Huippusuosittu AY-tutkintomme alkaa syyskuussa – ilmoittaudu nyt heti ja varmista paikkasi! | Ammattiliitto Pro

17.3.2020 klo 15:07

Kiinnostavatko sinua yhteiskuntavaikuttaminen, työelämän pelisäännöt, edunvalvonta ja yhteisöllisyys? Ay-tutkinnossa perehdyt työelämään ja tutustut muihin prolaisiin. Syyskuussa alkava tutkinto on ilmainen Pron jäsenille. Ilmoittaudu mukaan jo tänään.

Pro Uutiset

Pron ainutlaatuinen, yleissivistävä ay-tutkinto perehdyttää osallistujan muun muassa työelämän trendeihin, toimintatapoihin sekä Ammattiliitto Pron toimintaan. Tutkinnon avulla haluamme, että osallistujalle aukeaa kokonaiskuva tämän päivän työelämästä ja yhteisöllisyyden merkityksestä. Osallistuminen kannattaa, sillä mitä paremmin jäsen tuntee työelämän ja eri organisaatioiden pelisäännöt ja mahdollisuutensa osallistua ja vaikuttaa, sitä enemmän hän saa jäsenyydestäään irti.

Ay-tutkinnossa perehdytään muun muassa yhteiskuntavaikuttamiseen, ammattiliittojen toimintaan, työelämän ja työ- ja virkasuhteen pelisääntöihin sekä edunvalvontaan, yhteisöllisyysteen ja yhdistystoimintaan. Tutkinto on osallistujalle maksuton, helppo ja mukava tapa oppia uutta, sekä samalla tutustua muihin prolaisiin.

Seuraava tutkinto alkaa syyskuussa 2020. Tutkinnon toteutuksessa huomioidaan koronan aiheuttamat rajoitukset ja viranomaisten määräykset. Tämän takia tutkinnon aloitusseminaari järjestetään poikkeuksellisesti virtuaalisesti verkossa lauantaina 19.9.2020. Aloitusseminaarin jälkeen opiskelijat syventyvät aiheisiin verkon kautta yksilöllisesti.

Syksyn yksilöllisten verkko-opintojen jälkeen ensimmäinen läsnäolotapaaminen eli puolikurssiseminaari järjestetään alustavasti 12.–13.12.2020 Majvikissa Kirkkonummella edellyttäen, että se on turvallista. Muutoin tapaaminen järjestetään verkon kautta lauantaina 12.12.2020 tai muulla turvalliseksi katsottavalla tavalla. Puolikurssiseminaarin jälkeen verkko-opiskelua jatketaan ryhmissä ja samalla kukin ryhmä aloittaa valitsemastaan aiheesta lopputyönsä tekemisen.

Tutkinnon päättää ainutlaatuinen ja kokemisen arvoinen loppuseminaari miellyttävässä ympäristössä Majvikissa, Kirkkonummella 22.–23.5.2021. Loppuseminaarissa kukin ryhmä esittelee oman lopputyönsä.

Mukaan kannattaa lähteä jokaisen Pron jäsenen, jota kiinnostaa työelämävaikuttaminen tai joka haluaa tulevaisuudessa päättäjäksi omassa yhdistyksessä tai jossain muussa organisaatiossa. Edellytyksenä on, että osallistuja pystyy työskentelemään verkossa ja on valmis oppimaan uutta sekä toimimaan ryhmässä.

2.6.2020 Kurssin järjestelyitä koskevaa osuutta päivitetty.