhuoltoala on sote-uudistuksen johdosta murroksessa ja tarjoaa edunvalvonnallisesti erittäin mielenkiintoisen ja haastavan työympäristön. Elämme hetkessä, jolloin on mahdollista ja jopa välttämätöntä suunnitella uudenlaista edunvalvontaa ja haluan olla rakentamassa sitä, sanoo Kirvesniemi.

- 15-vuotinen taipaleeni Pron palveluksessa on ollut monipuolinen ja ammatillisesti hyvin antoisa. Toivon, että työlläni olen osaltani auttanut sekä yksittäisiä jäseniä heidän ongelmissaan että parantanut työelämän oloja yleisesti. Kiitos Pro ja prolaiset yhteisistä vuosista!

Kirvesniemi työskenteli Ammattiliitto Prossa ja sitä edeltäneessä Toimihenkilöunionissa vuodesta 2002 alkaen. Hän aloitti lakimiehenä ja työskenteli vuodesta 2007 lähtien liiton lakiyksikön päällikkönä. Vuodesta 2014 Kirvesniemi on johtanut Pron palvelusektoria ja neuvotellut palvelusektorin yrityksiä koskevista työehtosopimuksista, joita Pro tekee yli 20 alalla.

Tehyssä odottavat julkisen sektorin virkaehtosopimukset. Miltä muutos tuntuu?

- Tehyssä on sekä julkisen että yksityisen sektorin sopimuksia, mutta valtaosa jäsenistä kuuluu julkisen sektorin sopimusten piiriin. Julkisen sektorin työ- ja virkaehtosopimukset ovat tulleet tutuksi jo aiemmin eli tältä osin muutos ei ole suuri. Suurimmat erot löytynevät neuvottelutoiminnassa. Lähden neuvottelutoimintaan avoimin mielin ja yhteistyössä muiden palkansaajaliittojen kanssa. Valmistautuminen neuvottelukierrokselle on Tehyssäkin jo alkanut ja odotukset liittokierrokselle ovat suuret kuten prolaisillakin.

Palvelusektorin johtajan tehtävä Prossa on tällä hetkellä auki. Tehtävää hoitaa väliaikaisesti teollisuussektorin johtaja Anssi Vuorio.