Huippusuosittu AY-tutkintomme alkaa syyskuussa – ilmoittaudu nyt heti ja varmista paikkasi! | Ammattiliitto Pro

17.3.2020 klo 15:07

Kiinnostavatko sinua yhteiskuntavaikuttaminen, työelämän pelisäännöt, edunvalvonta ja yhteisöllisyys? Ay-tutkinnossa perehdyt työelämään ja tutustut muihin prolaisiin. Syyskuussa alkava tutkinto on ilmainen Pron jäsenille. Ilmoittaudu mukaan jo tänään.

Pro Uutiset

Pron ainutlaatuinen, yleissivistävä ay-tutkinto perehdyttää osallistujan muun muassa työelämän trendeihin, toimintatapoihin sekä Ammattiliitto Pron toimintaan. Tutkinnon avulla haluamme, että osallistujalle aukeaa kokonaiskuva tämän päivän työelämästä ja yhteisöllisyyden merkityksestä. Osallistuminen kannattaa, sillä mitä paremmin jäsen tuntee työelämän ja eri organisaatioiden pelisäännöt ja mahdollisuutensa osallistua ja vaikuttaa, sitä enemmän hän saa jäsenyydestäään irti.

Ay-tutkinnossa perehdytään muun muassa yhteiskuntavaikuttaminen, ammattiliitot, työelämän ja työ- ja virkasuhteen pelisäännöt ja edunvalvonta, yhteisöllisyys sekä yhdistystoiminta. Tutkinto on osallistujalle maksuton, helppo ja mukava tapa oppia uutta, sekä samalla tutustua muihin prolaisiin.

Seuraava tutkinto alkaa syyskuussa 2020. Aloitusseminaarin 19.–20.9.2020 jälkeen opiskelijat syventyvät aiheisiin verkko-opiskelun kautta, kokoontuvat virtuaaliseminaarissa 16.12.2020 sekä loppuseminaarissa 22.–23.5.2021. Aloitus- ja loppuseminaarit järjestetään miellyttävässä ympäristössä Majvikissa, Kirkkonummella.

Mukaan kannattaa lähteä jokaisen Pron jäsenen, jota kiinnostaa työelämävaikuttaminen tai joka haluaa tulevaisuudessa päättäjäksi omassa yhdistyksessä tai jossain muussa organisaatiossa. Edellytyksenä on, että osallistuja pystyy työskentelemään verkossa ja on valmis oppimaan uutta sekä toimimaan ryhmässä.