Säädätkö töissä? | Ammattiliitto Pro

Säädätkö töissä?

28.2.2020 klo 12:57

Teetkö kaikkea vähän, mutta et mitään keskittyneesti? Kuluuko aikasi tehtävästä toiseen hyppiessä? Lopeta säätäminen ja tule vapauttamaan oma potentiaalisi Pron jäseniltoihin Tampereelle, Turkuun ja Ouluun.

Pro Uutiset

Multitasking on hiipinyt elämäämme, mutta onko monen asian tekeminen samanaikaisesti tehokasta vai yksinkertaisesti järjetöntä?

Pron tutkimuksen mukaan työpaikoilla sählätään. Liiallista työmäärää, häiriöitä ja turhia töitä kuvastava sähläysaste vaihtelee työpaikasta ja -alasta riippuen 35 ja 55 prosentin välissä. Samaa mieltä olivat yli sata prolaista ja kaveria, jotka saapuivat kuuntelemaan Anna Perhoa Pron jäsentilaisuuteen torstai-iltana 27. helmikuuta Helsingin Kilta-saliin. Tyypillinen työpäivän aikavaras olivat keskeytykset ja yllätykset työpäivän aikana.

— Lähtökohtaisesti meillä on enemmän aikaa nyt, kuin aiemmilla sukupolvilla. Silti tuntuu, että koko ajan on kova kiire ja aika loppuu kesken, Anna Perho kertoi.

Kiireen keskellä sählääjä lakkaa tekemästä asioita, jotka tekisivät omalle jaksamiselle hyvää. Sählääjä reagoi lennosta tilanteisiin, sanoo kyllä miettimättä ja touhottaa paljon saamatta aikaan juuri mitään. Selkeyttäjä taas suunnittelee asiat etukäteen ja harkitsee, mihin olisi hyödyllistä tarttua pysyen aikataulussa.

— Siinä missä sählääjä on väsynyt ja lopussa vain odottaa maalilinjaa, selkeyttäjä nauttii työstään matkan varrella ja saa oikeat asiat tehdyiksi.

Illassa kuultiin vinkkejä oman potentiaalin vapauttamiseen ja säätämisen lopettamiseen.

Kiertue jatkuu Tampereelle, Turkuun ja Ouluun

Kiertue jatkuu 12. maaliskuuta Tampereelle, 22. huhtikuuta Turkuun ja 14. toukokuuta Ouluun.

Tampereen tilaisuuden ilmoittautuminen on auki, voit ottaa kaverin mukaan, vaikka hän ei olisi Pron jäsen.

Etkö pääse tilaisuuteen? Hyödynnä Pro Noste

Pro Nosteen henkilökohtaiselta uravalmentajalta saat vinkkejä, konkreettisia neuvoja ja tukea työurasi eri vaiheissa. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Valmennus tapahtuu puhelimitse tai Skypen ääni-/videoyhteyden välityksellä.

Voit keskustella laaja-alaisesti eri aiheista, esimerkiksi osaamisesi parantamisesta, työn ja muun elämäsi yhteensovittamisesta ja henkisen hyvinvointisi ylläpitämisestä. Jäsenetu on Pron jäsenille ilmainen. Lue lisää.