Pron tasa-arvopalkinto 2020 – ehdota palkinnonsaajaa! | Ammattiliitto Pro

Pron tasa-arvopalkinto 2020 – ehdota palkinnonsaajaa!

13.5.2020 klo 09:30

Ammattiliitto Pro etsii sukupuolten välistä tasa-arvoa työelämässä edistäneitä tekoja tai tahoja syksyllä myönnettävää tasa-arvopalkintoa varten. Pron jäsenet voivat ehdottaa palkintoa Ammattiliitto Pron työpaikoille, jäsenille tai tasa-arvotyössä ansioituneille taholle. Jos palkintoa ehdotetaan työpaikalle, hakemus tulee täyttää yhdessä työnantajan kanssa.

Pro Uutiset

Hakemusten arvioinnissa otetaan huomioon työelämän tasa-arvoa edistävät teot sukupuolten välisessä tasa-arvossa kuten palkkatasa-arvossa, työn ja perheen yhteensovittamisessa, tasa-arvosuunnittelussa tai seksuaalisen ja sukupuoleen perustuvan häirinnän ehkäisyssä ja käsittelyssä. Tekona voi olla esimerkiksi toteutettu kehittämishanke, työpaikan hyvä käytäntö, tuloksia tuottanut toimintatapa tai yhteistyö työpaikan sisällä tai muiden toimijoiden kanssa.

Vuoden 2019 palkinto Nokialle ja Rambollille

Vuoden 2019 tasa-arvopalkinto myönnettiin Nokialle ja Ramboll Finlandille. Nokia Oy palkittiin palkkakartoituksesta, jossa käytiin läpi kaikkien työntekijöiden palkat perusteettomien palkkaerojen löytämiseksi ja poistamiseksi ja osoitettiin erillinen budjetti perusteettomien erojen korjaamiseen. Ramboll Finland Oy sai palkinnon tunnustuksena työn ja muun elämän yhteensovittamisen edistämisestä muun muassa myöntämällä koulunsa aloittaneiden lasten vanhemmille palkallisia vapaita.

Ilmoita ehdokkaasi 2.9. mennessä

Valinnan vuoden 2020 tasa-arvopalkinnon saajasta tekee Ammattiliitto Pron hallitus ja tunnustus jaetaan  STTK:n naisten palkkapäivänä marraskuussa 2020. Hakemukset tulee jättää 2.9.2020 mennessä.

Ilmoita ehdokkaasi tästä.